روسیه: آمریکا در صدد ادامه حمایت از تروریست های ادلب است

روسیه: آمریکا در صدد ادامه حمایت از تروریست های ادلب است
شنبه 17 شهريور 1397 - 07:33

 «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بامداد شنبه به وقت تهران گفت: شرایط در ادلب سوریه غیر قابل قبول است و آمریکا درصدد حمایت از تروریست هایی است که دست به تحریکات شیمیایی می زنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه از نیویورک، نبنزیا در نشست شورای امنیت که برای بررسی اوضاع انسانی در سوریه و به ویژه در ادلب برگزار شد، افزود: تمرکز استقرار جبهه النصره (تحریر الشام) در این استان است و حضور تروریست ها در این منطقه، می تواند خطری برای امنیت جهان باشد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: تروریست ها در ادلب از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و ضمن حمله به مناطق مسکونی استان های مجاور، توافق آتش بس را در مناطق کاهش تنش را نیز زیر پا می گذارند.

نبنزیا اضافه کرد، با بیان این که ساکنان استان ادلب از تروریسم رنج می برند و خواستار بازگشت حاکمیت دولت سوریه بر این منطقه و اخراج گروهک های تروریستی هستند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: توافق آتش در مناطق کاهش تنش موقتی است و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به روشنی بیانگر آن است که هرگونه برقراری آتش بس گروهک های تروریستی را در بر نمی گیرد و این سازمان بر ضرورت ادامه مقابله با تروریست ها تاکید دارد.

وی در خصوص استقرار گروهک های تروریستی در استان ادلب سوریه افزود: 40 تا 45 گروهک تروریستی در مناطق کاهش تنش ادلب وجود دارد که مجموعه اعضای آنها بالغ بر 50 هزار تن است.

وی افزود: فعال ترین گروهک تروریستی این منطقه، جبهه النصره سابق (تحریر الشام) است که 16 هزار عضو دارد.

این مقام روسی از اعضای شورای امنیت خواست،برای نابودی تروریسم همکاری کنند و افزود که نمی توان در سایه حفظ گروه های تروریستی ، پس از آزادسازی خاک سوریه به حل سیاسی بحران ، بازسازی آن و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان امیدوار بود.

این اظهارات در آستانه پاکسازی استان ادلب توسط دولت سوریه و آزادسازی این منطقه از اشغال تروریست عنوان می شود.

ادلب استان شمال غربی سوریه یکی از مناطق چهارگانه کاهش تنش در این کشور است که در حال حاضر خارج از حاکمیت دولت دمشق قرار دارد.

همزمان با جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، نشست سه جانبه تهران با حضور رییسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در مورد آینده استان ادلب برگزار شد.

در بیانیه پایانی اجلاس تهران، سه کشور بر پایبندی خود به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد تاکید و تصریح کردند، این اصول از سوی همگان باید محترم شمرده شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها