کنعانی: آمریکا و اروپا حقوق اولیه شهروندان‌ خود را به ثمن‌‌بخس به عده‌ای جنایتکار جنگی فروخته‌اند

کنعانی: آمریکا و اروپا حقوق اولیه شهروندان‌ خود را به ثمن‌‌بخس به عده‌ای جنایتکار جنگی فروخته‌اند
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1403 - 21:45

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سرکوب دانشجویان معترض حامی فلسطین در آمریکا و اروپا گفت: تعهد به حمایت بدون قید و شرط از رژیم صهیونیستی بر تعهدات حقوق بشری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ارجحیت دارد.

العالم - ایران

آمریکا و اروپا «نه فقط ⁧‫حقوق بشر‬⁩، بلکه حقوق اولیه شهروندان‌ خود را به ثمن‌ بخس به عده‌ای جنایتکار جنگی فروخته‌اند.»، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تداوم برخورد خشونت‌آمیز با دانشجویان حامی فلسطین در اروپا و آمریکا بیان کرد.

ناصر کنعانی امروز (پنجشنبه) ۲۰ اردیبهشت با بیان اینکه سرکوب خشونت‌آميز و بیرحمانه جنبش‌های اعتراضی دانشجویی در آمریکا و اروپا علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با شدت ادامه دارد، گفت: روشن است که تعهد به حمایت بدون قیدوشرط از رژیم صهیونیستی بر تعهدات حقوق بشری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ارجحیت دارد.

در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد، دانشگاه‌های آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی این روزها شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی در حمایت از فلسطین است. اعتراضاتی که با برخورد خشونت آمیز پلیس در این کشورها و بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض روبرو بوده است.

روز گذشته نیز پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه سوربُن یورش برد.

براساس آخرین آمار منتشر شده بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی معترض در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در این مدت از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اضافه کرد: افکار عمومی جهان بعد از این برای شعارهای دروغین حقوق بشری آمریکا و اروپا ذره‌ای ارزش قائل نیستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها