مزدوران مسلح در غزه؛ ابزار تاکتیکی اسرائیل با سرنوشتی محتوم

يکشنبه 4 آبان 1404
20:26
مزدوران مسلح در غزه؛ ابزار تاکتیکی اسرائیل با سرنوشتی محتوم
رژیم صهیونیستی در راستای پیشبرد اهداف خود در جنگ علیه نوار غزه به سازماندهی گروههای مزدور مسلح به عنوان یک اقدام تاکتیکی در این منطقه روی آورد اما به اعتقاد ناظران، سرنوشت این گروهها پس از جنگ، چیزی جز زوال و نابودی نخواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اطلاع رسانی فلسطین در گزارشی با بیان این مطلب نوشت: درحالی که خیابان‌های نوار غزه همچنان با اثرات و پیامدهای جنگ اخیر درگیر است، موضوع همکاری شبه‌نظامیان مسلح با اسرائیل نیز در کانون توجه قرار گرفته است. از اولین لحظات اجرای آتش‌بس، مقاومت فلسطین شروع به تعقیب این شبه‌نظامیان کرده است.

براساس تحقیقات مجله آمریکایی «Responsible Statecraft»، هدف از تشکیل این شبه‌نظامیان برهم زدن ساختار امنیتی و سیاسی فلسطین و ایجاد جایگزین‌های محلی قابل کنترل اشغالگران در نوار غزه بوده است.

«یاسر ابوشباب» سرکرده یکی از گروههای شبه نظامی مزدور رژیم اسرائیل است. این گروه پس از حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به شهر رفح در ماه مه ۲۰۲۴ تشکیل شد و با حمایت و پشتیبانی هوایی و زمینی اشغالگران، دست به آدم‌ربایی، ترور فرماندهان میدانی مقاومت و غارت کمک‌های بشردوستانه زد. این گروه همچنین کار جاده صاف کنی برای نظامیان صهیونیست را در مناطق عملیاتی برعهده داشت.

در پی برقراری آتش بس، رزمندگان حماس موفق شدند شماری از شبه‌نظامیان گروه یاسر ابوشباب را بازداشت و سلاح های آنها را توقیف کنند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

این شبه‌نظامیان یک ابزار تاکتیکی موقت هستند که به حمایت خارجی وابسته‌اند و مشروعیت محلی ندارند و در معرض فروپاشی داخلی و خارجی قرار دارند. حضور آنها ممکن است تنش‌ آفرین باشد و مانع تلاش‌های امدادی در نوار غزه شود، اما در میان‌مدت و بلندمدت محکوم به شکست هستند.

به نظر می‌رسد غزه و اهالی آن که از یک جنگ وحشیانه به تمام معنا بیرون آمده‌اند، تصمیم گرفته‌اند که این غده سرطانی شبه‌نظامیان را ریشه‌کن کنند.

در همین راستا، جنبش حماس با همکاری سایر گروههای فلسطینی پس از آتش بس، صفوف خود را از نو سازماندهی کرده است تا امنیت داخلی را از طریق عملیات میدانی فشرده تقویت کند.

براساس اظهارات «اسماعیل الثوابته» مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه، دستگاه های امنیتی در تلاشند تا شبکه‌های غارت و اخاذی را از بین ببرند و بر توزیع کمک‌ها نظارت و بافت اجتماعی را ترمیم کنند و اختلافات عشیره ای را حل و فصل کنند تا مانع از سوءاستفاده اشغالگران از چنین مواردی در آینده شوند.

0% ...

مزدوران مسلح در غزه؛ ابزار تاکتیکی اسرائیل با سرنوشتی محتوم

يکشنبه 4 آبان 1404
20:26
مزدوران مسلح در غزه؛ ابزار تاکتیکی اسرائیل با سرنوشتی محتوم
رژیم صهیونیستی در راستای پیشبرد اهداف خود در جنگ علیه نوار غزه به سازماندهی گروههای مزدور مسلح به عنوان یک اقدام تاکتیکی در این منطقه روی آورد اما به اعتقاد ناظران، سرنوشت این گروهها پس از جنگ، چیزی جز زوال و نابودی نخواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اطلاع رسانی فلسطین در گزارشی با بیان این مطلب نوشت: درحالی که خیابان‌های نوار غزه همچنان با اثرات و پیامدهای جنگ اخیر درگیر است، موضوع همکاری شبه‌نظامیان مسلح با اسرائیل نیز در کانون توجه قرار گرفته است. از اولین لحظات اجرای آتش‌بس، مقاومت فلسطین شروع به تعقیب این شبه‌نظامیان کرده است.

براساس تحقیقات مجله آمریکایی «Responsible Statecraft»، هدف از تشکیل این شبه‌نظامیان برهم زدن ساختار امنیتی و سیاسی فلسطین و ایجاد جایگزین‌های محلی قابل کنترل اشغالگران در نوار غزه بوده است.

«یاسر ابوشباب» سرکرده یکی از گروههای شبه نظامی مزدور رژیم اسرائیل است. این گروه پس از حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به شهر رفح در ماه مه ۲۰۲۴ تشکیل شد و با حمایت و پشتیبانی هوایی و زمینی اشغالگران، دست به آدم‌ربایی، ترور فرماندهان میدانی مقاومت و غارت کمک‌های بشردوستانه زد. این گروه همچنین کار جاده صاف کنی برای نظامیان صهیونیست را در مناطق عملیاتی برعهده داشت.

در پی برقراری آتش بس، رزمندگان حماس موفق شدند شماری از شبه‌نظامیان گروه یاسر ابوشباب را بازداشت و سلاح های آنها را توقیف کنند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

این شبه‌نظامیان یک ابزار تاکتیکی موقت هستند که به حمایت خارجی وابسته‌اند و مشروعیت محلی ندارند و در معرض فروپاشی داخلی و خارجی قرار دارند. حضور آنها ممکن است تنش‌ آفرین باشد و مانع تلاش‌های امدادی در نوار غزه شود، اما در میان‌مدت و بلندمدت محکوم به شکست هستند.

به نظر می‌رسد غزه و اهالی آن که از یک جنگ وحشیانه به تمام معنا بیرون آمده‌اند، تصمیم گرفته‌اند که این غده سرطانی شبه‌نظامیان را ریشه‌کن کنند.

در همین راستا، جنبش حماس با همکاری سایر گروههای فلسطینی پس از آتش بس، صفوف خود را از نو سازماندهی کرده است تا امنیت داخلی را از طریق عملیات میدانی فشرده تقویت کند.

براساس اظهارات «اسماعیل الثوابته» مدیرکل دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه، دستگاه های امنیتی در تلاشند تا شبکه‌های غارت و اخاذی را از بین ببرند و بر توزیع کمک‌ها نظارت و بافت اجتماعی را ترمیم کنند و اختلافات عشیره ای را حل و فصل کنند تا مانع از سوءاستفاده اشغالگران از چنین مواردی در آینده شوند.

0% ...

آخرین اخبار

بازگشت اهالی شهرک حبوش در جنوب لبنان به رغم ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها


دادگاه نتانیاهو پس از ۱۷ ماه به پایان رسید


اردوغان: "اسرائیل" با کوچکترین چشم‌انداز صلح در منطقه مخالفت می‌کند


لو پن: ایران قدرتمند از گذشته از جنگ خارج شد


رئیس جمهور لبنان: مذاکرات با اسرائیل در واشنگتن ادامه دارد


گزارش العالم از استقبال ویژه پاکستان از پزشکیان در آسمان + ویدئو


تداوم موج گرما در اروپا؛ فرانسه در خاموشی فرو رفت


با افزایش بی سابقه دما،حمل و نقل انگلیس گرمازده شد


سخنگوی کرملین: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا برای منطقه و کل جهان سازنده است


تهدید نامتقارن و غیرسنتی را به فرصت‌ ساخت نظم نوین عادلانه تبدیل کنیم