ایستگاه صلواتی هیأت ایرانی در مسیر نجف - کربلا

سه شنبه 12 دی 1391 - 16:20

با نزدیک شدن اربعین امام حسین (ع) حرکت میلیونی زائران و عزاداران حسینی به سوی کربلا آغاز شده است.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، امسال حضور عزاداران حسینی در کاروانهایی که به صوت پیاده حرکت خود را به سوی کربلا آغاز کرده اند، نسبت به سالهای قبل بسیار بیشتر شده است.
اما مسأله قابل توجه دیگر در اربعین امسال، ایستگاه هایی است که از سوی هیأتهای کشورهای دیگر و از جمله جمهوری اسلامی ایران در مسیر حرکت پیاده زائران نجف به کربلا، برای ارایه خدمات مجانی به عزاداران ایجاد شده است.
یکی از اعضای هیأت ایرانی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران برای خدمت به زائران امام حسین (ع) به اینجا آمده ایم.
خبرنگار العالم تأکید کرد: با وجود آنکه جاده نجف به کربلا بسیار طولانی است، حرکت کاروانهای پیاده به سوی کربلا حتی یک لحظه قطع نمی شود.
عضو هیأت یمنی نیز که ایستگاهی را برای ارایه خدمات به زائران ایجاد کرده، به خبرنگار العالم گفت: با توجه به ارزش و اهمیت انقلاب امام حسین (ع) برای یمنی ها، خدمت به زائران امام حسین (ع) برای آنان بسیار با ارزش و پرمعنا است.
بزرگترین راهپیمایی جهان
درحالیکه دو روز به اربعین امام حسین (ع) باقی مانده، جاده نجف به کربلا از جمعیت پر شده است؛  و زائران امام حسین (ع) با وجود بارش باران و سرمای شدید، با پای پیاده به سوی کربلا در حرکت هستند.
حضور بی سابقه عزاداران در این حرکت عظیم، راهپیمایی ده ها کیلومتری را در جاده نجف – کربلا ایجاد کرده که به گفته ناظران در کل جهان بی سابقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها