نیویورک تایمز: اسناد قتل کودکان ازسوی تک تیراندازان اسراییلی در غزه "واقعیت" دارد

نیویورک تایمز: اسناد قتل کودکان ازسوی تک تیراندازان اسراییلی در غزه
پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 10:07

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز که شنبه گذشته به نقل از کارکنان بخش درمان در باریکه ی غزه اسناد جنایات رژیم صهیونیستی در قتل عمدی کودکان فلسطینی را منتشر کرده بود، پس از مواجه شدن با انتقاد حامیان رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای بر صحت اسناد منتشر شده تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم،‌ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز چهارشنبه تأکید کرد؛ آنچه در گزارش روز شنبه ی گذشته ی خود به نقل از کارکنان بخش درمان در غزه و گواهی آنان بر وحشتی که از آغاز جنگ و در طول جنایات صهیونیستها در این باریکه شاهد آن بوده اند، منتشر کرده کاملا "صحت" دارد و انتقاد حامیان إسرائيل از این گزارش بی اساس بوده و فاقد ادله است.

نیویورک تایمز در بیانیه خود به حامیان رژیم اسرائیل که به گواهی و شهادت 65 کارمند بخش بهداشت و درمان در غزه مبنی بر نسل کشی و کشتار کودکان توسط تک تیراندازان اسراییلی اعتراض کرده اند، پاسخ داده و این انتقادات را "بی اساس" خوانده و تاکید کرده است که صحت گواهی این کارکنان با استناد به شواهد عکس و ویدیوی موجود تأییدشده و به اثبات رسیده است.

در این بیانیه همچنین آمده است "این روزنامه برای راستی آزمایی عکس‌های منتشر شده، بررسی تکمیلی انجام داده و به کارشناسان مستقل در زمینه آسیب های ناشی از سلاح گرم، اشعه و مراقبت از صدمات روحی و روانی کودکان نشان داده شده و همگی آنها صحت تصاویر و صحنه ها را تایید کرده اند".

این روزنامه می‌گوید "عکس‌های دیگری وجود دارد که اظهارات شاهدان را تأیید می‌کند، اما تصمیم گرفته شده که عکس‌های آزار دهنده از کودکان که از ناحیه سر یا گردن زخمی شده‌اند منتشر نشود. شنبه گذشته، پزشکان داوطلبی که در نوار غزه کار می کردند، این صحنه های "وحشتناک" را که در تعدادی از بیمارستان های غزه دیده بودند، برای نیویورک تایمز نقل کرده اند".

این روزنامه به نقل از اظهارات پزشک آمریکایی محمد رسول ابونوار، نوشته است "بسیاری از کودکان را در اورژانس بیمارستانی که در آن کار می کرد، مداوا کرده است و در یکی از شبها در عرض 4 ساعت، 6 کودک 5 تا 12 ساله را دیده که از ناحیه جمجمه مورد اصابت شلیک گلوله قرار گرفته بوده اند".

از سوی دیگر دکتر "مارک پرلموتر"، متخصص ارتوپدی نیز این اظهارات را تایید کرده و دکتر عرفان گالاریا نیز به نوبه خود گفته است "تعدادی از کودکان 5 تا 8 ساله را رسیدگی می کرده که به سرشان گلوله خورده بوده و همگی جان خود را از دست داده اند.

دکتر رانیا عفانه همچنین اذعان داشته "کودکی را دیدم که از ناحیه فک گلوله خورده بود و هیچ قسمت دیگری از بدنش آسیب ندیده بود. او کاملاً هوشیار بود و از آنچه در حال رخ دادن بود آگاه بود... در حالی که سعی می کردم با استفاده از یک دستگاه مکش جلوی خونریزی او را بگیرم، او به من زل زده بود و بر اثر خونریزی دچار خفگی شد.

دکتر خواجه اکرام خم در گفتگو باروزنامه ی نیویورک تایمز درباره وحشتی که دیده بود افزوده است "یک روز که در اورژانس بودم دو کودک 3 و 5 ساله را دیدم که روی سرشان با گلوله سوراخ شده بود... متوجه شدم که به دو کودک گفته شده که اسرائیل از خان یونس (جنوب نوار غزه) عقب نشینی کرده است و بر همین اساس به خانه خود بازگشته بودند اما تک تیراندازان اسرائیلی به سوی آنها تیراندازی کردند.

نیویورک تایمز در پایان گزارش خود به اظهارات دکتر اهلیه قطان، پزشک بیهوشی و مراقبت‌های ویژه،در غزه اشاره کرده که گفته است" نوزاد 18 ماهه‌ای را دیده که با شلیک گلوله به سرش زخمی شده و این در حالیست که کودکان معمولا با گلوله در سر زخمی می‌شوند و بیشتر آنها را نمی توان درمان کرد.

گفتنی است با حمایت آمریکا، نسل کشی مداوم رژیم اسرائیل در غزه به مدت یک سال است که ادامه دارد و تاکنون بیش از 140000 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 10000 نفر مفقود شده اند که بسیاری از آنان زنان وکودکان بی دفاع می باشند.

پربیننده ترین خبرها