بحران رژيم صهيونيستي با انتخابات تشديد مي شود

بحران رژيم صهيونيستي با انتخابات تشديد مي شود
سه شنبه 3 بهمن 1391 - 22:45

العالم - كارشناس امور رژيم صهيونيستي پیش بینی کرد که انتخابات آینده، بحران سياسي و اقتصادي كابينه محافظه كار اين رژيم را شدت بخشد.

" حلمي الاعرج " روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهارداشت: پيش بيني مي شود كه تندروهاي اسرائيل، برنده انتخابات باشند و از طريق ائتلاف با محافظه كاران، كابينه محافظه كار تندرو به نخست وزيري بنيامين نتانياهو تشكيل دهند.
وي افزود: شكل گيري چنين كابينه اي، پيامدهاي سياسي عميقي بر جاي مي گذارد كه دامنگير فلسطين و پرونده هسته اي ايران می شود  و بر موضوع شهرك سازي تاثيرگذار خواهد بود.
الاعرج گفت: در واقع دغدغه اصلي اين كابينه، شهرك سازي است و با هرگونه روند صلح واقعي با ملت فلسطين، احقاق حقوق آنان و ايجاد كشور مستقل فلسطين مخالف خواهد بود.
اين كارشناس امور رژيم صهيونيستي با اشاره به اینکه ما در برابر كابينه اي شهرك ساز و جنگ سالار در همه زمينه ها قرار خواهيم گرفت، خاطرنشان کرد: رژيم صهيونيستي نیز به سبب ساختار تندرویی و محافظه كاري در کابینه با تنگناي واقعي در برابر جامعه جهاني مواجه خواهد شد.
وي افزود: نتانياهو سعي دارد كابينه فعلی را از طريق برگزاري انتخابات از عزلت و تنگنا خارج كند و با افزايش كرسي و هم پيمانانش، راه را به روي مشاركت احزاب چپ تا چپ ميانه از جمله حزب جنبش به رياست تزيپي ليوني يا حزب كار و حزب " آينده اي هست " باز كند.
الاعرج با اشاره به اینکه احزاب چپ دعوت نتانياهو را نمی پذیرند؛ زيرا مخالف حضور در كابينه تندرو و محافظه كار هستند، گفت: به این دلیل اوضاع به حال سابق باز می گردد و كابينه محدود و بدون تغييرسياست باقي خواهد ماند.
وي افزود: اگر كشورهاي عرب و اسلامي از فلسطيني ها حمايت كنند، اين شرايط به نفع آنان خواهد بود؛ زيرا هم اروپايي ها و هم آمريكا از سياست هاي رژيم صهيونيستي و مخالفت اين رژيم با همه طرح هاي منجر به صلح به تنگ آمده اند.
اين كارشناس اموررژيم صهيونيستي گفت: انتخابات، ساختار كابينه كنوني را بار ديگر بازسازي خواهد كرد و به دنبال آن كابينه اي تندرو و محافظه كارتر بر سرمی آید؛ زيرا "نفتالي بنت" رهبر حزب خانه يهود و اويگدور ليبرمن رئيس حزب ليكود با يكديگر رقابت دارند و اين دو براي حفظ موقعيت خود بر گسترش شهرك ها پافشاري خواهند كرد.
الاعرج تاكيد كرد: اين امر به آن معني است كه كابينه آينده رژيم صهيونيستي از بحران سياسي و اقتصادي خارج نخواهد شد و اگر مبارزات ملي فلسطيني با پايان دادن دودستگي و حمايت كشورهاي عربي و اسلامي همراه شود در كنار حمايت جامعه جهاني از اجراي قطعنامه هاي بين المللي درباره فلسطين، مي تواند به نفع ملت فلسطين باشد.
روز سه‌شنبه سوم بهمن، بيست و دوم ژانويه، راي‌گيري براي انتخابات "كنست"، پارلمان رژيم صهيونيستي از ساعت هفت صبح به وقت محلي آغاز شد.
در اين انتخابات ۱۲۰ نفر براي كنست تعيين مي شوند.
2-14:40
26

پربیننده ترین خبرها