رسانه‌های صهیونیست: انصراف دولت آمریکا از مجازات گردان اسرائیلی

 رسانه‌های صهیونیست: انصراف دولت آمریکا از مجازات گردان اسرائیلی
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 18:11

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که دولت آمریکا پس از فشار مقامات اسرائیلی از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نيتسح يهودا» صرف نظر کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری واینت به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت: دولت آمریکا از طرح مجازات گردان "نيتسح يهودا" حداقل در آینده نزدیک صرف نظر کرده است. گزارش ها و برآوردهای صهیونیست ها نشان می دهند که این تغییر نظر، ناشی از فشارهایی است که از ناحیه همه احزاب "اسرائیلی" وارد آمده است.

به نوشته رسانه های اسرائیلی،"پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارند که ما توانستیم آمریکایی ها را متقاعد کنیم از اعمال مجازات صرف نظر کنند. ظاهرا آمریکایی ها از واکنش های خشمگینانه اسرائیل در خصوص مجازات یکی از یگان های ارتش اسرائیل غافلگیر شده اند".

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

"نيتسح يهودا" بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

پربیننده ترین خبرها