رای‌الیوم: آیا ناوگان آزادی از ترکیه به سمت غزه حرکت خواهد کرد؟

رای‌الیوم: آیا ناوگان آزادی از ترکیه به سمت غزه حرکت خواهد کرد؟
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 12:24

رسانه عرب زبان رای‌الیوم نوشت: ناوگان آزادی در حالی قرار است از ترکیه عازم غزه شود که زمان حرکت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

العالم - ترکیه

رای الیوم در مطلبی با اشاره به آماده شدن رژیم صهیونیستی برای حمله به ناوگان آزادی که قرار است از ترکیه به سمت غزه برود، نوشت: ناوگان آزادی به تلاش برای دریانوردی از بندر «توزلا» در غرب ترکیه به غزه برای شکستن محاصره اعمال شده از سوی اشغالگران و کمک به ساکنان غزه ادامه می دهد.

طبق اطلاعات رسیده به رای الیوم، زمان دریانوردی در هاله ای از ابهام قرار دارد، به ویژه آنکه تجربه ناوگان آزادی در سال ۲۰۱۰ با فاجعه انسانی به علت حمله رژیم صهیونیستی به کشتی «مرمره» و کشته شدن ۹ فعال و مجروحیت ۲۶ فعال دیگر، همراه بود و بحران دیپلماتیک میان این رژیم و ترکیه و قطع روابط دیپلماسی را در پی داشت.

این رسانه افزود: فعالان که شمار آنها حدود ۳۰۰ نفر است و از ۳۰ کشور از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، نروژ، آلمان، اسپانیا و مالزی هستند، به دنبال راه اندازی ناوگان آزادی جدید برای کمک رسانی به ملت غزه و مصمم به دریانوردی و شکستن محاصره هستند، اما هنوز موعد دریانوردی مشخص نیست.

رای الیوم در ادامه از تحرکات رژیم صهیونیستی برای حمله به ناوگان آزادی خبر داد و همچنین به تحرکات سیاسی تل آویو اشاره کرد.

این رسانه نوشت: مقامات رژیم اسرائیل امیدوار هستند که تصمیم گیرندگان از اعزام کشتی کمک ها و فعالان، به غزه صرف نظر کنند.

رای الیوم فاش کرد: منابع آگاه اعلام کردند که آنکارا در معرض فشارهای شدید کشورهای غربی به ویژه انگلیس و آمریکا برای ممانعت از حرکت کشتی به سمت غزه، قرار دارد و پیشنهادهایی به فعالان برای رفتن به العریش به جای سواحل غزه مطرح شده تا برخوردی با نیروی دریایی رژیم صهیونیستی صورت نگیرد که همه این پییشنهادات رد شده است.

به گزارش ایرنا،‌ ائتلاف ناوگان بین‌المللی آزادی شامل تعداد زیادی از سازمان‌های مدنی بین‌المللی و فعالان از جمله مرکز امدادرسانی بشردوستانه ترکیه است.

پربیننده ترین خبرها