ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از ۲۶ اردیبهشت به ۷ تا ۱۳ تغییر کرد

سه شنبه 22 ارديبهشت 1405
16:47
ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از ۲۶ اردیبهشت به ۷ تا ۱۳ تغییر کرد سازمان اداری و استخدامی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی را از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری از ساعت ۷ تا ۱۳ تعیین کرد؛ تصمیمی که با هدف مدیریت مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور اتخاذ شده است.

العالم - ایران / اقتصادی

علاءالدین رفیع‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه تغییر ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی از شنبه ۲۶ اردیبهشت را ابلاغ کرد.

این بخشنامه با استناد به مصوبه شماره ۱۱۷۷۴ مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ هیأت وزیران و با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی، حفظ پایداری شبکه سراسری برق و همچنین تأمین آسایش عمومی و استمرار خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

بر اساس این بخشنامه، ساعات آغاز و خاتمه کار تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از تاریخ ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ تعیین شده است.

مطابق مفاد این ابلاغیه، ساعات کاری واحدهای عملیاتی خدمات‌رسان که به‌طور مستقیم به مردم خدمت ارائه می‌کنند، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مطابق با ردیف‌های ۴ و ۶ جدول بند یک تصویب‌نامه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.

در این بخشنامه همچنین پیش‌بینی شده است که استانداران در شرایط اضطراری، به منظور تداوم خدمات عمومی و حفظ ایمنی کارکنان، بر اساس بخشنامه ۱۴ اسفند ۱۴۰۴ سازمان اداری و استخدامی کشور درباره میزان حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار تصمیم‌گیری کنند.

بر اساس این ابلاغیه، مفاد ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری لازم‌الاجرا بوده و در سایر موارد مربوط به تنظیم ساعات کاری از جمله دورکاری و شناوری نیز دستگاه‌ها باید مطابق تصویب‌نامه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ هیأت وزیران عمل کنند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، نسبت به خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

در این بخشنامه تأکید شده است شهرداری‌های سراسر کشور نیز برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌گیری حداکثری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری متناسب با ساعات جدید فعالیت دستگاه‌های اجرایی انجام دهند.

0% ...

آخرین اخبار

نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد


نماینده پارلمان لبنان: حزب الله همچنان با مذاکرات مستقیم مخالف است


گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان


آخرین شب عزاداری در جوار محل شهادت قائد شهید انقلاب اسلامی


گزارش العالم از آیین «رکضه طویریج» با حضور میلیونی عزاداران در کربلای معلی 


رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس درباره اجرای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد


خط مستقیم بین ایران و آمریکا در تنگه هرمز دروغ محض است


همتی: ۳.۷ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو تامین شده است


مخبر: قطب نمای برخی همسایگان هنوز دوست و دشمن را وارونه نشان می‌دهد


اجرای تعهدات زمینه ساز برقراری صلح در منطقه


پربیننده ترین خبرها

مذاکرات لبنان و اسرائیل یک روز دیگر تمدید شد؛ اختلافات ادامه دارد


حامیان فلسطین در ایتالیا خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شدند


رایزنی‌های عربستان، قطر و عمان درباره نتایج تفاهم آمریکا و ایران بر امنیت منطقه


یادداشت فعال رسانه‌ای عراقی:رهبر بزرگم، آیت‌الله خامنه‌ای؛ شهادت می‌دهم که تو پیروز حقیقی این نبرد هستی


تداوم نقض آتش‌بس در لبنان/ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به «نبطیه» + فیلم


آخرین آمار قربانیان زلزله ونزوئلا تا این لحظه به ۲۳۵ نفر؛ وهمزمانی وقوع زلزله در ژاپن


اذعان روزنامه آمریکایی به خسارت سنگین ایران به پایگاه آمریکا در بحرین


درگیری در جنوب لبنان شماری از نظامیان صهیونیست زخمی شدند


شیخ نعیم قاسم: پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی برای حذف مقاومت شکست خورده است


واکنش تهران به بیانیه آمریکا و شورای همکاری؛ امنیت منطقه با دخالت خارجی محقق نمی‌شود


کربلای معلا در روز عاشورا میزبان میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) از سراسر جهان