دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا به مطالبات دانشجویان تن داد

دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا به مطالبات دانشجویان تن داد
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 18:06

دانشجویان معترض در دانشگاه جانز هاپکینز در مریلند آمریکا اعلام کردند که با مدیریت دانشگاه برای پایان دادن به تحصن در ازای تسریع روند خارج کردن سرمایه از موسسات و شرکتهای حامی رژیم اسرائیل به توافق رسیده‌اند.

العالم - آمریکا

دانشجویان با صدور بیانیه ای اعلام کردند که اگرچه این توافق یک "پیروزی کامل" نیست، اما نشان دهنده گامی به سوی تعهد دانشگاه به تعلیق سرمایه گذاری ها در شرکت های حامی رژیم اسرائیل است.

دانشجویان با تاکید بر ادامه اعمال فشار بر مدیریت دانشگاه گفتند تا زمانی که دانشگاه سرمایه‌گذاری‌های خود را به طور کامل تعلیق نکند، از آن‌ها برای عمل به وعده‌های خود سوال خواهند کرد.

دانشگاه‌های آمریکا شاهد اعتراضات فزاینده دانشجویانی هستند که از مدیران دانشگاه‌ها می‌خواهند به سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌هایی که از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه از اکتبر گذشته استفاده می کنند، پایان دهند..

دانشجویان همچنین خواستار عفو دانشجویان و اعضای هیئت علمی شدند که به دلیل تظاهرات مورد تعقیب انضباطی قرار گرفته یا اخراج شده اند.

پیش از این، دانشجویان دانشگاه کالج ترینیت در ایرلند پس از موافقت دانشگاه با خواسته‌های آنها مبنی بر توقف سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی به اعتراضات خود پایان دادند. دانشگاه براون در ایالت «رود آیلند» آمریکا با دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین به توافق رسیده است که توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد.

پربیننده ترین خبرها