روایت جهاد اسلامی از بمب بزرگ مقاومت در مذاکرات آتش بس

پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1403 - 11:40

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، توافق آتش بس میان مقاومت فلسطین و میانجی‌گران را نپذیرفت، تاکید کرد که مقاومت بر اصول، اهداف و شرایطی که مطرح کرده، ثابت قدم است.

العالم - فلسطین اشغالی

ابوسامر موسی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: «آنچه مورد تأیید مقاومت فلسطین قرار گرفت، طرحی است که طی آن برخی موارد مفاد آتش بس و مبادله اسرا اصلاح و به میانجیگران مجددا ارائه شد و به تصویب میانجیگران از جمله آمریکا رسید.»

وی توضیح داد: «وقتی این طرح را به نتانیاهو و کابینه افراطی او ارائه دادند، اصلا به آن اهمیتی ندادند، زیرا هر گونه موافقت با پیشنهاد مقاومت به منزله توقف جنگ غزه است و قبول این مساله به معنای شکست آنها در برابر مقاومت است. حامیان رژیم صهیونیستی شکست صهیونیستها در مقابل مقاومت فلسطین را پذیرفته‌اند و به خوبی از آن آگاهند.»

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «به عنوان یک جنبش مقاومت فلسطینی تاکید می‌کنیم که همچنان به همان اصول و حقوق ملت فلسطین و اهداف و شرایط خود، پایبند هستیم».

وی افزود: «اولین شرط پذیرش آتش بس، توقف تجاوز و اذعان به توقف کامل جنگ به صورت صریح و روشن و بدون مغالطه است و اگر رژیم صهیونیستی به شروط استقرار اوضاع پایبند باشد، ما با آن مشکلی نداریم.»

ابوسامر موسی خاطرنشان کرد: موضع‌گیری مقاومت در باره اعلام پذیرش آتش بس،‌ بسان بمب بزرگی بود که مذاکره کننده فلسطینی با زیرکی آن را در زمین اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها انداخت. امروز هم آمریکا و هم «اسرائیل» در مقابل جامعه جهانی شرمنده شده‌اند و این مساله باعث شرمساری شدید افکار عمومی صهیونیستی نیز شده است.
بنابر این گزارش، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (17 اردیبهشت ماه) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، پس از پخش اعلامیه های دستور تخلیه رفح، تهاجم زمینی به این شهر فلسطینی واقع در جنوب باریکه غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها