قطر ناآرامی های عراق را تشدید می کند

قطر ناآرامی های عراق را تشدید می کند
سه شنبه 19 دی 1391 - 14:04

منابع اطلاع رسانی عراق با توجه به تظاهراتهای کنونی کشور، از تماس رهبران تشکل های سیاسی به منظور یافتن راهکاری برای بحران سیاسی خبر دادند

منابع اطلاع رسانی عراق با توجه به  تظاهراتهای کنونی کشور، از تماس  رهبران تشکل های سیاسی به منظور یافتن راهکاری برای بحران سیاسی خبر دادند.
"حمید معله" سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: سیدعمار حکیم رئیس این مجلس برای حل بحران و ممانعت از انتقال آن به جامعه، با برخی رهبران  تشکل های سیاسی  تماس گرفت، این در حالی است که فهرست العراقیه، انحلال پارلمان در نبود جلال طالبانی رئیس جمهوری کشور را از نظر قانون اساسی  ناممکن می داند.
گفتنی است نشست کمیته حقوقی  برای رسیدن به توافق نهایی در خصوص قانون عفو عمومی با شکست روبرو شد این در حالی است که ائتلاف دولت قانون اصرار دارد این قانون در صورت عدم توافق غیر قانونی است.
از سوی دیگر برخی منابع اطلاع رسانی از نشست های پنهانی شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر و مقامات عراقی به منظور گسترش دادن تظاهرات در عراق خبر دادند.
این منابع با تاکید برخشنودی دولت قطر از حوادث عراق ، به نقل از خالد عبدالرحمن العطیه  یکی از مسئولان دفتر وزیر امور خارجه قطر اعلام کردند دوحه معتقد است حوادث عراق برای ایجاد تغییرات گسترده در منطقه دربهترین زمان شکل گرفته است.
اطلاعات سابق نیز بیانگر تماس العطیه با مخالفان دولت عراق است.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها