لحظه به لحظه با 209مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 209مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1403 - 07:38

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در 209 مین روز پیاپی همچنان ادامه دارد. حملات گسترده هوایی و توپخانه ای این رژیم هر روز صدها شهید و مجروح بر جای می گذارد.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم اشغالگر حملات خود به بخش بهداشت و درمان در غزه را تشدید کرده است. این در حالی است که گروه های مقاومت فلسطینی هر از گاهی اعلام می کنند که خودروها و مواضع رژیم صهیونیستی در چندین محور در غزه را زیر آتش گرفته اند.

در مورد مذاکرات آتش بس نیز باید گفت که همه دیده ها به پاسخ قریب الوقوع جنبش حماس است؛ هیأت حماس پس از نشست با مقامات و مسئولان سازمان اطلاعات مصر، روز دوشنبه قاهره را برای گفتگو و رایزنی با رهبران این جنبش درباره طرح جدید آتش بس در غزه ترک کردند. این هیأت به زودی برای ارائه پاسخ نهایی خود به قاهره بر می گردند.

هیأت رژیم صهیونیستی متشکل از برخی مقامات شاباک و ارتش رژیم اشغالگر و موساد روز سه شنبه در سفری سه ساعته به منظور بررسی نتایج مذاکره با حماس بر سر پیشنهاد این رژیم درباره طرح تبادل (اسرا) وارد قاهره شد. منابع آگاه مصری در این خصوص به سایت العربی الجدید گفتند که این هیأت روز دوشنبه نتایج مذاکره بین هیأت حماس و مقامات سازمان اطلاعات مصر را دریافت کردند.


گزارش لحظه به لحظه از تحولات جنگ غزه در 209مین روز:

20:46 | وزارت بهداشت غزه: جنایت قتل البرش در زندان های اشغالی، تعداد شهدای کادر درمان از 7 اکتبر تاکنون را به 492 نفر رساند.

20:38 | «گردان‌های مجاهدین» در ویدئویی تصاویری از یکی از واحدهای ساخت مهمات جنگی که با وجود جنگ همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، منتشر کرد.

.

19:12 |
انتظار می‌رود رژیم صهیونیستی ماه آینده به سبب کشتار کودکان در لیست سیاه سازمان ملل متحد قرار گیرد.

17:59 | رسانه‌های مصری گزارش دادند که پیشرفتی مثبت در مذاکرات توافق آتش‌بس در غزه همزمان با تماس‌های گسترده قاهره با همه طرف‌ها، حاصل شده است.

17:25 | شهادت «عدنان البرش» پزشک فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی بر اثر شکنجه

16:30 | رئیس جمهور کلمبیا در مقابل حاضران در بوگوتا پایتخت این کشور:

ـ اینجا در مقابل شما، دولت تغییر اعلام می‌کند که فردا روابط دیپلماتیک با «اسرائیل» را قطع خواهیم کرد. عصر نسل‌کشی و کشتار یک ملت در مقابل دیدگان همه دیگر بازنخواهد گشت و اگر فلسطین بمیرد، تمام انسانیت می‌میرد.

16:14 | اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با وزیر اطلاعات مصر در خصوص مذاکرات توقف جنگ غزه گفتگو کرد.

15:27 | پیام کودکان غزه به دانشجویان معترض به جنگ در دانشگاه‌های آمریکا

.

13:50 | عبور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاع کم از شهر صیدا و حومه آن در جنوب لبنان و شکستن دیوار صوتی در این منطقه

13:37 | معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در گفتگو با العالم:

فشار رسانه ای زیادی از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی وجود دارد که می گویند پیشنهاد سخاوتمندانه ای به مقاومت و حماس ارائه کرده ایم و بنابراین توپ اکنون در زمین حماس است

مقاومت از ابتدا به طور آشکار اعلام کرد که خواسته هایی مشخص و واقعی دارد نه شروط خاصی و این خواسته ها عبارتند از نخست ضرورت توقف تجاوز و برقراری آتش بس، دوم رفع محاصره (جزئیات بیشتر)

12:50 | دیوار حائل جدید در رام الله .. انزوا و غارت و رنج بیشتر برای فلسطینی‌ها

مقامات رژیم صهیونیستی ساخت دیوار حائلی به طول چندین کیلومتر را آغاز کرده اند.

این دیوار از شهرک سنجل تا ورودی شهرک ترمسعیا امتداد دارد. هر دو شهرک در شمال شرقی رام الله در بخش مرکزی کرانه باختری واقع شده اند. با احداث این دیوار، هر دو شهر و بیش از 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی به تاراج می روند و در نتیجه رنج و مصیبت مردم چندین برابر می شود. (جزئیات بیشتر)

12:10 | رادیو ارتش اشغالگران به نقل از مقامات رژیم: "اسرائیل" در حال آماده شدن برای خروج از منطقه کریدور نتزاریم در غزه به عنوان بخشی از بهای گزاف برای انعقاد یک معامله است.

11:51 | وزارت بهداشت غزه:

تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته تاکنون به 34 هزار و 568 شهید و 77 هزار و 765 مجروح رسیده است.

رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 33 غیرنظامی را به شهادت رسانده است و 57 نفر دیگر زخمی شدند.

تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده ها هستند و آمبولانس ها و نیروهای امدادی قادر به نجان به آنها نیستد.

11:11 | اشغالگران ۶۴ فلسطینی را پس از بازداشت در جریان تجاوز به باریکه غزه، آزاد کرد

11:01 | اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد

در میان نگرانی فزاینده صهیونیست‌ها از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دادگاه لاهه، کابینه رژیم اشغالگر به دولت آمریکا هشدار داد که اگر این حکم صادر شود، اسرائیل تحریم‌هایی ضد تشکیلات خودگردان اعمال می‌کند که منجر به سقوط آن می‌شود.

09:22 | یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر اسرائیل در سفر به امارات متحده عربی با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد و خواستار مداخله در معامله اسرا شد

09:09 | اعضای خانواده‌های اسرای رژیم اسرائیل در غزه صبح امروز، خیابان ایالون در شهر تل آویو را در هر دو جهت بستند تا خواستار معامله مبادله اسرا شوند.

11

09:23 | یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر اسرائیل در سفر به امارات متحده عربی با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد و خواستار مداخله در معامله اسرا شد

03:58 | حملات شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات

رسانه های فلسطینی اعلام کردند جنگنده های رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات و مناطق اطراف آن در غزه حمله کردند.

02:37 | تظاهرات خودرویی در اطراف سفارت آمریکا در تونس در همبستگی با غزه

تظاهرات خودرویی چهارشنبه در پایتخت تونس به سمت منطقه البحیره نزدیک سفارت آمریکا با شعار "شهروندان و کارگران علیه حمله به غزه" و در محکومیت حملات رژیم اشغالگر به غزه آغاز شد. این تظاهرات به دعوت سازمان مشاغل تونس و با مشارکت "جمعیت یاران فلسطین" و شهروندان برگزار شد.

00:50 | رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: حمله به غزه همچنان ادامه دارد

هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت حمله به غزه "با قدرت ادامه دارد" و این رژیم "آماده حمله به شمال" می شود. وی به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

00:41 | دفتر نتانیاهو در تلاش برای برقراری ارتباط با جهاد اسلامی درباره طرح مبادله اسرا

سایت محلی فلسطینی "اولترا فلسطین" به نقل از یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی – بدون ذکر نام وی - نوشت دفتر نتانیاهو در تلاش است با جنبش جهاد اسلامی ارتباط برقرار کند. این سایت ادعا کرد"(این کار) باعث بروز شکاف در مواضع فلسطینی ها درباره مذاکرات غیر مستقیم در خصوص آتش بس در غزه خواهد شد".

00:37 | قدردانی حماس از مواضع رئیس جمهور کلمبیا مبنی بر قطع روابط این کشور با رژیم صهیونیستی

جنبش حماس با انتشار بیانیه ای از مواضع "گوستاو پیترو" رئیس جمهور کلمبیا قدردانی کرد؛ گوستاو پیترو، اعلام کرده بود که کلمبیا روابط دیپلماتیک را با رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب نسل کشی در غزه قطع می کند. حماس این اقدام کلمبیا را گامی در جهات به ثمر رسیدن جانفشانی ملت فلسطین و آرمان بر حق آن دانسته است.


مهمترین تحولات غزه در روز چهارشنبه:

- کلمبیا روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد
- عبداللهیان و نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه بحث و گفتگو کردند
- پنتاگون: تکمیل 50 درصد از اسکله موقت دریایی در غزه
- کاخ سفید: تا کنون پاسخی از حماس دریافت نشده است
- ارتش رژیم اشغالگر از بازگشایی گذرگاه بیت حانون برای اولین بار از زمان شروع جنگ خبر داد
- افزایش 90 درصدی فقر در غزه
- مجروح شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه در 24 ساعت گذشته
- واشنگتن در حال بررسی پذیرش فلسطینی های غزه به عنوان پناهنده است
- تخصیص منطقه جدیدی در مرکز غزه برای اسکان آوارگان به عنوان مقدمه حمله به رفح

پربیننده ترین خبرها