ملک عبدالله و نظام "پادشاهی جدید" در اردن!

ملک عبدالله و نظام
چهارشنبه 27 دی 1391 - 18:09

عبد الله دوم گفت در تلاش است تا یک نظام "پادشاهی جدید" در اردن ایجاد کند که دربردارندۀ تغییرات مطلوب در سیستم حکومتی این کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبد الله دوم پادشاه اردن، در دیدار با شماری از شخصیت های سیاسی برجسته این کشور از تلاش خود برای ایجاد یک نظام"پادشاهی جدید" در اردن خبر داد که تغییرات مطلوب در سیستم حکومتی این کشور، در آن اعمال شده باشد.
عبد الله دوم قبل از نشست مذکور گفته بود: نظام پادشاهی که فرزندم به ارث خواهد برد، با آنچه من به ارث بردم متفاوت خواهد بود. باید به دولتی متکی به رای پارلمان برسیم که اصل جدایی میان قوا را تثبیت نماید.
پادشاه اردن افزود: باید پارلمان شامل مخالفینی باشد که نقش دولت سایه را ایفا نمایند.
عبد الله دوم در دیدار با برخی شخصیت های عشایر نیز تاکید کرده بود که اصلاحات اخیر در قانون اساسی، آخرین مرحله از اصلاحات نخواهد بود.
از سوی دیگر "عبد الله النسور" نخست وزیر اردن، روز گذشته در دیدار با برخی نویسندگان اردنی گفت: پادشاه به زودی برخی اختیارات خود مانند انتصاب نخست وزیر را واگذار می کند، اما این اختیارات در متن قانون اساسی برای پادشاه باقی می مانند.
عبدالله السنور درباره کسانی که انتخابات را تحریم کرده اند (اخوان المسمین) نیز گفت: تحریم کنندگان، گروه کوچکی هستند و خواستار اصلاحاتی در قانون اساسی شده اند که اختیارات پادشاه را محدود کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها