انتقاد روزنامه کویتی از موضع ضد ایرانی آل شیخ

انتقاد روزنامه کویتی از موضع ضد ایرانی آل شیخ
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 12:50

روزنامه کويتي القبس با درج مقاله اي ضمن انتقاد شديد از اظهارات شيخ عبدالعزيز آل شيخ مفتي عربستان عليه ايران ، از آن به عنوان حرکتي بچه گانه و ساده لوحانه ياد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، این روزنامه نوشت : ما دشمنی و تعصب افراطی شیخ مکه (عبدالعزیز آل الشیخ) در قبال ملت ایران را که نقشی بسزا در تمدن بشری از جمله تمدن عربی و اسلامی داشته اند ، محکوم می کنیم ملتی که برخی از افراد آن همانند دیگران در راه علم تلاش ها کردند و گاه در مسائل ملی و مذهبی جان فشانی نیز کردند .

 

 در بخش دیگری از این مطلب به قلم عبداللطیف الدعیج آمده است : عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی اعظم و رئیس شورای فتوای عربستان پس از گسترش وهابیت به کمک دلارهای نفتی کویت و عربستان ، شیخ الشیوخ دین اسلام و نماینده اصلی این دین در مرحله کنونی شمرده می شود . عبدالعزیز آل الشیخ به گونه ای به ایران حمله کرد که این حمله را فقط می توان اقدامی بچه گانه یا ساده لوحانه توصیف کرد .

 

درادامه این مقاله با انتقاد از حمله به ایرانی ها تاکید شد : ایرانیان و یونانی ها از مهمترین سازندگان تمدن جهان ما اعراب و تأثیرگذارترین ملت ها در فعالیت های بشری کنونی هستند .

 

اگر بگوئیم که تمدن عربی و اسلامی غالباً مرهون تلاش بزرگان دین ، علم و ادب ایران زمین است ، گزاف نگفته ایم . کدام یک از ما اعراب می تواند فارابی ، ابن سینا ، خوارزمی ، سیبویه و صحابی پیامبر سلمان فارسی و دیگر نوابغی را که به میراث بشری غنا بخشیدند ، فراموش کند؟ با صرف نظر از ادعای "عرب بودن بسیاری از بزرگان متولد شده و رشد یافته در شمال ایران مانند بزرگان حدیث ، علم و ادب ؛ اقامت این افراد در ایران و تعامل آنان با ایرانی ها بی شک یکی از علل شکوفاشدن استعدادها و موهبت هایشان بود.

 

توصیف اختلافات سیاسی ما اعراب با ایران به اختلافات ملل و نژادها به معنی تبدیل این اختلافات سیاسی به اختلافات همیشگی و ابدی است که با تغییر دولت ها از بین نخواهد رفت . اگر چنین اتفاقی بیفتد ادعای کسانی که قائل به کینه ورزی و افراط گری ناپسند مسلمانان هستند ، ثابت می شود.

 

همه اختلافات سران کشورها و تضاد منافع گذرا مانند دیگر اختلافات و جنگ های بشری به وحدت ،تعامل وهمزیستی ملل منجر خواهد شد.ما دشمنی و تعصب افراطی شیخ مکه (عبدالعزیز آل الشیخ) در قبال ملت ایران را که نقشی بسزا در تمدن بشری از جمله تمدن عربی و اسلامی داشته اند ، محکوم می کنیم ملتی که برخی از افراد آن همانند دیگران در راه علم تلاش ها کردند و گاه در مسائل ملی و مذهبی جان فشانی نیز کردند.

پربیننده ترین خبرها