نماینده فلسطین: اسرائیل در حال اجرای نکبت دوم علیه فلسطینیان است

نماینده فلسطین: اسرائیل در حال اجرای نکبت دوم علیه فلسطینیان است
شنبه 29 ارديبهشت 1403 - 09:16

ریاض منصور نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد در سالگرد نکبت فلسطین و درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری و کشتار و آواره کردن هزاران فلسطینی گفت که رژیم صهیونیستی در حال پیاده کردن نکبت دوم علیه مردم ما است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش الجزیره، ریاض منصور در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با عنوان «نکبت ۲۰۲۴»، نوشت: نکبت فلسطینی در حال اجرا، نشان می‌دهد که تصرف سرزمین‌های فلسطینی از از سوی (رژیم) اسرائیل ادامه دارد اما فلسطینی‌ها اینجا هستند تا بمانند.

وی در ادامه، افزود: انکار موجودیت ما ادامه دارد، انکار حقوق ما ادامه دارد، انکار کشور ما ادامه دارد اما حداقل (رژیم) اسرائیل بدون هیچگونه فشاری، به نکبتی که تاکنون انکار کرده بود اعتراف کرده است.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد ادامه داد: رهبران افراطی (رژیم) اسرائیل به صراحت می‌گویند که آنها یک نکبت دوم می‌خواهند، بنابراین به نکبت اول اعتراف می‌کنند. نکبت دومی که به آنها اجازه می‌دهد یک بار برای همیشه از شر مردم فلسطین خلاص شوند و کاری را که دهه‌ها پیش آغاز شده است، به پایان برسانند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آباد و اجدادی آنها است.

ملت فلسطین یک روز پس از تاسیس این رژیم (۱۵ مه) را «یوم النکبه» یا «روز نکبت» نامیده‌اند تا یادآور جنایت صهیونیست‌ها در آواره کردن فلسطینیان و کشتار و درد و رنج آنها و زنده نگه داشتن آن در تاریخ باشد.

پربیننده ترین خبرها