به روز رسانی می شود؛

واکنش‌ها به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تهران/ عربستان و مالزی محکوم کردند

واکنش‌ها به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تهران/ عربستان و مالزی محکوم کردند
شنبه 5 آبان 1403 - 09:42

هجوم بامداد امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام که با مقابله و رهگیری پدافند هوایی کشورمان مواجه شد، واکنش های برخی از کشورها و محکومیت های منطقه ای را به دنبال داشت.

العالم - ایران ـ سیاسی

بنابر اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور، رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شد که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

عمان حمله رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد:

وزارت خارجه عمان: ما حمله هوایی اسرائیل علیه ایران طی بامداد امروز را به شدت محکوم می‌کنیم.

عمار حکیم: حملات رژیم اسرائیل به چندین شهر ایران را محکوم می‌کنیم

عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق، ضمن اعلام همبستگی با ملت مسلمان ایران، رهبری مدبرانه و دولت این کشور، حملات اسرائیل به چندین شهر ایران را محکوم کرد

پاکستان تجاوزگری رژیم اسرائیل را محکوم کرد

وزارت امور خارجه پاکستان:تجاوز اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است. این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه ای را تضعیف می کند.

عربستان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد

به دنبال این واقعه، وزارت خارجه عربستان حمله تجاوزکارانه بامداد امروز(شنبه) رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده است: تجاوز نظامی که جمهوری اسلامی ایران در معرض آن قرار گرفت نقض حاکمیت و نقض قوانین و عرف بین المللی است و عربستان سعودی آن را محکوم می‌کند.

عربستان سعودی همچنین خواهان بالاترین سطح خویشتنداری همه طرف ها و کاهش تنش و پایان درگیری ها در منطقه شد.

وزارت خارجه عربستان نسبت به عواقب ادامه درگیری‌های نظامی در منطقه هشدار داد و از همه طرف‌ها خواست تا با انجام حداکثر خویشتن‌داری، تنش را کاهش دهند.

عربستان از جامعه بین‌المللی و طرف‌های با نفوذ و فعال خواست که نقش و مسئولیت‌های خود را در راستای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه انجام دهند.

مالزی حمله رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

در همین حال مالزی نیز اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

تارنمای وزارت امور خارجه مالزی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را که در ساعات ابتدایی امروز به وقوع پیوست، محکوم می‌کنیم و به عنوان نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی جدی برای ثبات منطقه می‌دانیم.

این بیانیه می‌افزاید: مالزی توقف فوری خصومت‌ها و پایان چرخه خشونت را خواستار شده و اعلام می کند که ادامه این گونه اقدامات (رژیم) اسرائیل می‌تواند به گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و ایجاد بحران‌های بزرگ‌تر منجر شود.

عمان اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه عمان نیز تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران را به‌شدت محکوم و آن‌ را نقض آشکار قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

وزارت خارجه عمان همچنین خاطرنشان کرد: ما از جامعه بین المللی می خواهیم که اقدامات موثری برای متوقف کردن این تجاوز انجام دهد و به این نقض های آشکار پایان دهند."

در همین حال شبکه ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت ارتش اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی ایران حمله نکرده و تنها بر اهداف نظامی تمرکز داشته است.

رسانه‌های عربی نیز طی ساعات گذشته با پوشش تحولات مربوط به ایران، گزارش دادند که پدافند هوایی کشورمان به صورت موفقیت آمیزی با تجاوز رژیم صهیونیستی مقابله کرده است.

پایگاه خبری العهد نوشت: رژیم صهیونیستی شب گذشته دست به یک تجاوز هوایی علیه ایران زد. رسانه‌های داخلی در ایران نیز از شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف تهران خبر دادند و در عین حال تاکید کردند که هیچ حمله‌ای علیه فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد صورت نگرفته است.

منابع محلی نیز اعلام کردند که صدای انفجارهای مذکور به فعالیت پدافند هوایی ایران برمی گردد.

الغد اردن هم نوشت: عملیات هجومی اسرائیل علیه ایران با ریزپرنده ها صورت گرفت و این حملات با موفقیت خنثی شدند. منابع آگاه اعلام کردند که پدافند هوایی ایران با هوشیاری و در وقت مناسب با این حمله مقابله کردند.

شبکه المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود مستقر در تهران گزارش داد: پدافند هوایی ایران موفق شد اهداف متخاصم را در جنوب و غرب استان تهران ساقط کند.

روسیا الیوم هم با انتشار کلیپ‌های ویدئویی به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: صدای انفجارها در تهران بعد از موفقیت پدافند هوایی ایران در برابر اهداف متخاصم در شرق استان تهران متوقف شد.

پایگاه خبری مصراوی نیز خاطرنشان کرد: کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که پدافند هوایی ایران موفق شده است حملات پرتابه‌های اسرائیل را دفع کند. رسانه‌های ایرانی نیز گزارش دادند که هیچکدام از مراکز نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب و جنوب غرب استان تهران هدف قرار نگرفته‌اند.

سایت خبری القاهره الاخباریه هم به نقل از رسانه‌های ایرانی تاکید کرد: پدافند هوایی ایران با هوشیاری کامل با حمله رژیم صهیونیستی مقابله و این حمله را در شرایط مناسبی خنثی کرد. ایران اعلام کرده است که موفق شده حملات رژیم صهیونیستی را خنثی کند و تنها برخی خسارات محدود در برخی مکان‌ها باقی مانده است.

شبکه‌های خبری پاکستان نیز از ساعات اولیه امروز با قطع برنامه‌های عادی خود به تحولات منطقه ناشی از ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر تهاجم به خاک جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

شبکه خبری اکسپرس با استناد به دو پاسخ موشکی ایران به اسرائیل درپی تجاوز به اماکن دیپلماتیک ایرانی در دمشق و ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، اعلام کرد: به گفته مسئولان ایرانی، حملات اسرائیل نه با موشک که با چند پهپاد انفجاری صورت گرفته که با واکنش سریع سامانه‌های دفاعی در مناطق مختلف ایران همراه بوده است.

اکسپرس گزارش داد: وضعیت در تهران و شهرهای دیگر از جمله فرودگاه بین‌المللی امام خمینی عادی است. این درحالی است که تعرض اسرائیل به ایران به ضرر صلح و ثبات در منطقه تمام می‌شود.

شبکه نیوز وان در اسلام‌آباد گزارش داد: همزمان با شنیده شدن صداهای انفجار در ایران، حملات جدیدی در بیروت توسط اسرائیل به وقوع پیوسته و از سوریه و عراق نیز خبرهایی در مورد حملات هوایی مخابره شده است.

این شبکه اردو زبان نوشت: اسرائیل مدعی انتقام حمله روز اول اکتبر (وعده صادق ۲) ایران است اما به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران پاسخ سختی به تعرض اسرائیل خواهد داد.

شبکه سونو نیوز نیز با انعکاس گزارش‌هایی با استناد به منابع ایرانی و رسانه‌های غربی گفت: تجاوز اسرائیل قطعا با پاسخ ایران مواجه خواهد بود درحالی که آمریکایی‌ها از اقدامات متحد خود، اسرائیل، باخبر بودند.

شبکه خبری جیو نیوز نیز با اشاره به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تکمیل به اصطلاح عملیات نظامی علیه ایران، گزارش داد: پدافند هوایی ایران در نقاط مختلف در منهدم کردن پرتابه‌های متخاصم با موفقیت عمل کردند.

رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزگری‌های خود در منطقه، بامداد شنبه سعی داشت پایگاه‌هایی نظامی در استان تهران را هدف قرار دهد که با مقابله پدافند هوایی کشورمان مواجه شد.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها