در گفت‌وگوی اختصاصی با العالم مطرح شد..

معاون هنیه:‌ به مذاکرات آتش‌بس خوش‌بین نیستیم

معاون هنیه:‌ به مذاکرات آتش‌بس خوش‌بین نیستیم
پنج‌شنبه 9 فروردين 1403 - 16:58

معاون دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه العالم تاکید کرد: به روند مذاکرات آتش‌بس خوشبین نیستیم، اما در مذاکرات انعطاف نشان دادیم.

العالم - فلسطین اشغالی

خلیل الحیه معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عصر پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: مانند همیشه تمام مسئولین در ایران به ويژه مقام معظم رهبری در تهران به گرمی از ما استقبال کردند و از همه آنها تشکر می کنیم.

الحیه درخصوص مذاکرات آتش‌بس با رژیم صهیونیستی گفت: به تحقق توافق خوش بین نیستم زیرا دشمن می خواهد جنگ طولانی شود. دشمن پس از قطعنامه اخیر شورای امنیت حملات به مردم فلسطین را افزایش داده است. ما در مذاکرات بر خواسته های خود در زمینه آتش بس، عقب نشینی نیروهای دشمن، ورود کمک به غزه و مبادله اسرا تاکید کردیم.

وی تاکید کرد: موضع حماس از ابتدا عدم مذاکره با دشمن «پیش از توقف حملات» بود، اما به خواسته میانجی‌گران در این زمینه پاسخ مثبت دادیم. ما با مطرح کردن 4 خواسته انسانی، در مذاکرات انعطاف نشان دادیم، اما نتانیاهو ثابت کرد که مساله اسرای صهیونیست برایش اهمیتی ندارد.

به گفته وی، دشمن در برابر انعطاف ما در مذاکرات، از خود سرسختی نشان داد و نمی خواهد جنگ متوقف شود زیرا هیچیک از اهدافش محقق نشده است. اگر دشمن با خواسته های انسانی چهارگانه ما موافقت کند کلیدها را تقدیم خواهیم نمود.

معاون دفتر سیاسی حماس ادامه داد:‌ البته آماده از سر گیری مذاکرات هستیم و باب آن را نمی بندیم. ما خواستار توقف تجاوز، خروج دشمن، کمک به مردم غزه و مبادله اسرا هستیم و برای رفع رنجهای ملتمان آماده نشان دادن هر نوع انعطاف هستیم.

به گفته الحیه، دشمن تاسیسات زیربنایی و خانه های مردم غزه را ویران کرده و بیش از 105 هزار فلسطینی را در غزه شهید یا زخمی و مفقود کرده است. رنج و گرسنگی در غزه ادامه دارد و دنیا با مردم ما همدردی می کند، اما سلاح گرسنگی هرگز مقاومت و مردم فلسطین را در هم نمی شکند و غزه همچنان در برابر دشمن صهیونیستی خواهد ایستاد.

وی تاکید کرد: تا وقتی مردم و مقاومت فلسطین نپذیرند، طرف های منطقه ای قادر به تعامل با دشمن نیستند. ما خواستار تشکیل دولتی از افراد حرفه ای برای اداره امور مردم هستیم و اداره انحصاری غزه را نمی پذیریم.

الحیه درباره نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین افزود: ایران را ستون فقرات، شریک و پشتیبان مقاومت می دانیم و وزیر امور خارجه ایران در همین چارچوب 6 بار به قطر سفر کرد.

وی تصریح کرد: البته حمایت سایر کشورها از طوفان اقصی هنوز در حد مطلوب نیست، هرچند برخی از کشورها مواضعی آشکار و شفاف در مخالفت با دشمن صهیونیستی اتخاذ کردند و در سازمانها و دادگاههای بین المللی حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند. ما هم واقعیت ماهیت دشمن و دروغ پردازی آن را برای دنیا فاش کردیم و آرمان فلسطین را دوباره احیا نمودیم.

معاون دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: جبهه های دیگری برای حمایت از طوفان اقصی باز شده است. آنچه انصارالله یمن، حزب الله لبنان و مقاومت عراق انجام دادند نوعی حمایت واقعی از غزه در برابر دشمن صهیونیستی است و حمایت از مقاومت، حمایت از انسانیت است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها