حماس: زندان‌های سری رژیم صهیونیستی کشتارگاه‌های انسانی است + فیلم

شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 18:26

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به گزارش‌های منتشر شده درباره اوضاع زندان‌های سری رژیم صهیونیستی و شکنجه فلسطینی‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد که این زندان ها بیشتر شبیه به کشتارگاه‌های انسانی است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش عربی ۲۱، جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: گزارش‌های بین‌المللی در مورد شکنجه فلسطینی‌های باریکه غزه در زندان‌های سری رژیم صهیونیستی تنها بخش کوچکی از جنایت‌های هولناک این رژیم است.

در این بیانیه آمده است: به گواه زندانیان آزاد شده از زندان‌های سری رژیم صهیونیستی که اخیرا صورت گرفته، این زندان ها بیشتر شبیه به کشتارگاه‌های انسانی است و جنایت در این مکان ها از جنایت‌های نازی‌ها فراتر رفته و نیاز به ثبت آن‌ها توسط سازمان‌های بین‌المللی است.

این جنبش تاکید کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرا و اجازه دادن به قاتلان برای فرار از مجازات، تهدیدی برای صلح بین‌المللی است.

جنبش حماس اعلام کرد: ما حق مجازات رژیم سرکش اسرائیل را داریم و این جنایت‌ها از حافظه ملت‌ها و نسل‌ها محو نخواهد شد.

شبکه خبری سی. ان.ان اخیرا در گزارشی از شرایط بازداشتگاه‌ سری النقب رژیم صهیونیستی نوشت که زندانیان فلسطینی در این بازداشتگاه شکنجه می‌شوند.

پیش از این نیز سازمان و باشگاه امور اسرای فلسطین اعلام کرده بودند که دو اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بتازگی با اعتراض به بالا بودن تعداد فلسطینیان بازداشت‌شده از سوی این رژیم، خواستار کشتار فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها شد.

«ایتامار بن گویر» در نشست کابینه رژیم اسرائیل خواستار شلیک به غیرنظامیان فلسطینی در باریکه غزه، حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد.

وی با بیان این موضوع که تعداد شهروندان فلسطینی بازداشتی در باریکه غزه بالاست، خواستار شلیک به آنها حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد و این شهروندان بی دفاع را به زعم خود تروریست خواند.

وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر در حالی خواستار اعدام فلسطینی ها پیش از بازداشت شده که نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت بغرنج اسرای فلسطینی ابراز نگرانی کرده اند.

اخیرا، مرکز حقوق بشری فلسطینی «میزان» از اوضاع ناگوار سه هزار زندانی فلسطینی در باریکه غزه‌ خبر داد که از زمان حمله به این منطقه، به دست اشغالگران به بند کشیده شده‌اند.

این مرکز اعلام کرد که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، سه هزار فلسطینی به دست اشغالگران بازداشت شده اند که در میان آنها زنان، کودکان، سالخوردگان و پزشکان به چشم می‌خورند.

مرکز حقوق بشری میزان گزارش داد: این بازداشت شدگان در زندان‌های «نفحه» و «النقب» به سر می‌برند و ارتباط آنها با دنیای خارج قطع است.

این مرکز در ادامه به انتقال ۳۰۰ بازداشتی از باریکه غزه که ۱۰ کودک در میان آنها وجود دارد، به زندانهای «عسقلان» و «عوفر» برای بازجویی خبر داد.

مرکز حقوق بشری میزان از انواع شکنجه و رفتار تحقیرآمیزی خبر داد که علیه بازداشت شدگان اعمال و کرامت انسانی آنها از زمان بازداشت تا رسیدن به مراکز بازجویی لگدمال می‌شود.

این درحالی است که اسیران اهل غزه که به تازگی از سوی صهیونیست‌ها آزاد شده‌اند، روایات هولناکی از شرایط بازداشت بیان کردند.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز کمیته بین المللی صلیب سرخ از موارد شکنجه طولانی مدت علیه بازداشت شدگان فلسطینی خبر داده بود.

این کمیته اعلام کرد که اطلاعی از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان در دست ندارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار همکاری رژیم صهیونیستی با این کمیته برای اطلاع از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان شد.

پیش از این نیز مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه فاش کرده بود که بازداشت شدگان از جمله زنان و کودکان در معرض شکنجه شدید و رفتار غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها