طرح آمریکا برای به ذلت کشاندن ملت بحرین

طرح آمریکا برای به ذلت کشاندن ملت بحرین
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 15:58

لندن (العالم) يک عضو مرکز حقوق بشر بحرين با اشاره به سفر جفري فيلتمن معاون وزير امورخارجه آمريکا به منامه تأکيد کرد: واشنگتن تلاش مي کند با وادار کردن ملت بحرين به انجام گفت وگوهاي تحت فشار با رژيم بحرين، آنها را به ذلت بکشاند.

عباس عمران سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، موضع آمریکا در باره حوادث بحرین را محکوم و خاطرنشان کرد: فیلتمن قبل از 17 مارس نیز به بحرین سفر کرده بود و اکنون پس از گذشت یک ماه بار دیگر به این کشور بازگشته است.

 

 پیشنهاد فیلتمن؛مذاکرات نیرنگ با مردم و انقلابیون بحرین

 

 وی افزود: هدف از دیدار ماه قبل فیلتمن این بود که به مقامات بحرینی پیشنهاد کند با مخالفان وارد "مذاکرات نیرنگ" شوند و امروز نیز پس از تغییر اوضاع و ورود نیروهای عربستانی به این کشور، دستگیری شمار زیادی از مخالفان، اعمال خشونت علیه معترضان، تخریب مساجد و به شهادت رساندن زندانیان بار دیگر به بحرین بازگشته است.

 

 عمران تصریح کرد: فیلتمن درصدد است تا رژیم حاکم بحرین را به انجام گفت وگو با مردم و انقلابیون در سایه تانک های این رژیم ترغیب کند.

 

 وی افزود: اما پاسخ بحرینی ها به این پیشنهاد مقاومت و پایداری در مقابل این لشکر کشی است تا اشغالگری عربستانی ها به پایان برسد.

 

 انقلابیون بحرین ارزشی برای پیشنهاد آمریکا قایل نیستند

 

 عضو مرکز حقوق بشر بحرین اظهار داشت: مردم و انقلابیون به پیشنهادهای آمریکایی ها اهمیتی نمی دهند زیرا واشنگتن اشغالگری و دخالت عربستان را تأیید و اعلام کرده است که درخواست ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین حق طبیعی رژیم حاکم بحرین است.

 

 وی با انتقاد از برخورد دوگانه آمریکا در برابر حوادث بحرین گفت: آنها از یک طرف مدعی دفاع از شهروندان عادی و غیر نظامیان در لیبی هستند اما در بحرین از کشتار مردم بی دفاع این کشور حمایت می کنند.

 

عمران ادعاهای رژیم بحرین درباره وجود تهدیدات خارجی برای این کشور را مردود دانست و تأکید کرد: مطالبات مردم بحرین مساله ای داخلی است و آنها این مساله را با حضور نیمی از جمعیت کشور در تظاهرات به رژیم آل خلیفه اعلام کردند.

 

 وی افزود: مردم بحرین خواسته های سیاسی دارند و خواستار دستیابی به حق تعیین سرنوشت هستند از سویی آنها دهها سال است که به هشدارهای عوام فریبانه رژیم درباره وجود خطر خارجی عادت کرده اند.

 

عمران گفت: متهم کردن ایران یا هر کشور دیگری به دخالت در امور داخلی بحرین، در راستای تلاش رژیم حاکم این کشور برای فرار به جلو صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها