موضع‌گیری جدید ریاض: حملات انصارالله تهدید نیست

موضع‌گیری جدید ریاض: حملات انصارالله تهدید نیست
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 13:01

وزیر گردشگری عربستان سعودی تأکید کرد که عملیات نظامی گروه انصارالله در دریای سرخ تهدیدی برای اقامتگاه‌های توریستی تاره‌تاسیس در سواحل این کشور ایجاد نمی‌کند.

العالم- عربستان سعودی

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، "احمد الخطیب" وزیر گردشگری عربستان سعودی، روز گذشته در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد، که در ریاض و با محوریت ثبات منطقه برگزار شد، تأکید کرد که حملات جنبش انصارالله، که کشتی های رژیم صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار می دهد، تهدیدی علیه اقامتگاه‌های توریستی تازه‌تاسیس در سواحل عربستان ایجاد نمی‌کند.

او گفت: آنچه در حال رخ دادن است در انتهای دریای سرخ، در دورترین نقطه جنوبی دریای سرخ اتفاق می‌افتد.

این وزیر سعودی تصریح کرد: تمام پروژه‌های ما در دریای سرخ یا "نئوم" در منطقه‌ای در حد فاصل میانه و شمال دریای سرخ و بسیار دورتر از درگیری‌ها واقع است و قطعا هدف حوثی‌ها ( انصارالله) نیست.

ارتش یمن بارها تأکید کرده است تا زمانی‌که حملات علیه ملت فلسطین در غزه متوقف، و آتش‌بس برقرار نشود به حملاتش علیه کشتی‌های این رژیم یا کشتی هایی که عازم اراضی اشغالی فلسطین می‌شوند، ادامه خواهد داد. آمریکا و انگلیس نیز به بهانه توقف حملات یمن در دریای سرخ و خلیج عدن و حمایت از رژیم صهیونیستی، به بمباران خاک یمن مبادرت می کنند.

پربیننده ترین خبرها