الابراهیمی: بحران سوریه امنیت جهانی را تهدید می کند

الابراهیمی: بحران سوریه امنیت جهانی را تهدید می کند
يکشنبه 10 دی 1391 - 21:32

العالم - اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به سوریه هشدار داد، اگر راه حل سیاسی برای بحران سوریه در پیش گرفته نشود، امنیت و صلح جهانی با تهدید مواجه خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اخضر ابراهیمی در نشست مطبوعاتی مشترک با نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره، تصریح کرد: بحران سوریه امنیت و صلح جهانی را تهدید می کند و این بحران باید در سال میلادی جدید پایان یابد.
فرستاده سازمان ملل خاطرنشان کرد: راه حل سیاسی در سوریه موجود است و بیشتر کشورهای منطقه و نیز کشورهای غربی آن را مورد توافق قرار داده اند؛ یا باید راه حل سیاسی که حقوق مشروع ملت را محقق می سازد، اتخاذ شود و یا این که سوریه به جهنمی سوزان تبدیل خواهد شد.
ابراهیمی، افزود: نشست ژنو پایه های مناسبی را برای پی ریزی روند صلح ایجاد کرد که سوری ها بتوانند به واسطه آن خودشان به جنگ پایان دهند و آینده کشورشان را بسازند.
وی ضمن خودداری از اظهار نظر درباره آینده حاکمیت در سوریه، گفت: من نگفتم رئیس جمهور سوریه باید بماند یا باید برود؛ و نگفتم دولتی که از آن صحبت می کنم در سال 2014 بعد از پایان دولت اسد تشکیل خواهد شد، بلکه برعکس خواهان حل بحران در سال 2013 هستم و نمی دانم چه کسانی و با چه هدفی این سخنان را به من نسبت داده اند.
وی ضمن محق دانستن مخالفان در پیگیری مطالبات خود، شرط رسیدن به این خواسته ها را راهکار سیاسی دانست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها