هشدار نماینده سوری درباره طرح تجزیه سوریه

هشدار نماینده سوری درباره طرح تجزیه سوریه
يکشنبه 17 دی 1391 - 21:46

دمشق ( العالم ) – نماينده مجلس سوريه با هشدار در خصوص طرح تجزیه سوریه، درباره حمایت برخی کشورهای عربی از این طرح ابراز تأسف کرد.

شريف شحاده روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به سخنراني امروز بشار اسد ،رييس جمهور سوريه، گفت: موضع رئيس جمهور درباره حل بحران كاملا واضح بود و او از نخستين لحظات درگيري ها خواهان گفت وگو براي پايان دادن به اختلافات شد؛ اما برخي گمان كردند دولت در عرض دو يا سه ماه سقوط خواهد كرد ولي اكنون بعد از گذشت دوسال به حرف بشار اسد رسيده و فهميده اند كه حل بحران سوريه بايد در داخل انجام گيرد.
وي افزود: ممكن است از طرح هايي كه از سوي ايران، روسيه و سند ژنو مطرح شده استفاده كنيم اما در نهايت برون رفت از بحران به دست سوري ها خواهد بود و هركس مدعي داشتن طرفدار در ميان مردم است بايد اين هواداري را از طريق پارلمان، قانون جديد و درخلال تاسيس مرحله جديدي از زندگي سياسي در سوريه ثابت كند.
نماينده مردم سوريه تصريح كرد كساني كه خواهان دخالت بيگانه ، حمايت مالي از القاعده و سلفي ها و آوردن پول و اسلحه خارجي هستند، بايد كساني غير از ما سوري ها را انتخاب كنند .
وي با تاكيد بر اين نكته كه دشمنان ملت سوريه خواهان حل مسالمت آميز بحران نيستند، خاطرنشان كرد: معارضان در داخل و خارج بايد از طريق صندوق هاي راي و انتخابات به راه حل مسالمت آميز تن دهند.
شحاده با اشاره به تلاش بيگانگان براي تجزيه سوريه گفت: تجزيه سوريه و به طور كلي تجزيه امت اسلامي مربوط به زمان حال نيست بلكه در گذشته هم تركيه، قطر و عربستان با چراغ سبز غرب به ويژه آمريكا و با حمايت از تروريست هاي مسلح در سوريه خواهان دستيابي به اين هدف بوده اند؛ همچنان كه تلاش كردند منطقه شرقي و حلب را از سوريه جدا كنند و از آنجا براي حمله به ساير مناطق استفاده كنند كه با كمال تاسف اين طرح از سوي برخي كشورهاي عربي نيز حمايت شد.
شحاده افزود: معارضان خارجي دلسوز سوريه نيستند بلكه برعكس خواهان نابودي كشورند زيرا كسي كه به دنبال عمران و آباداني در سوريه باشد موسسات دولتي و تاسيسات زيربنايي آن را تخريب نمي كند
tt-6-14:50
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها