كشتار فرانسه در مالي به بهانه تروريسم

كشتار فرانسه در مالي به بهانه تروريسم
يکشنبه 24 دی 1391 - 21:18

پاريس (العالم) – جنگ افروزي و درگيري نيروهاي فرانسوي با گروه هاي مسلح در كشور مالي تا كنون موجب کشته شدن 100 نفر از جمله يك خلبان فرانسوي شده است.

به گزارش روز يكشنبه شبكه خبري العالم، فرانسه نيروهاي ارتش خود را در كشور مالي در وضعيت آماده باش قرار داده تا طبق ادعای خود از پيشروي "گروه هاي تروريستي" به سوي باماكو پايتخت اين كشور جلوگيري كند.
نيروهاي فرانسوي مستقر در چاد پس از آنكه رئيس جمهور فرانسه به آنها دستور داد به سوي شمال مالي حركت كنند، حملات زميني و هوايي خود را ضد اين گروه ها آغاز كردند.
"فرانسوا اولاند" رئيس جمهور فرانسه به خبرنگاران گفت: پاريس به منظور زمينه سازي براي مداخله نيروهاي آفريقايي براي سرنگوني «شورشيان»، عمليات نظامي خود را در مالي ادامه خواهد داد و تدابير امنيتي را براي مبارزه با تروريسم در خاك خود نيز تشديد خواهد كرد.
وي ادعا كرد كه نيروهاي فرانسوي توانستند پيشروي گروه هاي مسلح شورشي را متوقف، و خسارات سنگيني به آنان وارد كنند.
در حالي كه آمريكا حمايت خود را از مداخله فرانسه در كشور مالي اعلام كرده، روسيه تاكيد كرده است كه هيچ كس به جز آفريقاييها نمي توانند مشكلات اين قاره را حل كنند.
"ليلو ميلنگو" كارشناس مسائل آفريقا در گفت وگو با شبكه خبري العالم با رد دخالت نظامي فرانسه در كشور مالي اظهار داشت: نمي توانيم آنگونه كه رسانه هاي فرانسه تبليغ مي كنند همه را در سبد تروريسم قرار دهيم، چون همه اهالي شمال مالي تروريست نيستند.
وي افزود: بايد تعريف واضحي با ارايه منشور بين المللي در باره اين كه چه كسي تروريست است و چه كسي تروريست نيست، صورت بگيرد.
مارين لوپن رهبر حزب جبهه ملي فرانسه نيز با وجود حمايتش از مداخله نظامي در مالي تاكيد كرد: جاي تعجب است كه فرانسه براي مهار گروه هاي تروريستي در مالي مداخله نظامي مي كند، در حالي كه پاريس با اسلحه و پول از افراد مسلح در سوريه و عمليات تروريستي آنها در كشتار غير نظاميان و تخريب زيرساختار اين كشور حمايت مي كند.
A.D-13-10:36
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها