اعتراف آل سعود به حمايت از تروريست ها در سوريه

اعتراف آل سعود به حمايت از تروريست ها در سوريه
شنبه 7 بهمن 1391 - 16:30

دمشق، العالم- رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي وزارت اطلاع رساني سوريه، سخنان اخير تركي الفيصل رييس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودي را "اعتراف" به اقدامات خصمانه اي دانست كه رياض از آغاز بحران سوريه انجام داده است.

ملاذ مقداد، شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد: سخنان رييس سابق دستگاه اطلاعات و امنيت عربستان دربارۀ ضرورت ارائه كمك هاي تسليحاتي به افراد مسلح در سوريه، نشان دهنده انگيزه ها و نيات عربستان سعودي است.
وي تصريح كرد: عربستان از ابتداي بحران سوريه در صدد ويران كردن این کشور برآمد و با حمايت تسليحاتي، مالي و رسانه اي از تروريست ها، تلاش كرد در اين باره نقش محوری ايفا كند.
مقداد خاطرنشان كرد: همه بايد بدانيم كه عربستان سعودي دچار بحران سياسي شده است و خوب مي داند كه پيروزي اراده مردم سوريه در نهايت امري محرز است. عربستان به همراه برخي طرف هاي منطقه اي، براي فرار از بحران هاي داخلي، در سوريه، لبنان و عراق آتش افروزي می کنند.
به گفتۀ وی، حجم تسليحاتي كه به افراد مسلح در سوريه داده مي شود بسيار بيشتر و گسترده تر از آن چيزي است كه فيصل از آن سخن گفت، اما اراده مردم و دولت سوريه قدرتمندتر از همۀ آنهاست.
مقداد همچنین اظهار داشت: عربستان تلاش مي كند که بحران هاي داخلي خود - از جمله بحران اجتماعي و اقتصادي و خیزش مردمي- را فرافکنی کند، اما دير يا زود چنين تحركاتي در اين كشور به نتیجه خواهد رسید. رياض در تلاش است تا با ايجاد ناآرامي و جنگ در سوريه، خود را از تنگناي داخلي كه در آن گرفتار شده، خارج كند.
 
 

پربیننده ترین خبرها