شبح جنگ ابدی بر سر "اسرائیل" در سایه مقاومت حماس

شبح جنگ ابدی بر سر
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 - 17:30

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" با اشاره به استفاده مبارزان حماس از تاکتیک جدال و گریز در قالب گروه های کوچک برای نشان دادن قدرت خود جهت نبرد چند ماهه تا چند ساله نوشت که مقاومت و پایداری حماس، شبح جنگ ابدی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارش روز چهارشنبه خود نوشت: با گذشت هفت ماه از جنگ، حماس هنوز تا شکست فاصله زیادی دارد و این نگرانی در "اسرائیل" ایجاد شده، که به سمت یک جنگ ابدی در حرکت است.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، جنبش حماس نه تنها برای بقا، بلکه همچنین برای فشار بر نیروهای رژیم اسرائیل می‌جنگد و استقامت و پایداری حماس، یک مشکل استراتژیک برای "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم است که ادعا می‌کند هدف اصلی جنگ، نابودی کامل این جنبش فلسطینی است.

این روزنامه به نقل از "جوست هیلترمن" رئیس برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در گروه بین‌المللی بحران، سازمانی که برای حل و فصل مناقشات تلاش می‌کند، نوشت: حماس در همه جای غزه حضور دارد و فاصله تمام‌عیاری با شکست دارد.

به نوشته این روزنامه، نتیجه طبیعی این است که به نظر می‌رسد "اسرائیل" تا رسیدن به هدف نتانیاهو، یعنی دستیابی به پیروزی کامل فاصله دارد. ارزیابی مقامات نظامی فعلی و سابق رژیم اسرائیل و برآوردهای اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که تل‌آویو چه به حمله گسترده به شهر رفح ادامه دهد چه ندهد، حماس به احتمال زیاد پابرجا خواهد ماند و در دیگر مناطق باریکه غزه به فعالیت ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها