یادداشت امارات علیه عربستان سعودی و تشدید تنش رسمی

یادداشت امارات علیه عربستان سعودی و تشدید تنش رسمی
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 - 14:16

یادداشت ابوظبی در رد ادعاهای ریاض منعکس کننده تشدید اختلافات بین دو رهبر شبه جزیره عربی بر سر مرزهای دریایی بین دو کشور به ویژه «جزائر الیاسات» است.

العالم - امارات

در تشدید بحران موجود بین ریاض و ابوظبی در سازمان ملل در خصوص مرزهای دریایی بین دو کشور به ویژه «جزائر الیاسات»، لانا نصیبه، نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل، یادداشتی رسمی مبنی بر رد درخواست‌های عربستان سعودی در خصوص تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور ارائه کرد.

در یادداشت امارات مورخ 13 مارس که توسط لانا نصیبه خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، ارائه شد آمده است که امارات یادداشت ارائه شده توسط عربستان سعودی در مورد منطقه مرزی و ادعای این کشور مبنی بر تعرض کشور امارات به این مرزها را رد می‌کند.

یادداشت ابوظبی در رد ادعاهای ریاض منعکس کننده تشدید اختلافات بین امارات و عربستان سعودی بر سر مرزهای دریایی بین دو کشور به ویژه «منطقه الیاسات» است.

اختلاف بر سر جزائر الیاسات زمینه ساز شکاف‌های عمیق بین این دو رهبر شبه جزیره عربی گردیده است.

پیشتر عربستان سعودی یادداشت اعتراضی علیه دولت امارات متحده عربی به سازمان ملل متحد ارسال کرد. ریاض در یادداشت اعتراضی خود اقدام دولت ابوظبی در اعلام منطقه الیاسات به عنوان منطقه حفاظت شده دریایی را غیرقانونی خواند.

عربستان سعودی معقتد است که بر اساس اسنادی که در سال 1974 طی معاهده ای که امارات متحده عربی را به رسمیت شناخته است این منطقه به عنوان منطقه‌ای دارای حاکمیت مشترک، پذیرفته شده است. عربستان نسبت به آن منطقه یک حق حاکمیت سرزمینی مشترک متصور است اما امارات آن را صرفا اماراتی می داند.

پربیننده ترین خبرها