گزارش نیویورک تایمز از افراط گری و نسل کشی رژیم صهیونیستی

گزارش نیویورک تایمز از افراط گری و نسل کشی رژیم صهیونیستی
شنبه 29 ارديبهشت 1403 - 14:16

یک روزنامه آمریکایی نوشت: انتشار عکس‌هایی از شنا کردن و آفتاب گرفتن شهروندان فلسطینی در سواحل غزه، با واکنش افراط گرایانه یک روزنامه‌نگار اسرائیلی مواجه و خواستار ریختن خون های بیشتر در غزه شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش مفصلی نوشت: "یهودا شالیزنگر»، روزنامه‌نگار اسرائیلی و خبرنگار بخش مذهبی روزنامه راستگرا و پرتیراژ "اسرائیل هیوم" در واکنش به انتشار عکس‌هایی از شنا کردن و آفتاب گرفتن شهروندان فلسطینی در سواحل غزه، گفته که "این آدمها در آنجا مستحق مرگ هستند". وی بی هیچ پشیمانی و عذاب وجدانی تصریح کرد: "باید به فکر انتقام‌های بیشتر در آنجا باشیم. باید خون‌های بیشتری از غزه ریخته شود".

"مگان ستاک"، نویسنده گزارش نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که تصور می رفت این اظهارات و تخیلات خونین و افراط‌گرایانه جامعه "اسرائیل" را شوکه کند اما این گونه نبود.

وی با تأکید بر اینکه "اسرائیل" به سمت افراطی‌گری بیشتر حرکت می‌کند، گفت که گواه این مدعا، همین لحن غیر انسانی و وعده‌های نسل‌کشی از سوی فرماندهان نظامی و سران سیاسی این رژیم است که در نظرسنجی‌ها مورد استقبال گسترده جامعه داخلی این رژیم قرار می گیرند. نظامیان این رژیم نیز با غرور و افتخار عکس‌ها و فیلم‌هایی از خود در مناطق ویران‌شده غزه منتشر می کنند. در مقابل، هر حرکت کوچکی در داخل این رژیم در مخالفت با جنگ به شدت سرکوب می شود.

نظرسنجی‌ها حکایت از استقبال توده شهرک‌نشینان صهیونیست از این جنگ دارد. طبق یک نظرسنجی در ژانویه، 94 درصد از صهیونیست‌ها، قدرت نظامی به کار رفته در غزه را مناسب یا حتی ناکافی می‌دانند.

نظرسنجی دیگری در فوریه گذشته نشان داد اغلب اسرائیلی‌ها با ورود غذا و دارو به غزه مخالف هستند.

مگان در گزارش خود افراطی‌تر شدن جامعه داخلی "اسرائیل" را ناشی از تغییر نسل می داند و معتقد است که اکنون نسل جدید پا به میدان گذاشته اند؛ آنها تصاویر عملیات مقاومت فلسطین را در ذهن خود ثبت کرده اند و هرگز آن را فراموش نمی کنند.

عامل جمعیت و بافت جمعیتی را هم باید به این عوامل اضافه کرد زیرا در سال‌های اخیر، زاد و ولد بین یهودیان ارتدوکس از دیگر یهودیان سکولار بیشتر بوده است.

و از همه مهم‌تر این است که بخشی از اسرائیلی‌ها در جریان انتفاضه دوم، از در مخالفت کامل و بی قید و شرط با مذاکرات درآمدند و به فلسطینی ها به چشم کسانی که اصلا قادر به صلح و سازش نیستند، نگاه می کنند.

این امر باعث پا گرفتن این منطق شد که دست اندازی این رژیم بر اراضی فلسطینی‌ها و توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین، به هیچ وجه باعث تخریب روند سازش نمی شود.

نیویورک تایمز به نقل از "تمار هرمن"، کارشناس "مرکز دموکراسی اسرائیل" خاطرنشان کرده است: مسائلی چون شهرک سازی یا روابط با فلسطینی ها هیچ وقت در متن مذاکرات نبوده است. وی تصریح می کند که آنها همیشه فهرست درخواست هایشان نشان داده است که اغلب موارد، حل منازعه بین "اسرائیل" و فلسطین آخرین اولویت بوده است.

به رغم توجه روزافزون جهانیان به غزه، کابینه راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی، تلاش خود را برای چنبره زدن بر مقادیر هر چه بیشتری از زمین های فلسطینیان را دو چندان کرده ، به طوری که بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم در مارس گذشته از دست اندازی این رژیم بر 10 کیلومتر مربع از اراضی کرانه باختری خبر داد و به این ترتیب، بزرگ ترین عملیات چپاول اراضی فلسطین توسط این رژیم از 30 سال گذشته تا کنون، رقم خورد.

همزمان پلیس این رژیم اقدام به توزیع اسلحه بین شهرک‌نشینان و ایجاد گروه‌های شبه نظامی به بهانه "دفاع از خود" کرد؛ حال سئوال این است که این گروه ها دقیقا از چیز و در برابر چه کسانی می خواهند از خود دفاع کنند.

به گفته دیانا بوتو، وکیل فلسطینی، کابینه نتانیاهو سالها قبل از جنگ جاری، "قانون دولت قومی" را در سال 2018 به تصویب رساند. طبق این قانون، حق تعیین سرنوشت ملی منحصرا به یهودیان اختصاص یافته است و زبان عربی به عنوان زبان رسمی به کلی حذف شد و "شهرک سازی یهودی به عنوان یک ارزش ملی" وجهه قانونی و مذهبی پیدا کرد.

این رژیم در سال 2022، قانون جنجالی خانواده را به تصویب رساند. طبق این قانون فلسطینی های کرانه باختری یا غزه که با "شهروندان اسرائیلی" ازدواج می کنند، نمی توانند به وضعیت قانونی دست پیدا کنند.

مقامات آمریکایی می گویند سیاست کنونی این رژیم را درک نمی کنند زیرا از یک سو مقامات دولت بایدن همچنان از کشور فلسطین حرف می زنند اما از سوی دیگر زمین هایی که قرار بود برای تأسیس این کشور تخصیص یابند صحنه تصاحب از سوی رژیم صهیونیستی برای رشد و گسترش شهرک سازی این رژیم هستند.

پربیننده ترین خبرها