وزير دارايي عراق از ترور جان سالم به در برد

وزير دارايي عراق از ترور جان سالم به در برد
دوشنبه 25 دی 1391 - 10:20

وزير دارايي عراق از یک حمله تروریستی جان سالم به در برد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، يك منبع آگاه در پليس عراق اعلام كرد: "رافع العيساوي"، وزير امور دارايي عراق عصر یکشنبه از سوی گروهي ناشناس هدف ترور قرار گرفت اما جان سالم به در برد.
السومریه نیوز به نقل از این منبع تأکید كرد: بمبي كه در مسير عبور خودروي العيساوي در شهرك ابوغريب در غرب بغداد كار گذاشته شده بود، هنگام عبور خودروي وي منفجر شد اما العیساوی از این حادثه جان سالم به در برد.
اين انفجار هيچ تلفات جاني به دنبال نداشت، و تنها خسارت‌هايي به يكي از خودروهاي همراه وزير امور دارايي عراق وارد شد.
العيساوي به تازگي و پس از دستگيري شماري از محفاظان وي به اتهام همكاري با گروه هاي تروريستي، به محور بحران سياسي در عراق تبديل شده است.
از زمان دستگيري 10 تن از محافظان شخصي العيساوي، تظاهرات و تجمع‌های مشکوکی در برخی مناطق عراق با حمايت برخي كشورهاي منطقه و عليه دولت نوري مالكي نخست وزير عراق، برگزار شده است.
شرکت کنندگان در این تجمع ها، با حمل پرچم دوران بعث و تصاویر اردوغان و  طارق الهاشمی، خواسته های مختلفی از جمله لغو قانون ریشه کنی حزب منحل بعث را مطرح می کنند.
مردم استانهای مختلف عراق نیز طی روزهای اخیر در واکنش به این اقدامات مشکوک با برگزاری تظاهرات، حمایت خود را از دولت اعلام کرده، و خواستار جلوگیری مسئولان از بازگشت عناصر وابسته به حزب منحل بعث به قدرت شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها