در گفتگو با العالم مطرح شد؛

تامین امنیت منطقه با برگزاری مانور مشترک دریایی ایران، روسیه و عمان

يکشنبه 29 مهر 1403 - 12:04

دریادار مصطفی تاج الدینی سخنگوی مانورهای مشترک دریایی تاکید کرد "این مانور "آیونز" (IONS)، با مشارکت شناورهای روسیه و عمان در سال جاری و با هدف مقابله با چالش‌های امنیتی کنونی و تقویت همکاری‌های بین کشورهای شرکت‌کننده برای تامین امنیت منطقه انجام می گیرد.

العالم - ایران

این مقام نیروی دریایی، در گفتگو زنده با شبکه ی العالم، از آغاز فعالیت دومین روز از مانورهای مشترک دریایی در تنگه هرمز خبر داد و تصریح کرد "این مانورها با هدف مقابله با چالش‌های امنیتی کنونی و ارتقای همکاری‌های کشورهای شرکت کننده برای تامین امنیت در منطقه انجام می‌شود .

در این گفتگو دریادار تاج الدینی افزود "این مانورها شامل سناریوهای متعددی از جمله قرار گرفتن یک کشتی تجاری در معرض حادثه امنیتی در منطقه شرقی تنگه است که در آن نیروهای دریایی و بالگردهای نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای امدادرسانی مداخله می کنند. با مشارکت ناو جمارات، بالگردها و قایق ها در عملیات اطفای حریق و انتقال مجروحان.

دریاسالار به خبرنگار ما خاطر نشان کرد "این مانورها با شعار "اقیانوس هند امن برای همه" ، به دنبال دستیابی به اهداف متعدد از جمله مقابله با چالش های امنیتی، ارائه کمک های بشردوستانه و رسیدگی به مشکلات زیست محیطی در مناطق شمالی اقیانوس هند نزدیک به ایران است.

وی با بیان اینکه این مانورها تحت شرایط ویژه و چالش های منطقه ای برگزار می شود، بر عزم جمهوری اسلامی برای دفاع از منافع خود و حفاظت از آبراه های کشتی ها تاکید کرده و ابراز امیدواری نمود که این مانورها به گسترش پیام صلح و دوستی با کشورهای منطقه و ارتقای امنیت و ثبات در همکاری با سایر کشورها کمک کند.

پربیننده ترین خبرها