لحظه به لحظه با 220مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 220مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 08:55

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کشتار فلسطینیان در حالی امروز (دوشنبه) وارد دویست و بیستمین روز خود شده است که این رژیم به رغم تظاهرات ضد صهیونیستی در حمایت از ملت فلسطین و غزه در سراسر جهان همچنان به دنبال حمله گسترده به شهر رفح در غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، شهروندان انگلیسی در لندن با برگزاری تظاهرات گسترده، حمایت خود را از فلسطنییان غزه در برابر کشتار رژیم صهیونیستی اعلام و توقف فوری نسل‌کشی و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین را خواستار شدند.

در همین حال روز گذشته (یکشنبه) گروهی از حامیان فلسطین در آمریکا، با مسدود کردن پل منهتن به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کردند.
بازداشتبه دنبال این تجمع اعتراضی، پلیس آمریکا با حمله به معترضان شمار زیادی از افرادی را که شعار حمایت از فلسطین سر می دادند، بازداشت کرد.

در همین حال دانشگاه کیوتو در ژاپن نیز به جنبش دانشجویی جهانی در حمایت از غزه پیوست.

به دنبال پافشاری رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، روزنامه گاردین با ارایه گزارشی با استناد به نظر تحلیلگران سیاسی، نوشت: حمله [رژیم صهیونیستی] اسرائیل به رفح می‌تواند فاجعه تازه‌ای خلق کند و تل آویو را بیش از پیش در انزوای بین‌المللی فرو ببرد.

روزنامه انگلیسی گاردین خاطرنشان کرد، تحلیلگران تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح را اشتباه ارزیابی می‌کنند و متحدان تل آویو هشدار داده‌اند که حمله به رفح فاجعه تازه‌ای خلق خواهد کرد چراکه بیش از یک میلیون فلسطینی به این منطقه پناهنده شده‌اند.

در همین حال به رغم اعتراضات جهانی علیه کشتار فلسطینیان غزه، خبرنگار العالم گزارش داد اشغالگران صهیونیست از ساعات اولیه صبح دیروز (یکشنبه) به گلوله باران مناطق مختلفی از شمال غزه و اردوگاه آوارگان جبالیا مبادرت کرده و نیروهای مقاومت نیز در حال مقابله با پشروی آنها هستند.

بنابر این گزارش، جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز مناطق الجرن، تل الزعتر و بیت لاهیا در شمال باریکه غزه را بمباران کردند. نظامیان ارتش اشغالگر هم درحال پیشروی در مناطقی هستند که آوارگان فلسطینی در آن استقرار دارند.

اشغالگران عملیات نظامی خود را در شمال باریکه غزه آغاز کرده و از آوارگان فلسطینی خواسته اند تا این مناطق را تخلیه کنند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، مقاومت فلسطین در حال مقابله با پیشروی تانک ها و خودروهای زرهی دشمن اسرائیلی و تشدید حملات توپخانه ای آنها به شمال باریکه غزه، است.

خبرهای منتشر شده همچنین حاکی است نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز (دوشنبه) به شهرک تل در جنوب نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند در پی یورش نظامیان اسرائیلی به این منطقه فلسطینیان با آنها درگیر شدند، هلال احمر فلسطین اعلام کرد در این درگیری‌ها ۱۱ فلسطینی زخمی شدند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه که روز گذشته (یکشنبه) اعلام شد، شمار شهدای فلسطینی به ۳۵ هزار و ۳۴ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۷۸ هزار و ۷۵۵ نفر رسیده است.
بنابر این گزارش، بیش از 72 درصد شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی زنان و کودکان هستند.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 220 ​​​​​مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

22:51 | غرب بدون روتوش؛ کلیپی از رفتار وحشیانه پلیس با دانشجویان مخالف کشتار فلسطینی‌ها

غرب

22:24 | پاسخ حماس به یاوه‌گویی نتانیاهو

عزت الرشق از رهبران ارشد حماس گفت: نتانیاهو همچنان در توهمات و رویاهای خود برای دستیابی به یک پیروزی ادعایی که هرگز به آن دست نخواهد یافت، بسر می برد.

وی افزود: ما تاکید می‌کنیم که او در حمله به رهبران مردم ما و مقاومت ما در باریکه غزه که نه شکست و نه تسلیم را می شناسند، هرگز موفق نخواهد شد.

نتانیاهو امروز در سخنانی گفته بود که «بحث و گفتگوهایی در مورد تبعید رهبران حماس از باریکه غزه وجود دارد، البته این امر به تسلیم شدن جنبش حماس بستگی دارد».

22:09 | درخواست دانشگاهیان آکسفورد برای آموزش دانشجویان غزه از راه دور

حدود 500 دانشجو و پژوهشگر در دانشگاه آکسفورد انگلیس خواستار تدریس از راه دور برای دانشجویان باریکه غزه شدند

جزئیات بیشتر

21:53 | پاسخ دندان‌‌شکن اردوغان به موضع خصمانه نخست‌وزیر یونان درباره حماس

نخست‌وزیر یونان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور ترکیه، موضعی خصمانه علیه جنبش مقاومت فلسطین(حماس) نشان داد که با پاسخ فوری و قاطع اردوغان مواجه شد.

چزئیات بیشتر

21:15 | یک دانشجوی حامی فلسطین در اعتراض به حمایت دانشگاه از رژیم اسرائیل، در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کلمبیا مدرک خود را پاره کرد.

دان

21:11 | کاریکاتور | سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا

20:41 | گروهان‌های قدس تصاویری از هدف قرار دادن تجمع نظامیان صهیونیست در شرق رفح منتشر کرد.

گرو

20:33 | بمبگذاری و انهدام کامل یک مسجد در غزه توسط صهیونیست‌ها

بمبگ

18:43 | ابوعبیده : در نتیجه بمباران وحشیانه صهیونیست ها، ارتباط ما با رزمندگان که از 4 اسیر صهیونیست از جمله هيرش جولدبيرغ بولي محافظت می کردند قطع شد.

18:04 | شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 4 نظامی و یکی از نیروهای وزارت جنگ این رژیم در درگیری‌های امروز در باریکه غزه به شدت مجروح شدند.

17:31 | تظاهرات همبستگی با فلسطین در ژاپن

ژاپن

????امروز تظاهرات حمایت از فلسطین و توقف تجاوز صهونیست ها به غزه در توکیو، پایتخت ژاپن برگزار شد.

17:00 | درخواست خانواده‌های نظامیان صهیونیست از ارتش برای توقف حمله به رفح

روزنامه گاردین: خانواده‌های بیش از 900 نظامی صهونیست در غزه با امضای نامه‌ای از ارتش خواستند تا حمله به رفح را متوقف کند.

16:43 | وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد:

تعداد شهدای قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از 7 اکتبر(15 مهر ماه ) به 35091 شهید و 78827 افزایش یافته است.

اشغالگران صهیونیست طی 24 گذشته مرتکب 7 جنایت در نوار غزه شدند که بر اثر آن 57 نفر شهید و 82 مجروح شدند.

16:41 | دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا به مطالبات دانشجویان تن داد

دانشجویان معترض در دانشگاه جانز هاپکینز در مریلند آمریکا گفتند که با مدیریت دانشگاه برای پایان دادن به تحصن در ازای تسریع روند خارج کردن سرمایه از موسسات و شرکتهای حامی رژیم اسرائیل به توافق رسیده‌اند.

پیش از این، دانشجویان دانشگاه کالج ترینیت در ایرلند پس از موافقت دانشگاه با خواسته‌های آنها مبنی بر توقف سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی به اعتراضات خود پایان دادند. دانشگاه براون در ایالت «رود آیلند» آمریکا با دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین به توافق رسیده است که توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد.

16:23 | در حمله صهیونیست‌ها به شرق رفح، یک راننده فلسطینی شهید و یک کارمند خارجی سازمان بهداشت جهانی مجروح شد.

بهش

16:14 | حمایت آوارگان فلسطینی از مقاومت با وجود آوارگی ناشی از تجاوز صهیونیست‌ها

اورار

16:04 | شهرک ‌نشینان صهیونیست به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه حمله کردند

کمک

15:47 | مقاومت اسلامی لبنان:

تجمع نظامیان صهیونیست را در مکانی نزدیک پایگاه الجرادح که به تجهیزات جاسوسی مجهز بود با سلاح‌های هدایت‌شونده هدف قرار دادیم که بر اثر آن تعدادی از سربازان دشمن کشته یا زخمی شدند.

15:46 | 5 کشته و 62 زخمی از نظامیان اشغالگر در سه روز گذشته

ارتش اشغالگر اذعان کرد که از روز جمعه در درگیری با مبارزان مقاومت 5 نظامی صهیونیست کشته و 62 نفر زخمی شدند.

روز جمعه بر اثر انفجار مین 4 نظامی اشغالگر کشته و 12 نفر دیگر مجروح شدند.

روز شنبه یک نظامی صهیونست در محله الزیتون کشته شد.

روز شنبه و یکشنبه 50 نظامی اسرائیلی زخمی شدند

12:00 | تحقیر کمدین حامی صهیونیست در جشن فارغ‌التحصیلی

کمد

برخی از دانشجویان دانشگاه بسیار معتبر "دوک" در ایالت کارولینای شمالی در جشن فارغ‌التحصیلی خود، سخنرانی یک کمدین یهودی حامی رژیم صهیونیستی را برهم زدند.

" جری ساینفلد" کمدین یهودی که در جریان جنگ غزه با سربازان رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود، به جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه دوک دعوت شد.

برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه دوک در جریان سخنرانی او، پرچم فلسطین بر دست گرفتند و هنگام صحبت‌های او شروع به راه رفتن کردند و از دانشگاه خارج شدند.

در فیلم منتشر شده از آن لحظات، برخی از افراد در حال تشویق ساینفلد بودند و باقی افراد در حال هو کردن او بودند. برخی از دانشجویان حاضر در مراسم نیز شعار "فلسطین را آزاد کنید" سر دادند.

10:51 | فرماندهان ارشد رژیم اسرائیل خواهان توافق همه‌جانبه با حماس شدند

جزئیات بیشتر

10:22 | بخش دیالیز مجتمع بیمارستانی "ناصر" در خان‌یونس دوباره راه‌اندازی شد

بیم

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد بخش دیالیز مجتمع بیمارستانی ناصر، که بخشی عظیمی از آن پیشتر توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی تخریب شده، دوباره راه‌اندازی شد.

ناصر دومین مجتمع بیمارستانی بزرگ در این باریکه است.

09:35 | نیویورک تایمز: السنوار به احتمال زیاد در تونل‌های زیرزمینی خان‌یونس است



نیویورک تایمز یکشنبه شب گزارش داد که «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در باریکه غزه به احتمال زیاد در تونل‌های زیرزمینی خان‌یونس حضور دارد.

جزئیات بیشتر

09:24 | حق وتو؛ ابزار آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی

وتو

آمریکا تاکنون ۸۸ بار از حق وتو استفاده کرده که ۵۶ مورد در حمایت از رژیم صهیونیستی بوده است.

08:35 | جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان کالج "پیترز" با پرچم فلسطین

دانشجویان کالج معتبر پیترز در ایالت کالیفرنیا آمریکا، در مراسم فارغ‌التحصیلی، پرچم فلسطین را در دست داشتند.

بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا طی روز‌های اخیر صحنه اعتراض دانشجویان به جنگ غزه بوده است. معترضان خواهان لغو همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی یا شرکت‌هایی هستند که از جنگ غزه حمایت می‌کنند. طبق اعلام منابع خبری آمریکایی، پلیس تاکنون حدود ۳ هزار دانشجوی حامی فلسطین را در دانشگاه‌های سرتاسر این کشور بازداشت کرده است.

08:28 | طلال ابو ظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محله الصبره در شهر غزه به شهادت رسید.

07:56 | کودکان غزه زیر سایه جنگ و آوارگی

کودک

07:51 | مانور نظامی گردان‌های القسام در شمال باریکه غزه

در حالی‌که افزون بر ۷ ماه از جنگ ویرانگر رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان غزه با هدف ادعایی نابودی کامل مقاومت در این باریکه می‌گذرد، روز گذشته گردان‌های القسام- شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس- مانوری نظامی در شمال باریکه برگزار کردند.

07:45 | بازداشت حدود ۳ هزار دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا

تلویزیون ان‌بی‌سی آمریکا اعلام کرد در جریان اعتراضات گسترده و تحصن دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، تاکنون حدود ۳ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

07:34 | تظاهرات هزاران نفری مردم توکیو در حمایت از غزه

توک

ساکنان شهر توکیو، پایتخت ژاپن با برگزاری تظاهراتی گسترده، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار توقف جنگ علیه فلسطینیان غزه شدند.

07:30 | چراغ سبز سناتور آمریکایی به نتانیاهو برای بمباران اتمی غزه!

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی با حمایت از اقدام واشنگتن در زمینه بمباران اتمی ژاپن، به رژیم اشغالگر صهیونیستی پیشنهاد داده که شما نیز هر کاری همانند بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا، برای حمایت از خود علیه غزه انجام دهید.(جزییات بیشتر)

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها