تحلیلگر عراقی:

توطئه برای تکرار پروژه سوریه در عراق

توطئه برای تکرار پروژه سوریه در عراق
يکشنبه 24 دی 1391 - 14:24

بغداد (العالم) - كارشناس و تحليلگر مسائل سياسي عراق گفت: برخی کشورهای عربی و ترکیه به دنبال تکرار پروژه سوریه در عراق هستند.

"عبد الزهرة آل ماجد" روز یک شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: مشاهده عكس هايي از "رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه و "صدام" ديكتاتور معدوم عراق در دست تظاهرات کنندگان عراقی و همچنین سردادن شعارهايي در تایید اقدامات تروریستی در عراق، نشان از طرح های شکست خورده کشورهای حامی تروریسم در منطقه دارد.  
وی تاکید کرد: هدف از به راه انداختن تظاهرات در برخي از مناطق غرب عراق كه با تحريك کشورهای ترکیه و برخي كشورهاي عربی صورت مي گيرد، فراهم كردن زمينه براي به قدرت رساندن بازماندگان رژيم سرنگون شده بعث است.
آل ماجد همچنین با اشاره به راهپيمايي هايي كه در دو روز گذشته در بغداد، نجف اشرف، بصره و برخي ديگر از شهرها و استان هاي عراق در حمايت از دولت نوری المالکی برگزار شد، اظهار داشت: اين راه پيمايي ها ثابت كرد كه خواسته هايي كه مردم در غرب عراق دارند، خواسته هاي واقعي عراقي ها نيست؛ و راه پيمايي هاي ديروز واكنش مردم به دشمنان رويكرد سياسي در كشور از جمله فهرست العراقيه بود.
آل ماجد در ادامه همچنین بر لزوم تقويت وحدت ملي ميان اقشار مختلف جامعه عراق به منظور دور كردن فتنه از این كشور تاكيد كرد و بیان داشت: مردم عراق در شعارهايي كه در راه پيمايي ها در بغداد و ديگر استان هاي عراق سر دادند، بر لزوم وحدت ملي و همكاري همه گروه هاي سياسي عراق به منظور مقابله با تلاش هاي دشمنان براي فتنه انگيزي طايفه اي در این كشور تاكيد كردند.
وي اظهار داشت: راه حل هايي كه گروه هاي زيرمجموعه ائتلاف ملي عراق درباره برگزاري انتخابات زودهنگام در كشور مطرح كرده اند، مي تواند راه كاري مناسب براي حل بحران سياسي عراق باشد؛ اما سهميه بندي و توافق ميان احزاب سياسي بدون توجه به خواسته هاي مردم، به معناي فرار به جلو و نگاه داشتن عراق در وضعيتي ضعیف در منطقه است.
در دو روز گذشته مردم عراق با راهپیمایی در شهرهای بغداد، نجف اشرف و بصره حمايت خود را از نوري مالكي نخست وزير عراق اعلام كردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با تجمع در ميدان التحرير بغداد، شعارهايي با مضمون دعوت به وحدت گروه های سياسي و مخالفت با فتنه و دخالت هاي خارجي در امور عراق سر دادند.
12-16:40
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها