سفر عراقچی به ترکیه: هشدار درباره تشدید خطرناک تنش و تعهد به دفاع از منطقه

شنبه 28 مهر 1403 - 21:56

در چارچوب سلسله سفرهای دیپلماتیک منطقه‌ای، وزیر امور خارجه ایران، امروز سفر خود به ترکیه را به پایان رساند.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار العالم، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در سومین اجلاس چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای موسوم به گروه ۳+۳ سفر کرده است. در سومین دور نشست‌های سازوکار قفقاز جنوبی، وزرای امور خارجه ترکیه، ایران، روسیه، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان حضور داشتند.

عراقچی همچنین برای رایزنی دوجانبه با مقامات ترکیه راجع به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به ترکیه سفر کرده و روز شنبه با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه این دیدار، وزیر امور خارجه ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی بر جدی بودن شرایط فعلی و آمادگی ایران برای همه گزینه‌های ممکن از جمله گسترش چرخه تقابل تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران با هشدار نسبت به خطر گسترش جنگ در منطقه، بر حمایت ایران از صلح تاکید کرد، اما نشان داد که تهران برای هر سناریوی احتمالی آماده است.

از سوی دیگر، هاکان فیدان تاکید کرد که تلاش‌های رژیم اشغالگر اسرائیل برای گسترش جنگ در منطقه نباید بی‌اهمیت تلقی شود.

هر دو طرف بر اهمیت هماهنگی مشترک کشورهای اسلامی برای مقابله با تروریسم اسرائیل تاکید کردند.

سفر عراقچی به استانبول در مقطع حساسی انجام می‌شود که منطقه شاهد تشدید تنش‌ها است و این سفر به عنوان تلاشی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و هماهنگی مواضع ایران و کشورهای منطقه از اهمیت راهبردی خاصی برخوردار بود.

با توجه به تحولات سریع منطقه‌ای و افزایش تهدیدات برای گسترش دامنه تقابل، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران به تحرکات دیپلماتیک فشرده خود بین پایتخت‌های منطقه ادامه می‌دهد.

تهران در این سفر بر موضع محکم خود در برابر حملات و جنایات اسرائیل تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها