ارتش رژیم اسرائیل: کمک‌های نظامی بی سابقه‌ای از آمریکا دریافت کرده‌ایم

ارتش رژیم اسرائیل: کمک‌های نظامی بی سابقه‌ای از آمریکا دریافت کرده‌ایم
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1403 - 22:31

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت که این رژیم از ابتدای جنگ غزه کمک‌های تسلیحاتی بی سابقه‌ای از آمریکا دریافت کرده است و مهمات کافی برای حمله به رفح را در اختیار دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

در شرایطی که آمریکا مدعی توقف صادرات سلاح به اسرائیل در صورت حمله به رفح شده؛ سخنگوی ارتش این رژیم گفت که آمریکا از ابتدای جنگ غزه به شکل بی سابقه به اسرائیل کمک تسلیحاتی کرده است.

«دانیال هاگاری» در یک کنفرانس خبری گفت که اسرائیل اختلافاتش با آمریکا را «پشت درهای بسته» حل و فصل خواهد کرد.

او مدعی شد: «برای کاری که می‌خواهیم در رفح انجام دهیم، مهمات کافی در اختیار داریم؛ هر اقدامی را برای ایجاد شرایطی که منجر به بازگشت گروگان‌ها در اسرع وقت شود، انجام می‌دهیم».

هاگاری در ادامه گفت که نیروهای ارتش اسرائیل در شرق رفح به عملیات خود ادامه خواهند داد تا به زعم اون مانع «قاچاق سلاح» شوند.

تأکید بر سخنگوی ارتش اشغالگر بر کمک‌های تسلیحاتی بی سابقه آمریکا پس از آن است که جو بایدن شب گذشته در گفت‌و‌گو با شبکه سی ان ان مدعی شد که در صورت حمله گسترده اسرائیل به شهر رفح، آمریکا ارسال سلاح به این رژیم را متوقف خواهد کرد. او البته گفت که اسرائیل هنوز از خط قرمز آمریکا عبور نکرده است.

در پی این سخنان برخی مقامات رژیم تل آویو زبان به انتقاد و کنایه علیه آمریکا باز کردند؛ «ایتامار بن گویر» وزیر جنجالی کابینه نتانیاهو در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: «حماس عاشق آمریکا است».

بنیامین نتانیاهو نیز امروز مدعی شد: «اگر مجبور باشیم به تنهایی بایستیم یا مجبور باشیم با ناخن بجنگیم، این کار را خواهیم کرد».

در مقابل نیز «بنی گانتز» وزیر کابینه جنگ رژیم اشغالگر به انتقاد از مواضع مقامات این رژیم پرداخت و نوشت: «واشنگتن در سخت‌ترین شرایط در کنار ما ایستاده است و حملات برخی وزرا ناسپاسی است».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها