یک مقام فلسطینی: پیشنهادی که به مقاومت ارائه شده، تله‌های بسیار دارد

پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1403 - 13:31

علی فیصل، معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تأکید کرد آنچه در پیشنهاد جدید به مقاومت ارائه شده، تله های بسیار دارد و به طور آشکار تلاش می کند مقاومت را مسئول نرسیدن به توافق بداند.

العالم _ فلسطین اشغالی

علی فیصل در گفت و گو با شبکه العالم با اشاره به اینکه فشار رسانه ای زیادی از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی وجود دارد که می گویند پیشنهاد سخاوتمندانه ای به مقاومت و حماس ارائه کرده ایم و بنابراین توپ اکنون در زمین حماس است و باید به این سخاوتمندی اسرائیل و آمریکا پاسخ دهد در واقع تلاشی آشکار برای مسئول دانستن مقاومت درصورت نرسیدن به توافق است.

وی تصریح کرد: مقاومت از ابتدا به طور آشکار اعلام کرد که خواسته هایی مشخص و واقعی دارد نه شروط خاصی و این خواسته ها عبارتند از نخست ضرورت توقف تجاوز و برقراری آتش بس، دوم رفع محاصره، سوم عقب نشینی اسرائیلی ها از غزه و چهارم مبادله همه اسرا در برابر همه اسرا همراه با تضمین های بین المللی و منطقه ای و نه فقط از سوی ایالات متحده.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: آنچه در پیشنهاد جدید ارائه شده حاوی تله های زیادی است و هرچند مقاومت مخالف آن نیست اما باید خواسته های آن در نظر گرفته شود.

علی فیصل گفت: یکی از اشکالات پیشنهاد جدید این است که رژیم اشغالگر می‌خواهد یک کیلومتر از باریکه غزه را ضمیمه خود کند و همچنین می‌خواهد فعالیت در غزه را کنترل کند، نه فقط جابجایی آوارگان را بلکه فعالیت در تمام جنبه های زندگی از جمله ارائه کمک به آوارگان را.

وی تاکید کرد که اینگونه وانمود می شود که اشغالگران امتیازاتی داده اند در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که آنان به سه مرحله متعهد بمانند به گونه ای که به پایان اشغالگری اسرائیل منجر شود.

معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین خاطرنشان کرد: اولویت نتانیاهو حفظ جایگاه شخصی و سیاسی خود است. نتانیاهو معتقد است در صورت دستیابی به توافقی که تضمین کننده پیروزی مقاومت باشد، چه به سبب اتهامات قبلی و چه به سبب شکست فعلی، به پایان حیات سیاسی خود خواهد رسید و این موضوع باعث شده است که او حتی با کابینه اش دچار مشکل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا در تنگنای بزرگی قرار گرفته است، اما اولویت آن تقویت توان بازدارندگی اسرائیل و دستیابی به حد اقل یکی از اهدافی است که اسرائیل برای تجاوز خود به غزه اعلام کرده است. البته آمریکا بدش نمی‌آید که اسرائیل به رفح حمله کند با این حال قصد دارد با اعلام اینکه نگران غیرنظامیان است، افکار جهانیان را فریب دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها