تعلل دشمن و عدم پایبندی به وعده های مذاکرات؛

ابوعبیده به رژیم صهیونیستی در باره تکرار سناریوی رون آراد هشدار داد

ابوعبیده به رژیم صهیونیستی در باره تکرار سناریوی رون آراد هشدار داد
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 11:49

سخنگوی گردان های قسام، به دنبال تعلل دشمن و عدم پایندی آن به وعده های مذاکرات در باراه تکرار سناریوی رون آراد در باره اسرای صهیونیست به تل آویو هشدار داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس عصر روز سه شنبه در اظهاراتی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند که به وعده‌های خود در مذاکرات پایبند نباشد و به دنبال به دست آوردن زمان بیشتر است. سناریوی «رون آراد» بیشتر از هر سناریوی دیگری ممکن است در ارتباط با اسرای دشمن در غزه تکرار شود. توپ اکنون در زمین هر طرفی از دشمن است که این امر به او مربوط می‌شود اما زمان تنگ و فرصت کم است.

خاطرنشان می شود که رون آراد در جریان تجاوز به حریم هوایی لبنان و بمباران منازل مردم در تاریخ ۱۶ اکتبر ۱۹۸۶ میلادی در جریان جنگ داخلی لبنان، که در صدد حمله به اهداف سازمان آزادی‌بخش فلسطین در نزدیکی شهر صیدا در جنوب لبنان بود، به دلیل انهدام زودهنگام یکی از موشکها، جنگنده اش در هوا منهدم شد، اما وی و خلبان هواپیما توانستند به وسیله چتر نجات، جان سالم بدر ببرند.

در این حادثه رون آراد به اسارت جنبش امل لبنان در آمد، ولی رژیم صهیونیستی شروط این جنبش برای آزادی وی که خواستار رهایی صدها زندانی فلسطینی و لبنانی از زندان‌های اسرائیل شده بود، نپذیرفت. به دنبال شکست مذاکرات برای تبادل اسرا دیگر هیچ خبر یا نشانه‌ای از زنده‌بودن رون آراد بدست نیامد.

سخنگوی قسام در ادامه گفت: آنچه که به فشار نظامی موسوم است تنها منجر به ثابت قدم ماندن ما بر روی مواضع خود و محافظت از حقوق مردم فلسطین می‌شود. واکنش هیستریک به اقدامات جبهه‌های مختلف مقاومت نشان دهنده اهمیت این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های اسرای صهیونیست خواهند فهمید که کابینه فاشیستی آن ها چه فاجعه‌ای علیه آن‌ها مرتکب شد اما دیگر دیر شده است. به نتانیاهو می‌گوییم که مرگ شما و نابودی اشغالگری‌تان حتما فرا خواهد رسید و گریه‌های دروغین در مقابل چشمان دشمن منجر به تغییر چهره شما نخواهد شد.

ابوعبیده از تمام امت اسلامی خواست که فعالیت‌های مردمی خود در دفاع از مقاومت را گسترش دهند.

پربیننده ترین خبرها