جبهه دموکراتیک تاکید کرد:

انقلاب های منطقه حامی فلسطین

انقلاب های منطقه حامی فلسطین
شنبه 17 ارديبهشت 1390 - 14:43

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک براي آزادسازي فلسطين با اشاره به تاثير مثبت انقلابهاي عربي بر مساله فلسطين، تاکيد کرد: ايجاد زمينه اي قوي در صحنه فلسطين به استفاده از نتايج انقلابهايي که در بسياري از کشورهاي عربي به راه افتاده است کمک مي کند.

طلال ابو ظريفه روز شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: جبهه دموکراتيک همواره تاکید کرده است که نتايج انقلابهاي مردمي در کشورهاي عربي تاثير مثبتي بر وضعيت فلسطين مي گذارد.

وي با اشاره به تظاهرات مردم مصر و درخواست آنها برای لغو توافقنامه کمپ ديويد، و توقف صادرات گاز مصر به رژيم صهيونيستي، گفت: اميدواريم چنين فعالیتهایی در کشورهايي که با اسرائيل رابطه دارند بدون توجه به ماهيت اين روابط، برگزار شود.

ابو ظريفه افزود: اين تظاهرات به طور آشکار مخالفت ملتهاي عربي با طرح عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را که پوششي بر سياست اسرائيل بر ضد ملتمان از قبيل محاصره، شهرک سازي و سياست يهودي سازي است نشان مي دهد. اين سياست، اسرائيل را تشويق مي کند واقعيتهايي را در عمل ايجاد کند که بواسطه آن مي تواند روند فراگير يهودي سازي سرزمينهاي فلسطيني و تکه تکه کردن ميهن را اجرا کند که راه را بر تشکيل کشور مستقل فلسطيني مي بندد.

وي ادامه داد: اين تحولات در بسياري از کشورهايي که شاهد انقلابها و پيروزيهايي بود منجر به روي کار آمدن نظامهايي حامي مسئله ملي فلسطين شد. اين مسئله آغازگر بازگرداندن فلسطين به موقعيت منطقه اي آن است و اين مسئله باعث خواهد شد که اکثر اين انقلابها براي اسرائيل ناخوشايند باشند. بسياري از وزراي دولت نتانياهو اين مسئله را بر زبان جاري کرده اند.

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک گفت: هنوز زود است نتيجه گيري کنيم که دولت مصر ممکن است توافقنامه کامپ ديويد را لغو کند. شوراي عالي نظامي مصر از روزهاي اول به قدرت رسيدن اين مسئله را بيان کرد اما اين شورا و رژيم مصر در مرحله کنوني درک مي کنند که از زمان امضاي توافقنامه کمپ ديويد در سال 1978 دولتهاي مصر و اسرائيل نتوانستند بدون توجه به روابط سياسي و اقتصادي دو طرف، سطح روابط با ملت مصر را ارتقا بخشند و اين روابط را عادي سازند.

ابو ظريفه تظاهرات مردم مصر را فشاري بر رژيم صهيونيستي دانست، و گفت: بر اين عقيده هستم که تحولات آتي فشاري بر جامعه بين المللي، آمريکا و اسرائيل براي تغيير اين سياستها وارد خواهد کرد.

وي در خصوص صادرات گاز قطر به رژيم اسرائيل براي جبران کمبود صادرات گاز مصر به اين رژيم گفت: درست نيست که مشکل گاز رژيم اسرائيل از طريق کشورهاي عربي حل شود در حالي که اين رژيم نوار غزه را به طور ظالمانه محاصره و منزوي کرده و بسياري از روستاها را به مناطق مصيبت زده تبديل کرده است.

عضو دفتر سياسي جبهه دموکراتيک تاکيد کرد: تا وقتي که رژيم اسرائيل حقوق ملي فلسطينيان و در راس آنها حق بازگشت و حق تعيين سرنوشت را نمي پذيرد همه بايد در روابط خود با رژيم اسرائيل تجديد نظر کنند.

وي افزود: همه کشورهاي عربي بايد به خواسته هاي مردمي مخالف با هر گونه عادي سازي روابط با اسرائيل گوش فرا دهند و آنها را برآورده سازند.



پربیننده ترین خبرها