جزئیات تازه درباره مذاکرات قاهره برای آتش‌بس در غزه

جمعه 14 ارديبهشت 1403 - 14:17

هیئتی از طرف جنبش حماس بار دیگر به قاهره رفته است تا دیدگاه‌های این جنبش را برای اصلاح پیشنهاد آمریکا و مصر درباره توافق احتمالی آتش‌بس در غزه، به میانجیگران اعلام کند.

العالم _ فلسطین

منابع آگاه گفتند که حماس خواهان خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر از تمامی مناطق باریکه غزه است. این در حالی است که یک مقام اسرائیلی گفت که این باور عمومی در اسرائیل وجود دارد که حماس این توافق را رد خواهد کرد.

مقامات سیاسی حماس تاکید کردند که این جنبش به مواضع خود در مورد آتش‌بس پایبند است و پیشنهاد جدید رژیم اشغالگر هرچند حاوی عقب‌نشینی آن است اما در مورد بند اصلی، یعنی پایان جنگ و برقراری آتش‌بس هنوز توافقی حاصل نشده است.

حماس با این حال آمادگی خود را برای هرگونه اقدام مثبت در این زمینه اعلام کرده است.

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این زمینه با سرلشکر "عباس کامل" وزیر اطلاعات مصر و "شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر قطر تماس برقرار کرده است. وی در این تماس‌ها تحولات مذاکرات در خصوص توقف تجاوزات به مردم فلسطین را با آنان مورد بحث و بررسی قرار داده است.

هیئتی از طرف جنبش حماس به ریاست "خلیل الحیه" بار دیگر عازم قاهره شده است و موارد لازم را برای اصلاح پیشنهاد ایالات متحده و مصر به همراه خود دارد.

جنبش حماس با این حال همچنان خواهان خروج کامل نیروهای اشغالگر از تمام مناطق باریکه غزه و تضمین آزادی کامل حرکت ساکنان غزه بین شمال و جنوب به صورت نامحدود است.

در همین حال طرف آمریکایی همچنان به اعمال فشار به نفع اسرائیل ادامه می‌دهد.

"متیو میلر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که حماس باید توافقی را که روی میز گذاشته شده است، بپذیرد.

وی ادعا کرد که این توافق تعدادی از خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند و تل‌آویو تا حدی امتیازاتی به آن داده است.

پربیننده ترین خبرها