سيد حسن نصرالله در تکریم شهید سید مصطفی بدرالدین سخنرانی می کند

سيد حسن نصرالله در تکریم شهید سید مصطفی بدرالدین سخنرانی می کند
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 - 22:19

دبیرکل حزب‌الله لبنان فردا (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت شهید سید مصطفی بدرالدین "سید ذوالفقار" رهبر جهادی حزب‌الله سخنرانی می‌کند.

العالم - لبنان

بنابر این گزارش، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین معروف به "سید ذوالفقار" رهبر جهادی حزب‌الله و مقاومت که فردا (دوشنبه) در حومه جنوبی بیروت برگزار خواهد شد، سخنرانی می کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی که ساعت پنج برگزار می شود، به توصیف مقام این شهید بزرگوار خواهد پرداخت.
شهید مصطفی بدرالدین معروف به فواد صعب، سامی عیسی و ذوالفقار حزب‌الله لبنان، متولد ۶ آوریل سال ۱۹۶۱ برابر با ۲۶ فروردین ۱۳۴۰ در منطقه شیعه‌نشین «غبیری» در جنوب شهر بیروت پایتخت لبنان به دنیا آمد.
او برادر همسر عماد مغنیه بود و رسانه‌های صهیونیستی از وی به عنوان جانشین حاج عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان یاد می‌کردند که بعد از شهادت وی در سال ۲۰۰۸ در دمشق، فرماندهی نظامی نیرو‌های مقاومت لبنان را برعهده گرفته بود.
پدر «مصطفی بدرالدین» امین بدر الدین و مادرش فاطمه جزینی بود. همسر او «فاطمة حرب» نام داشت و دارای شش فرزند به نام‌های زینب سادات، زهرا سادات، ساره سادات، سمیه سادات، مروه سادات و علی بود.
شهید بدرالدین، تمام زندگی خود را در راه مبارزه با رژیم اسراییل صرف کرد. شهید بدرالدین از زمان اشغال لبنان به دست رژیم صهیونیستی تا زمان شهادتش در درگیری‌های متعددی بر ضد دشمن صهیونیستی شرکت کرد. وی در زمره یکی از نیروهایی بود که در درگیری‌های مشهور خلده در برابر ارتش رژیم اسرائیل ایستاد و مانع از ورود آنها به بیروت از دروازه‌های جنوبی شد.
سید مصطفی بدرالدین ملقب به «سید ذوالفقار» فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان، که به نوعی جانشین شهید عماد مغنیه محسوب می‌شد، بامداد جمعه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۵ در انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق، به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها