مدیرعامل شرکت ملی نفت:

از مطرح شدن رفع تحریم‌های نفتی در مذاکرات سوئیس خبر داد

دوشنبه 1 تير 1405
09:25
از مطرح شدن رفع تحریم‌های نفتی در مذاکرات سوئیس خبر داد
حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی نفت که در ترکیب هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به سوئیس سفر کرده است، گفت: موضوع رفع تحریم‌های نفتی و معافیت‌های مرتبط، در جریان گفت‌و‌گو‌ها پیگیری شد.

العالم - اقتصادی
به گزارش العالم :حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:در روز‌های گذشته تقریباً نیمی از صادرات نفت یک ماه کشور به خارج از کشور صادر شده است و بعد از اجرای کامل تفاهمنامه صادرات به طور کامل ادامه خواهد یافت. در مرحله اول کشتی‌های ایرانی از خط فرضی محدود شده عبور کرده و به طرف مقاصد مورد نظر حرکت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: در مذاکرات بحث سرمایه‌گذاری و رفع تحریم‌های نفتی به طور جدی پیگیری شده است و اصلاحاتی نیز در این زمینه به طرف آمریکایی پیشنهاد شده است که امیدوار هستیم بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

اعضای هیئت اعزامی ایران برای شرکت در این دور از گفت‌و‌گو‌ها در سوئیس محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه، علی باقری کنی، معاون بین‌الملل دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، حمید بورد، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امورخارجه و اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه و هیئت مذاکره‌کننده ایران هستند.

0% ...

آخرین اخبار

پزشکیان فردا به پاکستان می‌رود


نصب سکوی غول‌پیکر نفتی در قلب خلیج‌فارس


دیپلماسیِ وحدت؛ استقبال از طرح ایران برای تقویت همگرایی در جهان اسلام


اردن در گذر تاریخ


قهرمانی تیم ملی کشتی ساحلی در پیکارهای جهانی


حسین حناوی: داستان مقاومت و امید پس از نابینایی


بازگشت هیات ایرانی؛ دستاوردهای مهم در مذاکرات سوئیس؛ لبنان در کانون تفاهمات تهران و واشنگتن + فیلم


تمرکز مذاکرات ایران و آمریکا بر پرونده لبنان و اجرای تعهدات آتش‌بس + فیلم


ناگفته های ساکنان کفررمان از کوچ اجباری در زیر آتش دشمن


خروج شتابزده رئیس سابق شاباک از امارات در پی هشدار امنیتی