حمله به دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره به خاطر حمایت از فلسطین!+ ویدئو

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 13:42

دانشجویان مصری دانشگاه آمریکایی قاهره به دلیل برافراشتن بنرهایی در حمایت از فلسطین هدف حمله قرار گرفتند.

العالم - مصر

بنابر این گزارش، دانشجویان به دنبال همکاری دانشگاه با شرکت های حامی رژیم اشغالگر اسرائیل با شعار «پول‌های ما کجا می‌رود؟»، رئیس دانشگاه و همه مسئولان دانشگاه را خطاب قرار دادند که هنوز پاسخی به سؤالات دانشجویان داده نشده است.

دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره «به اهمیت تحریم شرکت‌ها و محصولات حامی رژیم اشغالگر اسرائیل معتقد بوده و بر این باورند که پول این شرکت‌ها و محصولات به تأمین مالی رژیم صهیونیستی برای حمله به مردم فلسطین به ویژه باریکه غزه کمک می‌کند.

دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره، هفته گذشته، بنرهایی را در محوطه دانشگاه در حمایت از آرمان فلسطین برافراشته و خواستار توقف همکاری دانشگاه با شرکت ها و محصولات حامی رژیم اشغالگر اسرائیل شدند.

دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره شعارهایی علیه سیاست دانشگاه سر داده و اشغالگری رژیم اسرائیل و حمایت مالی از این رژیم قاتل بیگناهان باریکه غزه و فلسطین را محکوم کردند.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت ، حراست دانشگاه وارد عمل شد و درگیری میان حراست و دانشجویان درگرفت اما اساتید دانشگاه برای دفاع از دانشجویان مداخله کردند.

دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره تاکید کردند: دانشگاه در حال تامین مالی نسل کشی غزه است و ما دانشجویان و فارغ التحصیلان از آغشته شدن شهریه خود به خون شهدای فلسطین خودداری می کنیم.

آنها اعلام کردند که خواسته های شان تنها محدود به تحریم نمی‌شود، بلکه خواستار پایبندی دانشگاه به افشای هرگونه قرارداد یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تامین مالی رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.

پربیننده ترین خبرها