ترکیه: اتحادیه اروپا "تعصب کور" دارد

ترکیه: اتحادیه اروپا
دوشنبه 11 دی 1391 - 23:01

دولت تركیه، اتحادیه اروپا را به "اتخاذ مواضع جانبدارانه" و "تعصب كوركورانه" در قبال پیوستن آنكارا به این اتحادیه متهم؛ و اعلام كرد كه این مواضع موجب كاهش اعتماد ترك ها به اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تركیه این موضع را در گزارش سالانه درباره پیشرفت های این كشور در فرایند پیوستن به اتحادیه اروپا اعلام كرده و گفته است كه ارزیابی كمیساریای اتحادیه اروپا، "جانبدارانه و بی اساس" است.
"اگمن باغش" وزیر امور اتحادیه اروپا در تركیه گفت : قابل قبول نیست كه كمیساریای اتحادیه اروپا در گزارش خود، اصلاحات "شجاعانه " تركیه در سال گذشته، از جمله بهبود وضع حقوقی اقلیت های دینی را نادیده بگیرد.
وی افزود: این امر موجب از بین رفتن اعتماد شهروندان ترك به اتحادیه اروپا شده است.
وزیر امور اتحادیه اروپا در تركیه پیشتر در ماه اكتبر درباره گزارش كمیساریای اتحادیه اروپا اظهار نومیدی كرده و گفته بود كه این گزارش، دقیق نیست و در آن ارتقاء حقوق اقلیت های دینی نادیده گرفته شده و به طور مبالغه آمیزی از دستگاه قضایی انتقاد شده است.
شایان ذكر است كه تركیه در سال 2005، مذاكرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز كرد، اما این مذاكرات به علت اختلاف بر سر تقسیم جزیره قبرس (كه تركیه آن را به رسمیت نمی شناسد) و مخالفت كشورهای اصلی عضو اتحادیه اروپا مانند فرانسه و آلمان، متوقف شد، اما با وجود كاهش حمایت های داخلی در تركیه برای پیوستن این كشور به اتحادیه اروپا، آنكارا به تلاش های خود برای دستیابی به عضویت كامل در این اتحادیه ادامه می دهد و درهمین ارتباط اعلام كرده است كه قصد دارد تا قبل از سال 2023، در صدمین سالروز تشكیل جمهوری تركیه به این اتحادیه بپیوندد.
ترکیه در سال های گذشته برای کسب موافقت اتحادیه اروپا با درخواست عضویت خود، تغییراتی را در قوانین مدنی خود ایجاد کرده و بخشی از حقوق جزایی و مدنی اسلام را از قوانین کیفری خود حذف کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها