یوال دسکین: نتانیاهو دمدمی مزاج است

یوال دسکین: نتانیاهو دمدمی مزاج است
جمعه 15 دی 1391 - 16:50

رئیس سابق سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک ؛ شین بت) امروز (جمعه) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را دمدمی مزاج و ناتوان توصیف کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ می توان گفت کسی تاکنون نتانیاهوی راستگرا را که نظرسنجی های پیش از انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) حاکی از پیشتازی وی است ، با اوصاف دمدمی مزاج و ناتوان توصیف نکرده است .
انتخابات کنست روز 22 ژانویه 2013 برگزار خواهد شد .
یووال دیسکین رئیس سابق شاباک که سال 2011 از ریاست این سرویس کناره گیری کرد، سال 2012 هشدار داده بود که نتانیاهو برای برافروختن آتش "جنگ دینی با ایران" تلاش می کند. 
احتمالا انتقاد جدید دیسکین از نتانیاهو تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت ولی دیسکین برای انتقاد از نتانیاهو به چیزی برای اثبات ادعای خود استناد نکرد . 
دیسکین در مصاحبه ای که یدیعوت آحارونوت – پرفروش ترین روزنامه اسرائیلی - متن آن را منتشر کرد، گفت: من معتقدم که نتانیاهو در اعماق وجودش هم خود را شاهزاده خاندانی سلطنتی می داند و هم احساس ناامنی و ترس شدید از تصدی مسئولیت می کند.
دیسکین، نتانیاهو را به اتخاذ "تصمیمات متناقض" متهم کرد و گفت: نخست وزیر اسرائیل از عزم  و اراده قوی برخوردار نیست تا در سختی ها و بحران ها به وی اعتماد کنیم. 
آحارونوت همچنین واکنش دفتر نتانیاهو به انتقادات دیسکین را منتشر کرد و به نقل از دفتر نتانیاهو نوشت: اظهارات دیسکین نابخردانه است .
دفتر نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد : دیسکین به علت اینکه پس از پایان ریاستش بر شاباک به سمت ریاست موساد منصوب نشد ، نگران است و همین امر وی را به انتقاد از نتانیاهو وادار کرده است .
یکی از افراد نزدیک به دیسکین که خواستار فاش نکردن نامش شد ، گفت : دیسکین برای تصدی ریاست موساد تلاش می کرد . 
 
 
 

پربیننده ترین خبرها