هشدار مقام نظامی سابق رژیم صهیونیستی به سران این رژیم درباره شعله‌ور شدن جبهه اردن

هشدار مقام نظامی سابق رژیم صهیونیستی به سران این رژیم درباره شعله‌ور شدن جبهه اردن
چهارشنبه 2 آبان 1403 - 11:27

معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به سران تل آویو درباره فعال شدن جبهه اردن در کنار دیگر جبهه ها علیه این رژیم به شدت هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رای الیوم، «آفرایم سنیه» زنگ هشدار را درباره اوضاع در مرز فلسطین اشغالی با اردن به صدا درآورد و گفت: حمله مسلحانه اخیر در بحرالمیت که طی آن دو نظامی اسرائیلی زخمی شدند، نشانه هایی از این است که مرز با اردن در حال حرکت به سمت بی ثباتی پس از ثباتی است که از سه دهه قبل وجود دارد.

وی افزود: این به آن مفهوم است که میدان درگیری جدیدی علیه ما گشوده شده است. هنگامی که مقامات ارشد دست به اقدامات تحریک آمیز می‌زنند که رنج فلسطینیان را تشدید می کند، این وضعیت ایجاد می شود.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به پاسخ محور مقاومت به جنایات این رژیم از چند جبهه متعدد، ادامه داد: تل آویو نباید از جبهه های دیگر پس از موفقیت در یک یا دو جبهه غافل شود.

سنیه اضافه کرد: «اردن یکی از جبهه های نوظهور و نوپاست که نباید از آن غافل شد و فعال شدن آن با توجه به مرز طولانی تحولی خطرناک است. این تحرک خطرناک به شکل اساسی از جنوب سوریه رخ می دهد؛ جایی که کانون شبکه های مسلحانه است.»

به گزارش ایرنا، دو اردنی به نام های «عامر قواس» و «حسام ابوغزاله» ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ (جمعه ۲۷ مهرماه) از مرز اردن به اراضی اشغالی فلسطین نفوذ کرده و در نزدیکی منطقه «عین جدی» در بحرالمیت با نظامیان اشغالگر درگیر شدند که در این درگیری چند نظامی صهیونیست زخمی شدند، این دو اردنی در این عملیات ضد صهیونیستی به شهادت رسیدند.

این حادثه بار دیگر منطقه الاغوار میان اردن و فلسطین اشغالی را در کانون توجه قرار داد و اوج خشم اردنی ها را به سبب سلسله جنایات اسرائیل به نمایش گذاشت. این دو اردنی در وصیت خود علت انجام عملیات را واکنش به کشتار رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و حمایت از مسجدالاقصی عنوان کردند.

عملیات بحرالمیت دومین عملیات شهروندان اردن به شمار می‌رود و پیش از آن شهید «ماهر الجازی» هشتم سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۸ شهریور۱۴۰۳) در یک عملیات ضد صهیونیستی در گذرگاه الکرامه، سه نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند.

پربیننده ترین خبرها