سی ان ان : بایدن از بیشتر آمریکایی‌ها نمره قبولی نگرفت

سی ان ان : بایدن از بیشتر آمریکایی‌ها نمره قبولی نگرفت
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 11:47

بر اساس نظرسنجی جدید «سی‌ان‌ان»، در حالی که بیشتر آمریکایی‌ها از هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور ناراضی هستند، ‌جو بایدن، ‌رییس‌جمهوری فعلی هنوز نتوانسته در بسیاری از موضوعات مهم اقتصادی، ‌سیاسی و اجتماعی نظر اکثر رای‌دهندگان را به خود جلب کند.

العالم - آمریکا

نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان نشان می دهد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنان از دونالد ترامپ، ‌رییس جمهوری سابق این کشور و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان عقب‌تر است. در این نظرسنجی حمایت رای دهندگان از ترامپ در مقابل بایدن، نسبت به آخرین نظرسنجی ملی سی ان ان در ژانویه (دی ماه)، ثابت بوده (۴۹ درصد)، در حالی که بایدن با کسب ۴۳ درصد آرا با دو درصد کاهش نسبت به نظرسنجی ملی گذشته (۴۵ درصد) جایگاه خوبی در مقایسه با رقیب خود ندارد.

سی‌ان‌ان نوشت: ۶۱ درصد آمریکایی‌ها دوران ریاست جمهوری بایدن را شکست خورده ارزیابی می کنند. به طور کلی، ۹۲ درصد از جمهوری‌خواهان دوران ریاست‌جمهوری ترامپ را موفقیت آمیز می دانند، در حالی که تنها ۷۳ درصد از دموکرات‌ها چنین نظری نسبت به بایدن دارند. ۱۴ درصد آمریکایی‌ها هر دو رییس جمهوری کنونی و سابق خود را شکست‌خورده می‌دانند. حدود نیمی از رای دهندگان ثبت‌نام شده، یعنی ۴۷ درصد، ریاست جمهوری بایدن را تاکنون شکست خورده می دانند.

این گزارش افزود: دیدگاه‌های منفی نسبت به عملکرد بایدن در سمت رییس جمهوری در بخش اعظم دوره ریاست‌جمهوری او وجود داشته است. در نظرسنجی جدید، ۶۰ درصد مردم آمریکا نحوه مدیریت او را تایید نمی کنند. حتی قوی‌ترین موارد رتبه‌بندی بایدن در این نظرسنجی نیز در محدوده منفی (پایین تر از ۵۰ درصد) قرار دارد، به این ترتیب تنها ۴۵ درصد مدیریت او در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و ۴۴ درصد از نحوه عملکرد او در مورد بدهی‌های وام دانشجویی را تأیید می‌کنند.

نکته قابل توجه در این نظرسنجی این است که بدترین رتبه بایدن از سوی رای‌دهندگان آمریکایی برای نحوه مدیریت او در جنگ بین (رژیم) اسرائیل و حماس در غزه بوده که تنها ۲۸ درصد آمریکایی‌ها او را تایید کردند. ۸۱ درصد افراد زیر ۳۵ سال و ۵۳ درصد دموکرات‌ها از نحوه مدیریت و عملکرد بایدن در جنگ غزه راضی نیستند.

طبق نظرسنجی سی‌ان‌ان، رتبه‌بندی بایدن در موضوعات مهم اقتصادی (۳۴ درصد) و تورم (۲۹ درصد) کاملاً منفی است، این در حالی است که رأی‌دهندگان می‌گویند نگرانی‌های اقتصادی در انتخاب آنها مهم‌تر از هر یک از دو رقابت ریاست‌جمهوری گذشته است. در نظرسنجی جدید، ۶۵ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده وضعیت اقتصاد را برای رای خود به نامزد مورد نظرشان بسیار مهم می دانند. در حالی که در دو دوره قبل (۲۰۱۶) ۴۶ درصد و در اوایل سال ۲۰۲۰ تنها ۴۰ درصد رای‌دهندگان چنین احساسی داشتند.

در بخشی از این گزارش آمده است: اکثریت وسیعی از آمریکایی‌ها، (۷۰ درصد) می‌گویند که شرایط اقتصادی در کشورشان ضعیف است. بسیاری از آنها، به‌ویژه جمهوری‌خواهان، معتقدند که دیدگاه‌هایشان بیش از آن که تحت تأثیر تغییر در خود اقتصاد باشد متاثر از یک تغییر سیاسی است.

به گزارش ایرنا، حدود چهار از هر ۱۰ نفر در این گروه (۴۱٪) می گویند که تغییر در رهبری سیاسی در واشنگتن بیشتر از کاهش نرخ تورم، تغییر در وضعیت مالی شخصی یا افزایش پایدار در اقتصاد، در تغییر برداشت آنها از اقتصاد موثر است. تصور آمریکایی‌ها از امور مالی خود نیز منفی است، به طوری که ۵۳ درصد از وضعیت مالی شخصی خود ناراضی هستند. این نارضایتی در میان افرادی که درآمد پایین‌تری دارند، رنگین پوستان و آمریکایی‌های جوان‌تر بیشتر است.

این گزارش در پایان نوشت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ‌ دیدگاه مردم نسبت به هر دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه عمدتا منفی است. به نحوی که ۵۸ درصد از رای دهندگان نسبت به بایدن و ۵۵ درصد دیدگاه نامطلوبی دارند. همچنین اکثریت محدود رای دهندگان، (۵۳ درصد) می گویند از نامزدهایی که باید در رقابت های ریاست جمهوری امسال از بین آنها انتخاب کنند ناراضی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها