لحظه به لحظه با پاسخ کوبنده ایران به اشغالگران صهیونیست/ شلیک صدها موشک و پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی

لحظه به لحظه با پاسخ کوبنده ایران به اشغالگران صهیونیست/ شلیک صدها موشک و پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی
يکشنبه 26 فروردين 1403 - 00:00

عملیات گسترده پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عليه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شنبه شب آغاز شد.

العالم - ایران / سیاسی

منابع آگاه در گفتگو با العالم اعلام کردند، عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عليه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شنبه شب آغاز شد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی نیز از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله تلافی‌جویانه شب گذشته، پایگاه هوایی «نواتیم» رژیم صهیونیستی را که در حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق نقش داشت، هدف قرار داد.

پایگاه هوایی «نواتیم» رژیم صهیونیستی که در ۱۱۰۰ کیلومتری خاک ایران، در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر «بئرالسبع» و در نزدیکی «موشاو نواتیم» در صحرای النقب قرار دارد، از جمله اهداف اصلی حملات شب گذشته جمهوری اسلامی ایران بود (بیشتر بخوانید).

اذعان اسرائیل به انتقال ۱۲ مجروح به بیمارستان

سخنگوی بیمارستان «سوروکا» در فلسطین اشغالی اعلام کرد در حمله ایران به مناطق جنوبی ۱۲ مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند (بیشتر بخوانید).

پایگاه هوایی نواتیم از مدار خارج شد

شبکهٔ المنار به نقل از منابعی ویژه گزارش داد دست‌کم ۱۵ موشک مستقیما به پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده است و به‌شدت آسیب دیده و امکان استفاده از آن وجود ندارد (بیشتر بخوانید).

چه تعداد موشک و پهپاد ایرانی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است؟!

مقامات رژیم اشغالگر در گفت‌و‌گو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات امروز خود 331 پهپاد، موشک کروز و موشک زمین به زمین استفاده کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شد: ایران 185 پهپاد، 36 موشک کروز و 110 موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است (جزئیات بیشتر).


گزارش لحظه به لحظه از عملیات «وعده صادق»

22:36 |‌ رسانه صهیونیستی: اگر همه موشک‌ها اصابت می‌کرد، 2 پایگاه اسرائیلی منهدم می‌شد

یدیعوت آحارونوت رسانه صهیونیستی تاکید کرد: «برآوردها حاکی از آن است که اگر موشک‌ها به اهداف خود اصابت می‌کرد، حملات ایران منجر به انهدام دو پایگاه نظامی اسرائیل می‌شد».

این روزنامه همچنین به نقل از یکی از مشاوران اقتصادی رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر نوشت: «دفاع شبانه اسرائیل در برابر حمله ایران هزینه ای بالغ بر یک تا ١.٣ میلیارد دلار برای اسرائیل داشته است».

22:09 |‌ درس غرب شناسیِ غزه!

21:47 |‌ پایان نشست شورای جنگ رژیم اسرائیل بدون تصمیم‌گیری درباره نحوه پاسخ به ایران

سی‌ان‌ان به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «نشست شورای جنگ اسرائیل بدون تصمیم‌گیری درباره نحوه پاسخ به حمله ایران پایان یافت».

مسئولان صهیونیستی تاکید کردند: «اسرائیل بر پاسخ دادن به حمله ایران مصمم است؛ اما دامنه این پاسخ و زمان آن هنوز مشخص نشده است».

21:24 |‌ باران پهپادها و موشک های ایرانی بر سر رژیم صهیونیستی

شب گذشته باران پهپادها و موشک‌های ایرانی بر سر رژیم صهیونیستی بارید البته این رژیم و حامیانش دریافتند که این عملیات نه یک حمله بلکه فقط یک پاسخ در چارچوب حق مشروع دفاع از خود مطابق با ماده 51 منشور سازمان ملل متحد در برابر حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق بود.

در این میان شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر جهان ممنوعیت رسانه‌ای دشمن اسرائیلی درباره پوشش حمله گسترده ایران به اهداف نظامی و استراتژیک در رژیم صهیونیستی را شکستند تا جایی که شبکه تلویزیونی 24 رژیم اعتراف کرد که فیلم‌هایی درباره پاسخ ایران در اختیار دارد اما مجاز به پخش آنها نیست. (جزئیات بیشتر)

20:49 |‌ حمله تلافی‌جویانه ایران قانونی و در چارچوب ماده 51 منشور ملل متحد بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در دیدار با سفرای کشورهای عربی و اسلامی به تشریح عملیات «وعده صادق» پرداخت. (جزئیات بیشتر)

20:35 |‌ واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه:

مقامات آمریکایی به «اسرائیل» پیام‌هایی مبنی بر حفظ آرامش و محدود کردن پاسخ‌های انتقام‌جویانه فرستادند.

اگر نتانیاهو به ایران پاسخ ندهد، ممکن است با برخی افراد در کابینه دچار مشکل شود.

20:15 |‌ گروه 7 عملیات تلافی جویانه ایران را محکوم کرد

سران کشورهای گروه 7 حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و بار دیگر بر پایبندی خود به امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

در بیانیه سران گروه ۷ آمده است: «از ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهیم تا حملات خود را متوقف کنند».

این بیانیه افزود: ما به کار برای آتش‌بس فوری و پایدار در غزه ادامه خواهیم داد.

20:05 |‌ سندرز: ما نمی‌توانیم کورکورانه به ماشین جنگی نتانیاهو کمک مالی کنیم

برنی سندرز سناتور آمریکایی گفت:مردم بیشتری در آمریکا متوجه می‌شوند که ما نمی‌توانیم کورکورانه به ماشین جنگی نتانیاهو کمک مالی کنیم.

وی افزود: ماشین جنگی نتانیاهو باعث یک فاجعه انسانی در غزه شده است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم صدها هزار کودک از گرسنگی بمیرند.

19:51 |‌ رسانه‌های صهیونیستی تصویری از بقایای موشک‌ شلیک‌شده ایرانی به رژیم اسرائیل منتشر کردند

19:43 |‌ بورل: از امیرعبداللهیان خواستم تنش‌ها گسترش نیابد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران درباره حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی خبر داده و بر اهمیت جلوگیری از گسترش تنش‌ها تاکید کرد. (جزئیات بیشتر)

19:38 |‌ بولتون: حمله ایران نشانه شکست بازدارندگی آمریکا و اسراییل است

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، با بیان اینکه حمله ایران نشانه ى شکست ناگوار بازدارندگی آمریکا و اسرائیل است، از رژيم صهيونيستي خواست در واکنش به هرگونه اقدامات ایران "بسیار قوی تر" پاسخ دهد. (جزئیات بیشتر)

19:31 |‌ بازتاب حمله ترکیبی ایران به رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

پاسخ پهپادی و موشکی سپاه و هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از همان دقایق ابتدایی مورد توجه رسانه‌های عربی قرار گرفت.

«الجزیره» و «العربی» قطر، «المملکه» اردن، «الرای» کویت، «العهد» لبنان، «فلسطین الیوم» و «الغدیر» عراق و برخی دیگر از رسانه ها از جمله شبکه های تلویزیونی منطقه بودند که بلافاصله پس از انتشار خبر شروع حمله ترکیبی پهپادی و موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به اهداف نظامی در عمق سرزمین های اشغالی فلسطین، برنامه های خبری خود را به این رویداد مهم نظامی معطوف کردند. (جزئیات بیشتر)

19:28 |‌ ان‌بی‌سی به نقل از رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا:

دولت بایدن باید درگیری با ایران را خط قرمز بداند.

واشنگتن نباید در هیچ اقدام نظامی علیه ایران شرکت کند.

19:13 |‌ نتانیاهو پس از تماس با بایدن گزینه حمله به ایران را لغو کرد

روزنامه نیویورک تایمز امروز یکشنبه به نقل از دو مسئول رژیم صهیونیستی نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، گزینه حمله به ایران را لغو کرد.

روزنامه یدیعوت آحرونوت نیز در وب‌سایت خود «واینت» اعلام کرد که «انتظار نمی رود پاسخ اسرائیل به حمله بی‌سابقه ایران، خاک ایران را هدف قرار دهد، بلکه بیشتر شبیه حملات اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه و سایر کشورهای منطقه باشد».

این وبسایت نوشت: «جلسه عصر امروز شورای جنگ اسرائیل پس از درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم حمله به ایران برگزار شد».

وبسایت «واینت» به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی گفت: «پاسخ اسرائیل فوری نخواهد بود».

18:31 |‌ کدام کشورها تلاش کردند به رژیم صهیونیستی در برابر حمله تلافی جویانه ایران کمک کنند؟

به دنبال حملات تلافی جویانه تهران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، برخي از کشورها تلاش کردند که به این رژیم در دفع این حملات یاری برسانند.

بنابر گزارش عربی 21، کشورهای مشارکت کننده برای کمک به رژیم اسراییل عبارتند از: امريكا/ فرانسه / انگلیس/ اردن (جزئیات بیشتر)

18:25 |‌ یک مقام سابق صهیونیست: پاسخ ایران ممکن است به پایان جنگ منجر شود

بلومبرگ به نقل از رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی: پاسخ ایران ممکن است به یک تغییر راهبردی در جنگ و یا حتی پایان جنگ منجر شود.

18:18 |‌ علت اصلی تاخیر در عملیات انتقام از رژیم صهیونیستی

*منبع آگاه امنیتی:

علت اصلی تأخیر در عملیات انتقام این بود که جمهوری اسلامی ایران به صورت مداوم در حال جابجایی لانچرهای موشکی بود.

این امر باعث سردرگمی شده و آنان دائم دچار تحلیل ها و بررسی‌های مختلف می‌شدند و در نتیجه ایران از این تحرکات برای خسته‌تر کردن و سردرگم کردن آنان استفاده می‌کرد.

فرانسه، انگلیس، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند از عملیات ایران جلوگیری کنند و موشک‌های مدنظر به صورت دقیق به اهداف اصابت کردند.

17:35 |‌ فیلم لحظهٔ شلیک موشک‌های سپاه به‌سمت فلسطین اشغالی

فیلم

17:29 |‌ دستورالعمل نتانیاهو به وزرای کابینه

رسانه‌های عبری پس از حمله تلافی جویانه ایران گزارش دادند: نتانیاهو به وزرای کابینه دستور داده است تا در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه مطبوعاتی انجام ندهند.

نشست شورای جنگ رژیم اسرائیل ساعاتی پیش برای بررسی پاسخ به حمله ایران برگزار شد.

17:20 |‌ گزارش العالم از شادی فلسطینیان کرانه باخترى یس از پاسخ كوبنده ایران

به دنبال پاسخ گسترده تهران به جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، فضای شادی در سراسر کرانه باختری حکم‌فرما شد. (جزئیات بیشتر)

17:13 |‌ بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل: پاسخ تلافی‌جویانه ایران عامل «بازدارندگی» است

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل متحد گفت: پاسخ تلافی‌جویانه ایران [علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی] عامل برقراری مجدد «بازدارندگی»‌ علیه اسرائیل و آمریکا بود. (جزئیات بیشتر)

17:10 |‌ هلند از اتباع خود خواست به «اسرائیل» سفر نکنند

خبرگزاری هلند: هلند به شهروندان خود توصیه کرد به دلیل بی‌ثباتی امنیتی به «اسرائیل» سفر نکنند.

16:53 |‌ سخنگوی انصارالله یمن:

آنچه ایران علیه دشمن صهیونیستی انجام داد، اقدامی مشروع در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق بود.دشمن دیگر نمی‌تواند بدون مجازات از جنایات خود بگریزد.

16:31 |‌ مصری‌ها در جنوب منطقه سینا تصاویری از موشک‌های ایران در حال حرکت به سمت «اسرائیل» را منتشر کردند.

فیلم

16:24 |‌ استاد دانشگاه قاهره: پاسخ ایران معادلات در منطقه را تغییر داد

استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت: واکنش تهران به جنایت حمله رژیم اسراییل به کنسولگری تهران در دمشق معادلات موجود در منطقه را تغییر داد.

حسن نافعه استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره، در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما با صحنه کاملا جدیدی روبرو هستیم که انتظار داریم در آینده معادلات جدیدی ترسیم کند. (جزئیات بیشتر)

16:14 |‌ پاسخ جالب زاخاروا به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی برای محکومیت حملات ایران

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر رژیم صهیونیستی نوشت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حداقل یک حمله رژیم کی‌یف به مناطق روسیه را محکوم کرده است؟ یادت نمی آید؟ من هم همین طور». (جزئیات بیشتر)

16:07 |‌ تحلیل‌گر انگلیسی: ایران با تنبیه اسرائیل باب پاسخ به تجاوزگری‌های این رژیم را باز کرد

«مارکوس پاپادوپولوس» نویسنده، مورخ، تحلیل‌گر و سردبیر مجله پولیتیکس فرست روز یکشنبه، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ایران باب جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است؛ به این ترتیب که تهران از این پس با تک تک اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل، با زور پاسخ خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

16:02 |‌ فرانسه از اتباع خود خواست ایران را ترک کنند

خبرگزاری فرانسه: فرانسه به شهروندانش توصیه کرد که به طور موقت ایران را ترک کنند.

15:42 |‌ سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام صهیونیستی:

اسرائیل به حمله ایران پاسخ خواهد داد، اما دامنه این پاسخ هنوز مشخص نشده است.

15:34 |‌ پیام طالبان در واکنش به پاسخ نظامی ایران به جنایات اخیر رژیم اسرائیل

وزارت خارجه طالبان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در ادامه‌ی جنایاتش، کنسولگری سفارت ایران در دمشق، پایتخت سوریه را خلاف تمامی موازین دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی هدف قرار داد. پاسخ ایران به این اقدام دفاعی و مشروع است.

14:53 |‌ امیرعبداللهیان: به کشورهای همسایه هشدار دادیم که اگر آمریکا از فضای سرزمینیِ آن‌ها برای دفاع و حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده بکند، ناچاراً پایگاه آمریکا در آن کشور هدف حمله قرار خواهد گرفت.

1

14:52 |‌نخست وزیر انگلیس: جنگنده‌های انگلیسی شماری از پهپادهای پرتاب شده از سوی ایران را رهگیری کرده است

14:48 |‌نیویورک‌تایمز: کابینه رژیم صهیونیستی گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته

نیویورک‌تایمز به نقل از دو مقام رژیم صهیونستی خبر داده که کابینه جنگی اسرائیل امروز بعدازظهر تشکیل جلسه خواهد داد تا در مورد چگونگی واکنش به حمله ایران گفتگو کند.

این دو مقام گفته‌اند حمله تلافی جویانه‌ای که برخی از اعضای کابینه پیشنهاد کرده بودند، پس از گفتگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو با رئیس‌جمهور بایدن در روز شنبه کنارگذاشته شده است.

14:42 |‌ امیرعبداللهیان: پایگاهی که رژیم صهیونیستی از آنجا به سفارت ایران در دمشق حمله کرد، هدف حمله قرار گرفت

1

14:39 |‌تصاویری از بقایای موشک‌های بالستیک ایرانی در اقلیم کردستان عراق

گالری

14:38 |‌ طالبان حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی را مشروع خواند

وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به حمله ایران به اسرائیل گفت: حملات موشکی و پهپادی ایران، در خاک رژیم اشغالگر دفاع مشروع این کشور بود.

14:36 |‌ایران برای صیانت از منافع خود در برابر هرگونه تجاوز جدید، تردید به خود راه نخواهد داد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی و در واکنش به عملیات متقابل ایران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

جمهوری اسلامی ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، اما در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه تجاوز جدید، تردید به خود راه نخواهد داد.

14:33 |‌ هشدار فرمانده ارتش به آمریکا و رژیم صهیونیستی

سرلشکر موسوی: رژیم نامشروع اگر بخواهد در اقدامات تجاوزکارانه اصرار بورزد با مجازاتی سنگین‌تر وسخت‌تر مواجه خواهد شد.

به سردمداران آمریکا هم هشدار می‌دهیم چنانچه از رژیم صهیونیستی حمایت کند تمام پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه مورد حملۀ ایران قرار خواهند گرفت.

1

14:27 |‌ لحظۀ شروع عملیات سپاه با دستور سرلشکر سلامی از پایگاه نبی‌اکرم

پرتاب موشک‌های بالستیک به‌سمت اراضی اشغالی

1

13:48 |‌جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه سرعین در استان بقاع واقع در شرق لبنان را بمباران کردند.

گالری

13:35 |‌ احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه

در پی مواضع غیرمسئولانه برخی مقام‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان که آخرین مورد آن حمله بزدلانه به سفارت کشورمان در دمشق بود، سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران بامداد امروز به‌صورت جداگانه از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شدند.

13:32 |‌ ایران به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهد است

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو:
ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی متعهد است و موضع ثابت خود را مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست.

در استفاده از حق ذاتی برای دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله مسلحانه این رژیم در اول آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران که برخلاف ماده ۲ منشور ملل متحد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و به دنبال شکست شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم برای محکومیت و پاسخگویی به متجاوز، ایران یکسری حملات نظامی به اهداف نظامی اسرائیل انجام داد.

12:48 |‌ پاسخ ما کوبنده وعده ما صادق است ...
1

12:39 |‌ حمایت "فعالان مدنی تونس" از پاسخ ایران به جنایت اسرائیل در دمشق

احزاب، گروه‌های فعال مدنی و سیاسی در تونس، پاسخ ايران به جنايت "اسرائیل" در حمله به مقر سفارت جمهوری اسلامی در دمشق را حق قانونی ایران و بر اساس قوانین بین المللی دانسته و آنرا ضرورتی درجهت بازدارندگی رژیم صهیونیستی و توقف او از تجاوز وچنگ اندازی بر کشورهای منطقه دانسته اند.(جزئیات بیشتر)

12:31 |‌ ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

به دنبال تمدید صدور نوتام هوانوردی، پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

12:30 |‌حمله سایبری علیه شبکه‌ برق سرزمین‌های اشغالی

گروه انتقام جویان سایبری با انتشار فیلمی از اقدامات خود بر علیه شبکه‌ تولید و توزیع برق در سراسر سرزمین‌های اشغالی از سال ۲۰۲۲ آسیب‌پذیر بودن زیرساخت‌های این رژیم را نمایان کرد.

1

12:26 |‌ حمله ایران شدیدترین حمله از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی

رسانه‌های اسرائیلی: حمله ایران به اسرائیل از نظر اهمیت و ماهیت آن، شاید شدیدترین حمله از زمان تاسیس (موجودیت این رژيم) باشد.

12:20 |‌ رئیسی: نیروهای مسلح ایران درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند؛هرگونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد؛رئیسی: نیروهای مسلح درس عبرت‌آموزی به دشمن دادند

رئیس‌جمهور در پیامی به‌مناسبت عملیات وعده صادق:
شب گذشته فرزندان غیور و دلاور ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند.

اینجانب با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.

12:10 |‌ رسانه های عبری: شورای جنگ ساعت 15:30 امروز برای بررسی راه‌های واکنش اسرائیل به حمله ایران تشکیل جلسه می‌دهد.

12:06 |‌ دعای رهبر انقلاب برای مبارزان حزب الله

در آخرین دیداری که سید حسن با حضرت آیت الله خامنه ای پیش از پایان جنگ ۳۳ روزه داشت، رهبر انقلاب اسلامی دعایی برای مبارزان حزب الله کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم .. اللهم یا من اذا تضایقت الامور فتح لها بابا لم تذهب الیه الأوهام صلي علی محمد و آل محمد و افتح لاموري المتضایقة بابا لم (لا) یذهب الیه وهم یا أرحم الراحمین»

ترجمه: بنام خداوند بخشنده مهربان .. پروردگارا، ای کسی که برای مشکلات راهی باز می کنی که به خیال هیچ کسی نمی رسد، بر محمد و خاندان محمد صلوات، برای مشکلات من راهی قرار ده که به خیال هیچ کسی هم نرسد، ای بخشنده مهربان. یا بقیة الله ما را یاری کند یا بقیة الله ما را درک کن

11:59 |‌ پوستر KHAMENEI.IR درپی عملیات تلافی‌جویانه ایران

رهبر انقلاب: وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند، مثل اینکه به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیا است. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیّه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.

11:50 |‌ بیش از یک میلیارد دلار؛ هزینه مقابله با موشک‌ و پهپادهای ایرانی

یدیعوت آحارونوت: هزینه رهگیری‌های هوایی شب گذشته در آسمان اسرائیل از یک میلیارد دلار گذشت

11:27 |‌ ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود

رئیس ‎جمهور سابق آمریکا در واکنش به حملۀ تنبیهی ایران علیه رژیم اسرائیل: مردم اسرائیل تحت حمله قرار گرفتند و این به این دلیل است که ما ضعف بسیار زیادی نشان دادیم

11:20 |‌ تبریک گروه‌های فلسطینی برای عملیات تلافی‌جویانه ایران

کمیته‌های گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات نظامی جمهوری اسلامی ایران ضد مواضع صهیونیست‌ها در عمق اراضی اشغالی را تبریک گفته و تاکید کردند که این عملیات در چارچوب حق طبیعی ایران برای دفاع از خود بود.

10:09 |‌ ارتش اشغالگر صهیونیست به کمک فرانسه اعتراف کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام که نیروهای نظامی فرانسه در دفاع از اسرائیل در دفع حملات موشکی و پهپادی ایران مشارکت داشتند.

11:10 |‌ آژیر هشدار در شمال فلسطین اشغالی

منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر هشدار در المناره و مرگلیوت در الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان خبر دادند.

10:38 |‌ پاسخ به اسرائیل نشان داد رهبری ایران به حرف خود عمل می‌کند

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب نوشت که عملیات بی سابقه شب گذشته در عمق سرزمین های اشغالی نشان داد که رهبری ایران به حرف خود عمل و بدون تردید با دشمن مقابله می کند.

سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: دیگر «تل آویو» تصمیم گیر نخواهد بود و آمریکا با ارعاب سایرین نمی‌تواند حامی مزدورانش باشد.

10:27 |‌ ایروانی: اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل: ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

10:18 |‌ تل آویو: همکاری نزدیکی با آمریکا، انگلیس و فرانسه در طول حمله ایران داشتیم

هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید که این رژیم در خلال عملیات هوایی شب گذشته ایران همکاری نزدیکی با ایالات متحده، انگلیس و فرانسه داشته است.

10:09 |‌سرلشکر سلامی: عملیات وعدهٔ صادق با موفقیتی بیش از انتظار انجام شد

1

10:06 |‌ جشن لبنانی‌ها از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

مردم کربلا نیز با حضور در خیابان‌ها با به صدا درآوردن بوق خودروهایشان در برابر کنسولگری ایران شادی کردند.

1

09:57 |‌ فرمانده کل سپاه:

رژیم صهیونیستی از هر نقطه به منافع و شخصیت‌ها و شهروندان ما حمله کند ما آن‌ها را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد

موشک‌ها و پهپادهای ما توانستند از پدافند هوایی رژیم صهیونیستی عبور کنند.

عملیات ما دقیق بود و موشک‌ها و پهپادها با دقت به اهداف خود رسیدند.

09:51 |‌ سرلشکر باقری: اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگتر خواهد بود

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: اگر رژیم صهیونیستی به عملیات دیشب ایران پاسخی بدهد قطعا پاسخ بعدی ما از عملیات دیشب نیز بسیار گسترده تر خواهد بود.

از طریق سفارت سوییس به امریکا پیام دادیم که اگر با اسراییل در اقدامات احتمالی بعدیشان مشارکتی کند پایگاه هایشان هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

ما این عملیات را منتج به نتیجۀ کامل می‌بینیم و قصدی بر ادامۀ عملیات وجود ندارد اما اگر رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد، عملیات بعدی ما بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

عملیات ما تمام شده است و مایل به ادامه آن نیستیم، اما اگر اسرائیل منافع ما را هدف قرار دهد، با قدرت پاسخ خواهیم داد.
1

09:48 |‌ جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس در مورد حمله موشکی ایران به اسرائیل

جزئیات حمله موشکی ایران به اسرائیل در جلسه غیرعلنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان خانه ملت مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه رئیس مجلس عنوان کرد که حمله ترکیبی سپاه اعم از موشک پهپاد و حمله الکترونیکی به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی عملیات پیشرفته و در نوع خود بی‌نظیر است.

09:46 |‌ رئیس موساد: پاسخ به حمله ایران را توصیه نمی‌کنم/ الجزیره

09:31 |‌ شب گذشته؛ شادی مردم غزه هنگام مشاهده موشک‌های ایرانی در آسمان باریکه غزه

1

09:29 |‌ یک شب بدون شهید در غزه پس از 190 روز

از ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ تا امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ غزه زیر آتش رژیم صهیونیستی بود و هزاران فلسطینی بی گناه به شهادت رسیدند. اما امشب در نوار غزه هیچ کسی به شهادت نرسید.

09:26 |‌ واکنش اتحادیه اروپا به حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفت، پاسخ ایران را محکوم و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کردند.

جوسپ بورل شنبه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت و ادعا کرد: اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کند.

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد.

09:19 |‌ واکنش حماس به عملیات ایران علیه اسرائیل:

این عملیات حق طبیعی و پاسخی شایسته به جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق و ترور تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران است.

ما ضمن تایید حق طبیعی دولت ها و ملت های منطقه برای دفاع از خود در برابر حملات صهیونیست ها، از امت عربی و اسلامی خود، مردم آزاده جهان و نیروهای مقاومت در منطقه می خواهیم به حمایت های خود از طوفان الاقصی و حق آزادی و استقلال مردم فلسطین و ایجاد کشور فلسطینی با پایتختی قدس ادامه دهند.

09:18 |‌ ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: اکنون ما موظف به پاسخ قاطع به ایران هستیم.

وزیر تندرو رژیم صهیونیستی خواستار پاسخ به عملیات شب گذشته ایران شد، این در حالی است که مقامات ایرانی تاکید کردند در صورت هر گونه حمله علیه ایران، پاسخی کوبنده‌تر از شب گذشته در انتظار اشغالگران خواهد بود

09:16 |‌ قطر: جامعه بین‌المللی برای توقف تنش‌ها اقدام فوری انجام دهد

در پی حمله پهپادی و موشکی گسترده ایران به سرزمینهای اشغالی وزارت خارجه قطر خواستار توقف تنش‌ها و خویشتنداری شد.

وزارت خارجه قطر از جامعه بین‌الملی خواست برای کاهش تنشها در منطقه اقدام فوری انجام دهد

09:13 |‌فوری | اردن و عراق از بازگشایی حریم هو ایی خود خبر دادند

09:05 |‌ رئیس مجلس در نطق صحن علنی مجلس:در صورتی که رژیم صهیونیستی هر اقدامی انجام دهد پاسخ طراحی شده ایران شدید تر خواهد بود.

1

08:56 |‌ حیرت رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی از حمله سپاه

این حجم موشک و پهپاد که روانه اسرائیل شده حاوی پیام‌هایی است.

این حمله بزرگ‌ترین حمله پهپادی تاریخ است.

حمله ایران فراتر از آن چیزی است که پیش‌بینی می‌شد.

با تصاویری که دیده شد بازدارندگی اسرائیل خدشه بزرگی دیده‌است.

1

08:45 |‌ حمله قاطع‌تر ایران در صورت پاسخ اسرائیل
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل:

در رابطه با حمله ایران به اسرائیل، برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای عصر همین امروز، ۱۴ آوریل برنامه‌ریزی شده است.

بطور همزمان، دو نامه بین اعضای شورای امنیت توزیع شده است - یکی، از طرف اسرائیل در مورد نقض منشور سازمان ملل توسط ایران که در آن هیچ اشاره‌ای به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نشده است و دیگری، نامه ایران که حاوی اطلاعاتی در مورد حمله تلافی‌جویانه تهران در چارچوب حق دفاع از خود طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد است.

در صورت پاسخ اسرائیل، ایران قطعاً به آن قدرتمندتر و قاطع‌تر پاسخ خواهد داد.

8:38 |‌ آستین به گالانت: قبل از پاسخ به ایران، به ما اطلاع بدهید

وزیر دفاع آمریکا از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست بدون اطلاع و هماهنگی، اقدامی در پاسخ به حمله ی ایران انجام ندهد.

08:35 |‌ شادمانی زاهدانی‌ها از پاسخ موشکی سپاه به ‌اسرائیل

1

08:27 |‌ بازتاب حمله ایران به اسرائیل در رسانه‌های خارجی

ژاپن تایمز:اکنون خاورمیانه وارد مرحله جدیدی می‌شود
ایران در پاسخ به حمله اسرائیل در سوریه که به شهید شدن افسران ارشد نظامی این کشور منجرشد، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های تهاجمی خود را روانه اسرائیل کرد و اقدام بی‌سابقه‌ای را رقم زد.

ان.بی.سی نیوز: تلافی ایران

ایران به اسراییل حمله کرد و این حمله احتمال ایجاد جنگ منطقه ای را به دنبال دارد.» حمله ایران، اولین بار بود که به صورت مستقیم به اسراییل صورت می گرفت.

رویترز: حملات گسترده پهپادهای ایران به اسراییل

حمله پهپادی ایران به اسرائیل که انتظار می‌رود «در طی چند ساعت» صورت گیرد، از آخرین ساعات روز شنبه به وقت تهران آغاز شد. یک ژنرال بازنشسته اسراییلی به نام «عاموس یادلین»، به خبر کانال ۱۲ اسرائیل گفت که پهپادهای ایرانی هر کدام به ۲۰ کیلوگرم (۴۴ پوند) مواد منفجره مجهز شده بودند.

گاردین: اسراییل زیر آتش ایران

اسرائیل زیر آتش حملات گسترده پهپادی ایران قرار گرفت و این اولین حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل است.

ان.پی.آر: تعهد آهنین آمریکا به حمایت از اسراییل

«آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به نقل از پرزیدنت بایدن گفته است که حمایت ما از امنیت اسراییل آهنین است.

08:20 |‌ حضور شادمانه مردم عراق در برابر سفارت ایران در بغداد

1

08:16 |‌ فلسطینی‌ها در تورنتوی کانادا، با حضور در خیابان‌ها، از حمله ایران به رژیم صهیونیستی تشکر و ابراز شادی کردند

1

08:11 |‌ ایران غیرنظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداده است

رضا نصری، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل:

توجه داشته باشید که ایران هیچ منزل مسکونی غیرنظامی، بیمارستان، مدرسه، کنیسه، نانوایی، مخزن آب، روزنامه‌نگار، آمبولانس یا مهد کودک را هدف قرار نداده است!

ایران مثل اسرائیل نیست!

08:00 |‌ تعبیر جالب فرمانده انگلیسی از گستردگی حملات ایران؛ بزرگترین حمله پهپادی تاریخ.

ریچارد کمپ، فرمانده و افسر بازنشسته انگلیسی:

من فکر می کنم هدف این بود که پدافند موشکی اسرائیل را از کار بیندازند

این اتفاق افتاده چون من خودم از برخوردهای مستقیم خبر دارم و احتمالا بیشتر هم هستند و هنوز اطلاع نداریم.

1

07:48 |‌ اینفوگرافی | از پایگاه نواتیم که با موشک‌های سپاه هدف قرار گرفت چه می دانیم؟!

07:47 |‌ منابع خبری می‌گویند پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب با 13 تا 14 موشک بالستیک مورد اصابت قرار گرفته است که منجر به آسیب جدی به تجهیزات و زیرساخت‌های آن شده است.

07:45 |‌ منابع خبری می‌گویند پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نقب با 13 تا 14 موشک بالستیک مورد اصابت قرار گرفته است که منجر به آسیب جدی به تجهیزات و زیرساخت‌های آن شده است.

07:42 |‌ اولین اذعان اسرائیل به تعداد اولیهٔ مجروحان در حملهٔ ایران

سخنگوی بیمارستان «سوروکا» در فلسطین اشغالی اعلام کرد در حملهٔ ایران به مناطق جنوبی ۱۲ مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

یک مقام نظامی آمریکا نیز به الجزیره اعلام کرده در حال ارزیابی اولیهٔ خسارات وارده به اسرائیل در حملهٔ ایران هستیم.

07:37 |‌ روایتی دیدنی از «وعده صادق» تا «تنبیه متجاوز»/ لحظه‌های ناب و غرور انگیز برای هر ایرانی

1

07:26 |‌ بر اساس ادعای مقامات اسرائیلی، ایران در حملات شب گذشته ۱۸۵ پهپاد، ۱۱۰ موشک بالستیک و ۱۱۰ موشک کروز به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است

07:16 |‌ پایگاه هوایی نواتیم از مدار خارج شد

شبکهٔ المنار به نقل از منابعی ویژه گزارش داد دست‌کم ۱۵ موشک مستقیما به پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

براساس این گزارش پایگاه نواتیم به‌شدت آسیب دیده و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

07:14 |‌ وزیر دفاع آمریکا ضمن بی‌سابقه توصیف کردن عملیات صورت گرفته از سوی ایران اعلام کرد: «ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم، اما از هیچ اقدامی برای حفاظت از نیروهای خود و دفاع از اسرائیل دریغ نخواهیم کرد.»

07:11 |‌ سی‌ان‌ان، به نقل از یک مقام آمریکایی: بایدن به نتانیاهو اطلاع داد که آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد

07:00 |‌ ویدیویی تحسین برانگیز از عملکردهای موشکهای ایرانی در برابر سامانه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل

موشکهای بالستیک ایرانی مجهز به کلاهک بارانی، سامانه های دفاعی اسرائیل را اشباع میکنند و در ادامه چند سرجنگی با عبور از موشکهای پدافندی به اهداف و به خود سامانه دفاعی اصابت میکنند.

با این روش هوشمندانه، هیچکدام از سامانه های دفاع هوایی اسراییل نمیتوانند بصورت ۱۰۰ درصدی با پرتابه های ایرانی مقابله کنند و برخورد حتمی است!

1

06:59 |‌ شبکه 12 رژیم صهیونیستی با انتشار تصویری از دیوار نگاره میدان فلسطینی عبارت عبری نوشته روی آن رو مورد توجه قرار داده است

06:56 |‌ توئیت محمد آشتیانی، وزیر دفاع در شبکه اجتماعی ایکس

06:45 |‌ بایدن: حملات ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

رئیس‌جمهور آمریکا:
به نتانیاهو اعلام کردم که اسرائیل توانایی زیادی را برای دفاع از خود نشان داد که پیامی به دشمنانش است مبنی بر اینکه دشمنانش قادر نیستند امنیت اسرائیل را تهدید کنند.

نشستی را با سران گروه ۷ با هدف هماهنگی در خصوص پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله ایران برگزار خواهم کرد!

به اسرائیل برای سرنگونی تمام پهپادها و موشک‌های شلیک شده به لطف سامانه هایمان کمک کردیم که برای انهدام موشک‌های بالستیک در منطقه مستقر کرده‌ایم.

06:01 |‌ اکونومیست: ارزیابی مقامات اسرائیلی درباره انتقام نگرفتن ایران اشتباه بود

اکونومیست: پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، مقامات امنیتی اسرائیل گمان می کردند که ایران انتقام(شهادت) نیروهایش را نخواهد گرفت و اکنون به نظر می رسد این ارزیابی اسرائیل اشتباه بوده است.

05:50 |‌ سناتور آمریکایی: حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود

مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به پاسخ سنگین موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، این حمله را بسیار گسترده خواند. (جزئیات بیشتر)

05:36 |‌ رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد

یک رسانه رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این رژیم خواسته است تا به حمله موشکی و پهپادی ایران پاسخ ندهد. (جزئیات بیشتر)

05:31 |‌ چرا هدف قرار دادن «پایگاه هوایی نواتیم» در صحرای نقب مهم است؟

????علاوه بر نقش این پایگاه در عملیات تروریستی اسرائیل علیه کنسولگری ایران، باید بدانیم که این پایگاه به دلایل زیر، در واقع مهم‌ترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی نیز به شمار می‌رود:

حضور اسکادران ۱۰۳ سوپر هرکولس‌های ترابری-پشتیبانی

حضور اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ جنگنده‌های اف۳۵

حضور اسکادران آموزشی ۱۱۷(تربیت خلبانان اف۳۵)

حضور اسکادران ۱۲۲ جاسوسی اطلاعاتی رژیم

آشیانه هواپیمای ویژه ریاست‌جمهوری رژیم صهیونیستی

مقر عده زیادی از عناصر ارشد جاسوسی رژیم نیز در آن واقع شده است.

05:07 |‌ رسانه‌های اسرائیلی: حدود 80 پهپاد دیگر به سمت ما می‌آیند و انتظار می‌رود ظرف یک ساعت به ما برسند

04:50 |‌ آژیر خطر در جولان و الجلیل و صدای چند انفجار جدید؛صدای انفجارها ناشی از حمله‌ای از مبدأ جنوب لبنان است

رسانه‌های اسرائیلی از به صدا در آمدن دوباره آژیر خطر در جولان اشغالی (سوریه) و الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند

صدای چند انفجار نیز به گوش رسیده است

04:49 |‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله ایران به اسرائیل امروز جلسه فوق العاده برگزار می کند

04:45 |‌ سانسور رژیم صهیونیستی درباره خسارت حملات موشکی و پهپادی ایران

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی به رسانه‌های این رژیم اجازه انتشار تصاویر حمله موشکی و پهپادی ایران را نمی‌دهد.(جزئیات بیشتر)

04:26 |‌ رسانه اسرائیلی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد

پایگاه اسرائیل تودی گزارش داد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته به حمله ایران پاسخ ندهد.

04:24 |‌ دردسر بزرگ صهیونیست‌ها برای دروغ‌گویی دربارۀ موفقیت پدافندشان

در حالی که صهیونیست‌ها به‌شدت تلاش می‌کنند نشان دهند که پدافندشان توانسته تعداد زیادی از موشک‌های ایرانی را رهگیری کند، اکنون با یک دردسر جدی مواجه شده‌اند؛ فیلم‌هایی که شهروندان فلسطینی از اصابت موشک‌ها تهیه و منتشر کرده‌اند.

1

04:21 |‌ اسرائیل دست به دامن شورای امنیت سازمان ملل شد

اسرائیل که در طول بیش از ۶ ماه از جنگ در غزه، همه ارکان سازمان ملل متحد را با حمایت همه جانبه آمریکا به باد انتقاد گرفته است، اکنون در پی پاسخ ایران به حمله این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه، دست به دامن شورای امنیت شده است.(جزئیات بیشتر)

04:00 |‌ فیلمی از محل وقوع عملیات شهادت طلبانه در شمال رام‌الله

1

03:57 |‌ سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل: موشک‌های ایرانی به یکی از تاسیسات نظامی اسرائیل خساراتی وارد کرده است

03:54 | بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که دفاع موشکی پیکان (آرو) به دلیل شلیک پرتعداد موشک توسط سپاه پاسداران، اشباع شده و مجموع دو آتش‌بار سامانه پیکان، توانایی مقابله با این حجم از حملات را نداشتند؛ به همین علت تعداد قابل توجهی از موشک‌ها از سد پدافندی اسرائیل عبور کرده‌ و به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. ضمن اینکه هنوز پهپادهای شاهد یا حداقل بخش زیادی از پهپادها هنوز به سرزمینهای اشغالی نرسیده‌اند...

03:54 |‌ حملات ادامه دارد

یک مقام نظامی دست اندرکار حملۀ موشکی سپاه: همۀ اهداف موشکی و پهپادی عملیات ایران در مناطق اشغالی، نظامی بوده است.

منبع آگاه: عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی هنوز تمام نشده و ادامه دارد.

03:30 |‌ ویدیویی از اصابت یکی دیگر از موشک های ایرانی به مواضع اسرائیل (پایگاه هوایی رژیم در نقب)

۲۲

03:30 | منابع آگاه: بیش از پنجاه درصد موشک ها تا این لحظه اصابت کرده است / هدف گذاری نیروهای نظامی دو مرکز نظامی بوده است

براساس این گزارش اهداف حمله به دشمن صهیونیستی:

هیچ شهر یا شهرکی مورد هدف نبوده است و مهمترین پایگاه هوایی رژیم در نقب هدف اصلی بوده است
شبکه ۱۲ رژیم نیز تا این لحظه اعتراف کرده است که ۷ موشک به پایگاه نقب برخورد کرده است
در پیام ها هم به آمریکا گفته شده بود که در ترور های یک سال اخیر هم از پهپاد استفاده شده هم از کروز و بالستیک و جنگنده های اف ۳۵ لذا ما هم مشابه آن ها از همه این تجهیزات استفاده کردیم و پایگاهی که اف ۳۵ داشته را هدف قرار دادیم
القا وحشت و ناامنی در سرزمین های دشمن که اگر اراده کنیم در هر زمان می‌توانیم به اهداف خود برسیم

03:25 |‌ جشن و پایکوبی در بغداد پایتخت عراق پس از اغاز پاسخ کوبنده ایران به اشغالگران

video_2024-04-14_03-24-15.mp4

03:23 | ای‌بی‌سی: ایران ۱۵۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد

شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ایران ۷۰ موشک دیگر به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

وی گفته که پیش از این هم ایران ۸۰ موشک شلیک کرده بود که این موضوع شمار موشک‌های شلیک‌شده ایران را به ۱۵۰ فروند می‌رساند.

03:20 | موشک های ایرانی در آسمان شهر الخلیل

video_2024-04-14_00-45-59.mp4

02:50 | گزارش العالم از شادی مردم دیرالبلح در غزه از ورود پهبادها و موشک های ایرانی به آسمان سرزمین های اشغالی

2

02:46 | اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران | سپاه به دولت تروریستی آمریکا درباره هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران هشدار داد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد : هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود .

در این اطلاعیه آمده است:

در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران به دولت تروریستی آمریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین آ مریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.
ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تاکید می کنیم : هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران را به منشا تهدید، به دنبال خواهد داشت . به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور، در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

02:44 | لحظه فرار شهرک‌نشینان صهیونیست پس از رسیدن موشک های ایرانی به سرزمین‌های اشغالی

video_2024-04-14_00-12-36.mp402:43 | نمایی از موشک های ایرانی در آسمان الخلیل

video_2024-04-14_00-12-21.mp4

02:42 | اصابت موشک ایرانی به مواضعی در سرزمین‌های اشغالی

IMG_8218.MP4

02:07 | فرودگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی به دنبال اوضاع امنیتی متشنج خالی از مسافر هستند

۲

02:05 |‌ عبور موشک‌های ایرانی از آسمان جنین (کرانه باختری)

۳۳

02:04 |‌ یک منبع آگاه: حمله ایران در چند مرحله طراحی شده و در هر مرحله به اقتضای شرایط شدیدتر از مرحله قبل خواهد بود.

01:58 |‌ ارتش اسرائیل: ساکنان شهر دیمونا به مناطق امن بروند

ارتش رژیم اسرائیل از ساکنان شهر دیمونا خواست تا به مناطق امن بروند.

01:54 |‌ میدان فلسطین هم‌اکنون

حضور مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» و تنبیه اشغالگران

01:23 | لحظه پرتاب موشک از لبنان به سمت سرزمین های اشغالی فلسطین.

11

01:17 | پرواز تعداد قابل توجهی از پهپاد‌های ایرانی در آسمان شهر اندیمشک

01:17 | استقبال عراقی‌ها از شلیک موشک های مقاومت

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که شهروند عراق با به تصویر کشیدن شلیک موشک میگوید این از سوی گروه‌های مقاومت شلیک شده، خوش آمدند.

2

01:14 | ایران اولین دسته از موشک های بالستیک را به سمت اهدافی در عمق اراضی اشغالی پرتاب کرد.

01:02 | شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار در الجلیل خبر داد

01:01 | آژیرهای هشدار در فلسطین اشغالی به صدا در آمد

01:01 | با شروع حملات ايران عليه رژيم صهيونيستى تمام پروازها در بغداد و اربيل رسما به حالت تعليق درآمد.

00:58 | تصویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از صف بنزین در شهرک های صهیونیست نشین

00:54 | هم اکنون؛ وضعیت آسمان اردن و فلسطین اشغالی

00:55 | لبنان نیز حریم هوایی خود را بست ؛ پهپادها به آسمان دمشق رسیدند

فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت، موقتا همه پروازهای ورودی و خروجی را تعلیق کرد

رسانه‌های سوری: تعدادی از پهپادهای ایرانی به آسمان استان دمشق رسیدند و هم‌اکنون در حال عبور از آسمان پایتخت سوریه هستند

یک منبع آمریکایی به الجزیره: ایران با شلیک پهپادها از چندین جهت تلاش میکند بر پدافند اسرائیل غلبه کند.

00:33 | جنگنده های ارتش اسرائیل در شمال اراضی اشغالی به پرواز در آمدند.

00:32 | یک مقام آمریکایی:

ایران احتمالا از 100 پهپاد در حمله به اسرائیل استفاده کرده است.
نیروهای ما هنوز اقدامی برای مقابله با حمله ایران انجام ندادند.
حمله ایران مناطق متعددی را در داخل "اسرائیل" هدف گرفته است.

00:27 | امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل متوقف نشود همه متضرر می‌شوند

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای هلندی راه برون رفت از آشفتگی‌های منطقه را پایان نسل‌کشی در غزه خواند و گفت: اگر جامعه جهانی رژیم اسرائیل را در ادامه جنایات جنگی متوقف نکند، همه متضرر خواهند شد.

00:09 | سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت بخشی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

1

00:07 | اشغالگران در وحشت صهیونیست‌ها به سمت فروشگاه‌ها هجوم بردند

منابع عبری زبان اعلام کردند که همزمان با آغاز حمله ایران به اسرائیل، شهرک‌نشینان به شکل بی‌سابقه‌ای به سمت فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند.

00:05 | اعلام حالت فوق‌العاده در حیفا

شهردار حیفا با آغاز پاسخ نظامی ایران به اسرائیل حالت فوق‌العاده در این شهر اشغالی اعلام کرد.

00:05 | ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنیم از رسیدن پهپادهای ایرانی به اسرائیل جلوگیری کنیم

00:03 | حمله پهپادی یمنی‌ها هم آغاز شد

منابع عبری زبان اعلام کردند که یمنی‌ها هم حمله پهپادی خود به اراضی اشغالی را آغاز کردند.

00:02 | شلیک پهپاد از نقاط دیگر غیر از ایران به سوی اسرائیل

تلویزیون اسرائیل ادعا کرد که همزمان از جبهه‌های دیگر پهپادهایی به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

اخبار تایید نشده حکایت از شلیک پهپاد از سوی یمن نیز دارد

00:02 | غرش شاهد و عبور از آسمان عراق

کانال ۱۲ رژیم اسرائیل همچنین گزارش داد که پهپادهای ایران در جریان عملیات تلافی‌جویانه امشب از آسمان عراق عبور کرده‌اند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل تأیید کرد که ده‌ها پهپاد از ایران در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیسیت ادعا کرد: برای اولین بار ایران مستقیما از داخل خاک خود به اسرائیل حمله کرد.

1

00:02 | ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در برابر پهپادهای ایرانی مقاومت خواهیم کرد، اما توضیح این نکته لازم است که دفاع ما کامل و صددرصدی نخواهد بود

00:01 | رسانه های اسرائیلی: موج دوم پهپادها از ایران به پرواز درآمدند

11:56 | منابع آگاه در گفتگو با العالم: عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عليه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شد.

11:50 | رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی این رژیم اعلام کرد حمله ایران تنها به پهپادها محدود نمی‌شود و موشک‌های کروز هم مورد استفاده قرار گرفته است

11:46 | سامانه جی پی اس در سرزمین‌های اشغالی از کار افتاده است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: سیستم جی پی اس در نقاط مختلف کشور از کار افتاده است هم اکنون پارازیت سراسری و موقت و هدفمند در سرتاسر اسرائیل وجود دارد.

11:45 | اولین ویدئو از پهپادهای تهاجمی ایران در آسمان کردستان عراق در حالی که به سمت سرزمین‌های اشغالی در حال حرکت هستند

1

11:26 | رسانه های رژیم صهیونیستی: حمله ایران به اسرائیل با ده ها پهپاد آغاز شد

11:24 | پلیس رژیم صهیونیستی ده‌ها نفر از تظاهرات کنندگان صهیونیست را که خواهان توافق مبادله اسرا بودند، در مقابل وزارت جنگ در تل‌آویو بازداشت کرد

این گزارش به روز می شود ...

پربیننده ترین خبرها