طرح شیخ سلمان برای تشکیل دولت انتقالی در بحرین

طرح شیخ سلمان برای تشکیل دولت انتقالی در بحرین
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 21:57

منامه، العالم - دبير كل تشكل ملي دموكراتيك بحرين تاکید کرد که مخالفان بحريني خواهان انتقال مسالمت آميز قدرت و تغییر نظام حکومتی به سمت دموكراسي هستند.

"فاضل عباس" دوشنبه شب درمصاحبه با شبكه خبري العالم، از طرح شيخ علي سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، مبنی بر دعوت به تشكيل دولت انتقالي كه نيمي از اعضاي آن از مخالفان باشد و وضعيت را به سمت برقراري دموكراسي در كشور سوق دهد، استقبال كرد.
وي اظهار داشت: اين طرح طرحي عقلاني و قابل اجراست، اما پرواضح است كه رژيم آل خليفه همان گونه كه در برابر همه خواسته ها براي دعوت به گفتگو بي توجهي مي كند، دراين باره نيز موضعي مشابه اتخاذ خواهد كرد.
 دبير كل تشكل ملي دموكراتيك بحرين گفت: ارائه راهكارها و طرح هاي مسالمت آميز براي حل بحران از سوي مخالفان بحريني، نشان دهنده تمايل آنان به حفظ جان مردم از يك سو، و انتقال مسالمت آميز قدرت از سوي ديگر است.
عباس افزود: "مساله تاسف بار اين است كه رژيم بحرين همه طرح ها و راهكارهاي مسالمت آميز از جمله طرح مهم شيخ علي سلمان، دبيرکل جمعيت اسلامي وفاق ملی را ناديده مي گيرد.
شيخ علي سلمان روز يكشنبه در نشستي خبري، خطوط كلي طرح و برنامه لازم براي مرحله انتقالي در بحرين را ترسيم كرد و گفت: متاسفانه نشست هاي سياسي در بحرين با تعامل منفي رژيم آل خليفه و سرويس هاي امنيتي آن روبرو مي شود.
فعال سياسي بحريني اظهار داشت: طرح هاي مخالفان و انقلابیون بحريني واضح و آشكار است، اما رژیم بحرین آنها را جدی نمي گيرند و سران رژیم هرگونه راهكار سياسي را براي حل بحران ناديده مي گيرند.
عباس در ادامه گفت: اين وضعيت مي طلبد كه مخالفان بحريني به دنبال راهكارهاي ديگري براي حل بحران باشند.
اين فعال بحريني ادامه داد: "رژيم آل خليفه اگر گمان مي كند كه با راهكار امنيتي مي تواند امور را به نفع خود پيش ببرد، سخت در اشتباه است و مسئولان این رژيم بايد اين مساله را درك كرده باشند كه تهديدات و بازداشت فعالان سیاسی، سودي برای آنها ندارد.
وي تصريح كرد: راهکار امنیتی برای حل و فصل بحران سياسي بحرين، محكوم به شكست است، چنان که در دهه نود و قبل و پس از آن هم با شكست روبرو شد.
عباس خاطرنشان کرد: تنها راه حل بحران بحرین دستيابي به سازش سياسي است و ایمان به این مساله مخالفان را به سمت ارائه طرح هاي سياسي براي نجات كشور از تنگنا و بحران سوق داده است.
فعال سياسي بحريني تصريح كرد: رژيم آل خليفه به جاي پی گیری راه حل سیاسی، به سركوبگري، راهكار امنيتي، كمك گرفتن از كشورهاي خارجي و قدرت هاي منطقه اي ضد خواسته ها و آرمان هاي مردم اقدام كرده و حقوق مشروع آنان را ناديده گرفته است.
13:41.21
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها