لحظه به لحظه با 216 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 216 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1403 - 08:39

حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری امروز (پنجشنبه) در حالی وارد 216 مین روز خود شده است که رژیم صهیونیستی در جنایتگی دیگر شب گذشته با بمباران غرب شهر رفح در جنوب باریکه غزه 20 فلسطینی را شهید و مجروح کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جنگنده‌های رژیم صیونیستی شب گذشته منطقه تل السلطان در غرب شهر رفح در جنوب باریکه غزه را بمباران کردند که بر اثر این حملات 4 فلسطینی شهید و 16 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
در همین حال نبرد مقاومت با نیروهای درحال نفوذ دشمن صهیونیستی در شرق شهر رفح ادامه دارد. خبرها حاکی است که مقاومت فلسطین در چند منطقه باریکه غزه در حال نبرد شدید برای مقابله با نفوذ نظامیان اشغالگر در شرق شهر رفح در جنوب این باریکه است.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، اعلام کرد که مبارزان مقاومت درگیر نبرد‌های شدید با نیروهای در حال نفوذ دشمن صهیونیستی به شرق رفح در جنوب باریکه غزه هستند و مراکز تجمع اشغالگران در مقر نظامی کرم ابوسالم را با راکت‌های کوتاه‌برد هدف قرار دادند.

این نیروها همچنین از هدف قرار گرفتن تجمع نیروهای دشمن صهیونیستی و یک نیروی پیاده نظام این رژیم در غرب محور نتزاریم با گلوله‌های خمپاره خبر دادند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (17 اردیبهشت ماه) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، پس از پخش اعلامیه های دستور تخلیه رفح، تهاجم زمینی به این شهر فلسطینی واقع در جنوب باریکه غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

حمله به رفح در جنوب باریکه غزه در حالی است که سازمان ملل و دیگر کشورها درباره عواقب حمله زمینی ارتش رژیم اشغالگر به رفح – که بیش از یک میلیون آواره را در خود جای داده است – به این رژیم هشدار داده اند.


گزارش لحظه به لحظه العالم از 216مین روز جنگ در غزه:

22:16| القسام تصاویری از نبرد مقاومت با نظامیان صهیونیست در رفح را منتشر کرد

فیلم

22:07| لیبرمن: زندگی ما در گرو لطف و سخاوت آمریکاست

اویگدور لیبرمن وزیر امنیت اسبق رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از نتانیاهو از وی خواست از مقامش استعفا دهد.

وی که رهبر حزب معارض راستگرای «اسرائیل خانه ماست»، می باشد، به روزنامه اسرائیلی معاریو گفت: به نتانیاهو می گویم که چطور خجالت نمی کشی که هنوز نخست وزیر هستی؟ لذا مسئولیت پذیر باش و به خانه ات برگرد.

وی درباره رابطه با آمریکا گفت: ما به خاطر لطف آمریکاست که زندگی می کنیم، اگر آمریکا در شورای امنیت (در فوریه علیه قطعنامه آتش بس در غزه) از حق وتو استفاده نمی کرد، دنیا خیلی وقت پیش رابطه با ما را قطع می کرد.

لیبرمن گفت: علت تیره شدن روابط ما با آنها (آمریکاییها) آن است که نتانیاهو می خواهد به هر قیمتی باقی بماند، تنها موضوعی که برایش مهم است آن است که در سیاست باقی بماند.

21:23| فریاد «فلسطین آزاد باد» هنگام اجرای نماینده رژیم اسرائیل در مسابقه آواز «یوروویژن»

تماشاچیان در مسابقه آواز «یوروویژن» هنگام اجرای «عیدن گولان» نماینده رژیم اسرائیل فریاد می زدند: «فلسطین آزاد باد»

پیش از این هزاران نفر در مالمو سومین شهر بزرگ سوئد برای اعتراض به شرکت رژیم اسرائیل در مسابقه آواز «یوروویژن» تجمع کرده بودند.

فیلم

21:08| یدیعوت آحارونوت: افزایش مصرف مواد مخدر توسط سربازان اسرائیلی در گذرگاه نتساریم به سبب خستگی

20:36| شهرک‌‎نشینان برای جلوگیری از ارسال کمک‌ها به غزه، جاده‌ای در صحرای النقب را با قرار دادن تکه‌های بزرگ سنگ مسدود کردند.

فیلم

20:30| شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف مقر آنروا در قدس اشغالی را به‌آتش کشیدند

روز گذشته نیز گروهی از معترضان رژیم صهیونیستی پس از فراخوان یک مقام شهرداری این رژیم برای اعتراض به آنروا، به مقر این آژانس در قدس شرقی اشغالی حمله کردند.

رئیس آنروا روز گذشته در پستی در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: این اعتراض که توسط یکی از اعضای منتخب شهرداری قدس برگزار شد چیزی کمتر از آزار، ارعاب، خرابکاری و آسیب رساندن به اموال سازمان ملل متحد نیست.

وی افزود: این اتفاق در مقر آنروا در قدس شرقی زیر نظر پلیس (رژیم) اسرائیل انجام شد و باید گفت که این ربطی به آزادی بیان ندارد.

فیلم

20:24| بمباران شدید محله الجنینه در رفح توسط صهیونیست‌ها

فیلم

20:09| قطع رابطه 50 دانشگاه اسپانیایی با دانشگاه‌های رژیم اسرائیل

منابع خبری اعلام کردند که 50 دانشگاه در اسپانیا روابط خود را با دانشگاه‌های رژیم اسرائیل قطع کردند.

19:50| وداع جانسوز زن فلسطینی اهل رفح با کودکش

این زن فلسطینی که تنها پسر خود را در بمباران صهیونیست‌ها علیه رفح از دست داد، گفت: این بانک اهداف صهیونیستهاست. ولی هرچقدر بمباران کنند و هرچقدر شهید بدهیم، ما همچون کوه استوار هستیم. فلسطین را آزاد خواهیم کرد. خدا ما را یاری خواهد کرد.

فیلم

18:26| توقف موقت مذاکرات به سبب اوضاع فعلی رفح

الجزیره به نقل از یک منبع آمریکایی آگاه:

تصمیم گرفته شد با توجه به وضعیت فعلی رفح، مذاکرات موقتاً متوقف شود.

هیئت حماس به دوحه رفت و هیئت‌های «اسرائیل»، قطر و مصر در قاهره ماندند.

مدیر سیا قاهره را به مقصد آمریکا ترک کرد.

18:20| نخست وزیر انگلیس: به فروش سلاح به «اسرائیل» ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه انگلیس گفت: «بین موضع آمریکا و انگلیس در خصوص فروش سلاح به «اسرائیل» تفاوت اساسی وجود دارد.»

دیوید کامرون تاکید کرد: «ما به روند صدور مجوز فروش سلاح به اسرائیل ادامه خواهیم داد.»

18:00| به صدا درآمدن آژیر هشدار در اصبع الجلیل و سهل الحوله در شمال اراضی اشغالی برای سومین بار در کمتر از یک ساعت

17:59| تصاویری از شلیک موشک «کروز پیشرفته ارقب» توسط مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در بندر نفتی عسقلان

فیلم

17:47| مقاومت عراق بندر نفتی عسقلان را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که صبح امروز بندر نفتی عسقلان در اراضی اشغالی را با موشک «کروز پیشرفته ارقب» هدف قرار داده است.

17:22| کشته و زخمی‌شدن چند نظامی اشغالگر در رفح به دست قسام

گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گروه ورودی یک تونل در شرق رفح را به محض نزدیک شدن یگان مهندسی ارتش اشغالگر منفجر کردند که به کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست منجر شد.

17:00| عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر انصارالله یمن:

عملیات در رفح تهدیدی برای امنیت و ثبات مصر و تخطی از توافقات امضا شده با آن است.

دولت آمریکا چراغ سبز ورود رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح را داد.

درصورتیکه آمریکا تصمیم به توقف تجاوز به غزه بگیرد جنگ فورا متوقف خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

16:50| خارج کردن پیکر کودک شهید فلسطینی از زیر آوار در روز تولدش

«مهند طه سکیک» پدر «الما» می گوید: پیکر الما دختر 12 ساله من امروز بعد از گذشت 180 روز از کشتار خانواده سکیک در محله الرمال از زیر آوار بیرون کشیده شد. الما در روز تولدش از زیر آوار بیرون آورده شد و به قبرستان منتقل می شود. تاریخ تولدش 8.5.2012 و تاریخ خاکسپاری او 8.5.2024 است.

16:42| این 5 کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت

شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند (RTE) روز چهارشنبه اعلام کرد که ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت سرگرم تماسهای گسترده برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند.

این شبکه همچنین اعلام کرد که برخی کشورها در اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در تاریخ 21 ماه می فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت. (جزئیات بیشتر)

16:22| تاسیس نخستین گروهان از یهودیان حریدی

بن‌گویر وزیر به اصطلاح امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از تاسیس نخستین گروهان از یهودیان حریدی در پلیس گارد مرزی خبر داد.

شبکه کان تلویزیون رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که 30 نفر از یهودیان حریدی برای نخستین بار در راستای سربازی اجباری به گارد مرزی ملحق شدند.

16:01| حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه نواتیم در اراضی اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بامداد امروز پایگاه نواتیم در بئر السبع را با پهپاد هدف قرار داده است.

15:58| تصاویری از انتقال سربازان ارتش اشغالگر که در حملات حزب الله مجروح شدند

فیلم

15:52| کودک فلسطینی: ما نسل آزادسازی فلسطین هستیم

یک کودک فلسطینی از اردوگاه نورشمس در طولکرم گفت: می‌خواهم پیامی به کودکان غزه و کرانه باختری و تمام کودکان فلسطینی در سراسر جهان بفرستم، به آنها می‌گویم ما نسل آزادسازی فلسطین هستیم. ما سرزمین خود را از چنگ اشغالگران آزاد خواهیم کرد. فلسطین به دست ما و امام مهدی موعود آزاد خواهد شد.

وی افزود: اینکه از خانه‌ات خارج شوی و در خیابان‌ها راه بروی و همه جا را ویران ببینی، این نوعی جهاد در راه خداست. من به کودکان فلسطینی می‌گویم که به این راه خود ادامه دهید. ما به اذن خدا پایدار و مقاوم باقی خواهیم ماند.

فیلم

15:35| جنبش حماس:

هیئت ما قاهره را به مقصد دوحه ترک کرد.

بار دیگر تعهد و پایبندی خود به موضع خود مبنی بر موافقت با پیشنهاد میانجیگران را اعلام می کنیم.

14:47| کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا در شمال غزه

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه از کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا در شهر غزه خبر داد و گفت که 49 جنازه از این گور بیرون آورده شده است، با این حساب تعداد گورهای جمعی کشف شده در بیمارستان های غزه به 7 فقره رسید.(جزئیات بیشتر)

1

14:04|

14:04| قسام بولدوزری اسرائیلی را هدف قرار داد

گردان‌های قسام اعلام کرد یک دستگاه بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی از نوع D9 را در جنوب شرق محله الصبره در شهر غزه با راکت تاندوم هدف قرار داده است.

13:14| رسانه های دشمن: حزب الله موفق شده است از پهپادهای انتحاری به طور موثر علیه نیروهای ارتش اسرائیل با تمرکز بر نیروهای پیاده نظام به ویژه در شهرک های متروکه در امتداد مرز و یا در اماکن نظامی استفاده کند.

12:11| الموگ بوکر خبرنگار شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی منطقه متسبیه رامون در النقب اشغالی راه کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه را سد کرده و مانع از حرکت آن‌ها به سمت باریکه غزه شده اند.

12:07 |پیام تصویری قسام خطاب به اشغالگران صهیونیست

قدرت و عظمت ارتش شما را در هم می‌شکنیم

1

12:03 | شمار شهدا غزه به 34904 نفر رسید
با شهادت 60 فلسطینی دیگر شمار شهدا حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر (15 مهر ماه) تا کنون به 34904 نفر رسید. (جزئیات بیشتر)

11:44 | روایت جهاد اسلامی از بمب بزرگ مقاومت در مذاکرات آتش بس
عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، توافق آتش بس میان مقاومت فلسطین و میانجی‌گران را نپذیرفت، تاکید کرد که مقاومت بر اصول، اهداف و شرایطی که مطرح کرده، ثابت قدم است.

ابوسامر موسی خاطرنشان کرد: موضع‌گیری مقاومت در باره اعلام پذیرش آتش بس،‌ بسان بمب بزرگی بود که مذاکره کننده فلسطینی با زیرکی آن را در زمین اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها انداخت. امروز هم آمریکا و هم «اسرائیل» در مقابل جامعه جهانی شرمنده شده‌اند و این مساله باعث شرمساری شدید افکار عمومی صهیونیستی نیز شده است.

(جزئیات بیشتر)

11:20 | کشته شدن یک نظامی صهیونیستی دیگر در مرزهای شمالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حمله پهپادی از جنوب لبنان به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی، یک نظامی از لشکر الجلیل کشته شد.

11:16 | مقابله پدافند سوریه با حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
وزارت دفاع سوریه از مقابله پدافند هوایی این کشور با حمله بامداد امروز (پنجشنبه) رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داد.

10:54 | صحنه تلاوت قران کودک فلسطینی در غزه روی ویرانه‌های خانه‌اش پس از بمباران‌های جنگنده های رژیم اشغالگر

1

10:50 | رژیم صهیونیستی صبح امروز مقر جنبس النجبا عراق را در حومه دمشق هدف قرار داد

10:48 | شهادت دو نفر براثر بمباران یک خودرو در جنوب لبنان

ارتش اشغالگر صهیونیستی یک دستگاه خودرو را در شهرک بافلیه در جنوب لبنان بمباران کرد که بر اثر آن دو نفر شهید و شماری هم زخمی شدند.

1

10:45 | تظاهرات گسترده در خیابان‌های آمستردام هلند در حمایت از غزه و فلسطین

1

10:31 | گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با خمپاره های کالیبر سنگین، تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در شرق محله الشوکا در حاشیه شرقی شهر رفح غزه هدف قرار داد.

10:25 |گزارش العالم از اوضاع بیماران غزه پس از خروج بیمارستان النجار از چرخه خدمت

رنج و مصائب بیماران فلسطینی در غزه پس از حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح و خارج شدن تنها بیمارستان دولتی این شهر از چرخه خدمت، دو چندان شده است. (جزئیات بیشتر)

08:53 | ارتش اشغالگر به مجروح شدن 4 نظامی این رژیم درغزه اذعان کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ظرف 24 ساعت گذشته، 4 تن از نظامیان این رژیم در درگیری های غزه زخمی شده‌اند.(جزئیات بیشتر)

08:22 | نبرد مقاومت با نیروهای درحال نفوذ دشمن در شرق رفح

عملیات مقاومت فلسطین در چند منطقه باریکه غزه و نبردهای شدید برای مقابله با نفوذ نظامیان اشغالگر در شرق شهر رفح در جنوب این باریکه ادامه دارد.

ارتش اشغالگر نیز از تخلیه یک مقر نظامی موقت در باریکه غزه به دلیل ترس از نفوذ نیروهای مقاومت خبر داد. (جزئیات بیشتر)

07:43 | شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق

رسانه لبنانی المنار با انتشار خبر شنیده شدن صدای چندین انفجار در جنوب دمشق نوشت که خبرها از حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب (س) در جنوب دمشق حکایت دارد.

منابع سوری تا کنون این خبر را تایید تا تکذیب نکرده اند. (جزئیات بیشتر)

07:27 | حمله و بمباران شدید جنوب محله الزیتون غزه

انتقال مجروحان فلسطینی از محله الزیتون غزه پس از بمباران شدید و پیشروی خودروهای اشغالگران در این منطقه/ خبرگزاری شهاب

1

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها