روزنامه آلمانی:

اوکراین قادر به تولید سلاح هسته‌ای برای استفاده علیه روسیه است

اوکراین قادر به تولید سلاح هسته‌ای برای استفاده علیه روسیه است
جمعه 27 مهر 1403 - 01:05

یک روزنامه آلمانی به نقل از یک مقام اوکراینی اعلام کرد که کی‌یف قادر به تولید "سلاح هسته‌ای" برای استفاده از آن علیه روسیه است.

العالم- اروپا

یک مقام اوکراینی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی بیلد گفت: ما مواد لازم برای تولید سلاح هسته‌ای را داریم، ما هم اکنون هم دانش تولید سلاح هسته‌ای داریم. اگر دستوری از مقامات ما صادر شود، فقط چند هفته طول می‌کشد تا اولین بمب را تولید& و علیه روسیه استفاده کنیم.

این اظهارات، همانطور که بیلد نوشته است، چند ماه پیش در کنفرانس مطبوعاتی در پشت درهای بسته، که خبرنگار این روزنامه نیز در آن حضور داشت، مطرح شده است.

این مقام مسئول هشدار داد که غرب باید "کمتر به خطوط قرمز روسیه و بیشتر به خطوط قرمز خودمان فکر کند".

بیلد افزود اظهارات اخیر "ولودیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهوری اوکراین در دیدارش با "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بر آمادگی کی‌یف برای چنین سناریویی صحه می‌گذارد.

زلنسکی در دیدارش با ترامپ گفته است که پاسخ اوکراین به حمله روسیه یا این است که دوباره هسته‌ای شود یا اینکه به ناتو بپیونند و ترجیح کی‌یف گزینه دوم است.

این نخستین بار از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است که زلنسکی به طور مستقیم به احتمال هسته‌ای شدن مجدد این کشور اشاره می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها