تحریم‌های جدید غذایی و دارویی آمریکا علیه سوریه

تحریم‌های جدید غذایی و دارویی آمریکا علیه سوریه
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 21:46

 آمریکا با اعمال تحریم‌های جدید و تشدید فشار سیاسی و اقتصادی لذ دمشق، جنگ خود را علیه سوریه تشدید کرده است که باعث افزایش رنج مردم سوریه و مانع از اجرای پروژه‌های بازسازی در این کشور می‌شود.

العالم سوریه

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه با هدف افزایش فشار اقتصادی بر دمشق، افزایش قیمت بسیاری از مواد غذایی، دارو و سوخت را به دنبال خواهد داشت.

"احمد ضوا" دستیار وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: آمریکا تلاش کرده تا با فشار بر مردم سوریه، نظام دمشق را وادار به تسلیم شدن در برابر اراده سیاسی واشنگتن و پذیرفتن شرایط سیاسی آن در سوریه کند. ولی به رغم تاثیر جدی این تحریم‌ها بر قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی، مردم و رهبری سوریه تسلیم اراده آمریکا نمی‌شوند.

"خالد عبود" نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت: آنها به نقشه ثبات منطقه به پیشگامی اسرائیل نیاز دارند، در آن چیزی به نام مقاومت، چیزی به نام حقوق مردم عرب فلسطین، چیزی به نام محور مقاومتی که در سطح منطقه‌ای با جاه‌طلبی‌های آمریکا مقابله می‌کند، وجود ندارد.

مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد خصمانه خود علیه سوریه، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور به بهانه مبارزه با تجارت قرص روان گردان "کپتاگون" اعمال کرد. این تصمیم آمریکا ادامه زنجیره بی‌پایان تحریم‌های این کشور از گذشته به حال محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها